Gå til innhold

dere kloke damer her inne med flaskebarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste jenta mi er nå 10 uker på mandag å vi runder snart literen med mme i døgnet er på 900ml faktisk. hun sover hele natta så har ikke mulighet til å sløyfe nattmåltid. hun har itillegg en missdannelse på lederen fra den ene nyra. så hva skal jeg gjøre om hun forlanger mer mat nå? er litt engstelig for å overbelaste disse stakkers nyrene.

skal ta det opp med barnelegen over påske, men kansje dere her inne har noen tips!

me de to elste begynnte vi med grøt på denne tia men hadde håpet å sluppe det på en stund ennå er noe graps!

Skrevet

Det med misdannelsen på lederen til nyren vet jeg ikke hvordan påvirker datteren din, men det er jo nyrene som kan bli overbelastet ved for mye mme, så kan jo være greit å sjekke med legen.

Når det er sagt, så har jeg en pode som spiste rundt 1,2 liter fra ca 2,5 til 3 mnd. Årsaken til dette var at han var litt undervektig fra den tiden jeg ammet han. Jeg hadde kontakt med helsestasjonen i denne anledning og fikk beskjed om at regelen med 1 liter var gammel. Men jeg vet at andre her inne får andre beskjeder på sine helsestasjoner, så kan ikke si helt sikkert hva som er riktig.

Men helsesøster sa også at det var vanlig å øke matmengde raskt opp til 3 måneder for deretter å øke mye saktere og stabilisere seg rundt 1 liter. Det har i hvert fall vist seg å stemme for oss, han er nå 4 måneder og ligger på ca 900 ml.

Siden jenta di er 10 uker kan det jo hende det stabiliserer seg litt snart. Det skal uansett ikke være farlig med over 1 liter for en kort periode, så det er nok greit inntil du får sjekket dette med legen.

Skrevet

Det går ann å prøve å bytte mme-merke.. Noen barn spiser mer av noen merker og mindre av andre, slik jeg har fått inntrykk av ;)

Skrevet

Jeg var bekymret for det samme, for jenta mi spiste også rundt 900ml i døgnet da hun var 10 uker. Men rett etter at hun passerte 3 mnd så var det plutselig stopp! Og hun nektet å drikke opp melken sin, fikk ikke i henne mere enn rundt 500ml i døgnet. Og slik har det vært siden, så vi begynte med fast føde rett før hun ble 4 mnd. Nå er hun 6 mnd, spiser 3 store måltider per dag pluss drikker rundt 500ml mme i døgnet. Har ikke noe konkret råd til deg, men ville bare dele min erfaring siden babyen min snudde helt. Virker som hun trengte så mye når hun vokste mest kanskje? Og så bare stabiliserte det seg på en mye lavere dose når kroppen var fornøyd? Ikke vet jeg. Hun hadde ikke noe vekst hopp heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...