Gå til innhold

Noen som vet noe om kroppen "normalisere " etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fikk min nydelige sønn for 6 uker siden, har pcos uten eggløsning og lurer derfor på om jeg skal begynne på prevensjon eller ikke.. Har også rast ned i vekt siden fødselen, er nå 15 kg lettere enn før jeg ble gravid.. Leste at vektnedgang også kunne normalisere kroppen ved pco..

Fortsetter under...

Jeg har ikke brukt prevensjon etter fødsel. Mensen kom tilbake etter 6 mnd men så forsvant den igjen.

Har gått ned mye i vekt også men jeg tviler sterkt på at jeg kan bli gravid sånn med det første. Derfor har ikke jeg brukt noe.

Men ville ikke tatt sjansen på det om du ikke ønsker deg barn i nærmeste fremtid.

Hei hei.

Jeg har en teori (kun basert på egne erfaringer og tanker..;) om at kroppen "normaliserer" seg, ja, etter et svangerskap/fødsel. Ikke for alltid kanskje, men i den nærmeste tiden etterpå.

Jeg fikk igjen mensen 10 mnd. etter min første fødsel, hadde da tre menser, og ble gravid. Etter den neste fødselen, fikk jeg mensen igjen etter 8 mnd. Hadde den to ganger, og er nå gravid igjen ;D Jippi;D

Så som hun over skriver, hvis du ikke ønsker flere barn med det første, bør du nok bruke prevensjon..

Kos deg med den lille

Jeg fikk igjen mensen først etter 16 mnd, men så ammet jeg i 13 mnd da... hadde heller ikke turt å ikke bruke prevensjon om du ikke ønsker flere med en gang. Vi med PCOS har jo ganske så uforutsigbare eggløsninger! Pluselig så er der en helt ut i det blå. Hehe.

• 2 uker senere...

Alle barn er velkomne her..=) Blir jeg gravid igjen uten ivf å pergo styret er jo det bare fantastisk. men tror egentlig ikke det skjer da..=) Leste at man ikke var trygg selv om man ammet og mensen ikke var komt tilbake .. jaja, vi får bare se hva som skjer. takk for flotte svar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...