Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk beskjed av fysio på helsestasjonen om at dette ikke var anbefalt å bruke. Dette fordi det medførte bevegelser og belastning som ikke var bra for babyene.

Men det henger vel sammen med hvor tidlig man setter de små oppi der og hvor lenge de sitter, men akkurat det har jeg dessverre ikke noe svar på...

hadde en slik til å ha i dørkarmen til de elste. mener den var slik at du kunne bruke den fra ca 3.mnd å når barnet klarte å holde hode selv. var iallefall det som sto i bruksanvisningen.brukte den endel da de var kolikkbarn begge to.

er så mange ulike meninger om disse hoppehuskene å gåstolene.

Jeg har brukt begge deler til mine, å tenkt som så at ALT MED MÅTE! man skal selvsagt ikke putte ungen oppi der for 1 time i strekk.

Ja, jeg tror også det er alt med måte. Jeg kjøpte en nå, og jenta vår er 6 1/2 mnd. Det sto på den at anbefalt først etter 4-5 mnd, og ikke mer enn 10-15 min om gangen. Jenta vår ELSKER den! Får en liten hoppetur på max 10 min hver dag ;) Den er foresten av den typen man fester/klyper over karmen.

Når barnet ditt kan hoppe selv kan du begynne med dette. Antagelig rundt 2 års alderen en gang. Før dette er det rett og slett litt innhumant å benytte seg av hoppehuske synes jeg. Ryggen, hoftene og de små bena deres er overhode ikke klar for å tale belastningen å få hele vekten på føttene når de treffer gulvet når de er små babyer. Man praktisk talt ber jo nesten om å øke risikoen for å gi barnet sitt ryggproblemer om man velger å bruke hoppedisse til dem. Når det gjelder disse tror jeg ikke på "alt med måte" regelen i det hele tatt, når absolutt alle fysioterapauter, kiropraktorer osv som jeg vet om på det sterkeste fraråder disse anretningene og mener de burde være forbudte så sier det vel sitt? Gårstol kan jeg til nøds gå med på at neppe skader i 5-10 min daglig fra de er 6-7 mnd, men hoppedisse feilbelaster jo ryggen og hoftene tusen ganger mer.

Beklager mitt litt heftige svar her, men tilhører selv generasjonen som vokste opp med gåstoler og hoppedisse, og sånn som så veldig mange andre i min generasjon sliter jeg en del med ryggen og hoftene, så dette brenner jeg litt for...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...