Gå til innhold

Atopisk eksem og nå hundeallergi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jenta vår på 14 mnd har atopisk eksem. Hun er ikke hardt rammet, og nå har hun vært veldig fin lenge. Bare litt rundt bleieområdet av og til.

Nå har vi vært noen dager på hytta sammen med tante og onkel, og de har hund. Den er langhåret. Da slo eksemen ut i full blomst, og spredte seg fra hals til knær. Litt eksem rundt øynene.

Vi kom hjem igjen i går kveld og fikk badet henne i oljebad og smurt inn med allergikrem og A-derma (glemte for første gang å ta med dette på tur, fortvilende). Tror det lindret litt på kløen, for hun sov bra i natt.

Men, tror dere at utbruddet skyldes hundeallergi?

Dette er første gangen vi har vært skikkelig sammen med en hund over litt tid, så det er det eneste jeg kan komme på som skapte et slikt utbrudd.

Hun ser ikke ut til å være allergisk mot noe annet, som f.eks mat. Hun har alltid spist det hun vil. Eksemen her er nok arvelig, og til nå er det klor som har gitt de verste utslagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg nok.

Samboeren min har atopisk eksem, og han begynner bestandig å klø etter hundekontakt.

Skrevet

Hund er en av de tingene som kan forrverre eksemet uten at det er allergi. Minstemann her har alltid blitt synlig verre om vi har vært hos noen som har hund. Men han er ikke allergisk iflg testene som er tatt. Men fikk en ganske bra brosjyre hos hudlegen hvor det står en del om hva som kan forårsake oppblomstring av eksem, hund var en av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...