Gå til innhold

nei og nei!!!! :@

LilleToa <3 AugustBaby på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud dette er tåpelig :)

MEN jeg er veldig redd for å begynne å røyke igjen etter fødselen! har holdt meg nå i over 15 uker, (jeg er 20 uker på vei) , og har liksom lyst å ta en røyk innimellom. og nettopp denne følelsen er jeg redd for at jeg har når babyen er kommet ut. for da "kan" jeg liksom røyke... får håpe at den lille skal ha mat hele tiden slik at jeg ikke kan røyke i det hele tatt :P

men jeg trodde liksom disse tankene skulle være borte jeg siden det er så lenge siden jeg sluttet...

jeg har ikke noe sug etter røyk, men kunne av og til tenkt meg en. det er tåpelig, det er faktisk snart 4 mnd siden jeg sluttet.... aaaarh !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer på den! Jeg sluttet å røyke så snart jeg fant ut at jeg var gravid. er 26+1 idag, så ca 21 uker siden jeg har sluttet.

Har det på akkurat samme måten som deg. Det gjør det enda verre at babyen kommer om sommeren. Har ikke røykesug til vanlig, men innimellom kommer tankene snikende - Tenker bare å komme meg ut på terrassen med en kopp kaffe (ga opp også kaffer da jeg ble gravid) og en røyk midt på sommeren. Er mye verre nå enn det det var for et par måneder siden. Hadde virkelig håpet at jeg kunne klare å la være å begynne igjen, men tviler sterkt på det.

Skrevet

kjenner til det! Har vært røykfri i snart 4 år, men kjenner at jeg har lyst på røyk enda.. grunnen til at jeg har klart å holde meg er vel fordi jeg har en mann som IKKE røyker og som HATER røyk! Det hjelper ;) hvis mannen røyker, be han slutte!

Skrevet

alltid usikker:

ga du opp kaffe også? :) hvorfor det? jeg drikker 1-2 kopper kaffe hver dag jeg. er det farlig?!

ja tanken på å sitte på terassen med røyk og kaffe frister så altfor mye. men jeg VET jeg klarer å la vær nå når jeg er gravid :) det er ikke slik at jeg tenker: "nå måå jeg ha en røyk" , men jeg kunne godt tenkt meg en ;) hehe...

Minimo: 4 år?! du er FLINK!!!

og hvertfall hvis du fremdeles har lyst på røyk! :)

denne mannen her kommer nok ikke til å slutte med det første. hehe... men han røyker jo ikke inne, og jeg er aldri med han ut :) så det er sjeldent jeg ser at han røyker faktisk :)

Skrevet

Nei, tror ikke kaffe er farlig i små mengder, ble bare så utrolig kvalm av det og lukten :(( Ørker ikke å drikke det enda. Er bare te på meg for tiden.

Ja, ville aldri røyke mens gravid, men etterpa..tror neppe jeg klarer å stå imot, men skal prøve!!

Nå at jeg er gravid er lukten på røyk og utenfor kjøpesentere o.l. helt motbydelig, så har veldig lyst til å ikke røyke..

Skrevet

Jeg sluttet å røyke i fjord 3 uker før jeg fikk jenta mi og har holdt meg siden. Selvfølgelig kommer ofte røykesuget snikene,men jeg er sterkere enn røyken :D Jeg tror du klarer og holde deg når babyen kommer for det står på viljen;) Alle vennene mine røyker så og si,men jeg klarer å holde meg når jeg er med dem og det kan være tøft til tider,men er så glad at jeg er sterk :) Det som også gjør at jeg ikke har begynt å røyke er at jeg vet jeg får driiiiit dårlig samvittighet overfor meg selv!!!! Stå på jente,dette klarer DU :D

Skrevet

bare tenk hvis du begynner igjen så gåt babyen din nikotin i seg uansett om du røyker ute, sitter i klærna, har vært røykfri i 10 år til sommeren

Skrevet

ja jeg håper virkelig at jeg har den viljen :) hehe.... dumt at en pinne skal styre livet. men om jeg får til ammingen (noe som ikke gikk så fint forrige gang) så kommer jeg ikke til å begynne :) :)

Skrevet

Hei dere :)

Jeg prøvde å slutte flere ganger, men jeg ga etter for røyksuget gang på gang. Det som til slutt hjalp meg med å bli helt ferdig var det å kjenne på røyksuget når det kom. Jeg prøvde ikke å gjøre noe annet eller blokkere det, jeg bare kjente på hvor det satt og hvordan det føles helt til det gikk bort. Nesten som om jeg undret meg litt over det å være røyksugen og var nysgjerrig på det. Slik gjorde jeg hver gang, lot det komme og kjente at det ble svakere og svakere hver gang, til slutt ble det sjeldnere og sjeldnere det kom, nå er det helt borte. Så mitt råd er å kjenne på det, kjenn hvor svakt det egentlig er og hvor kort det varer :) Til slutt blir det helt borte :)

Skrevet

Jeg begynte å røyke da jeg var 13, sluttet med det og begynte snuse da jeg var 25. Slutta å snuse uka etter jeg visste jeg var gravid, var vel i november -09. Kjenner ikke nikotinsug. Tenker nesten aldri på det. Forbauset over hvor greit det gikk å slutte da jeg hadde bestemt meg. Snus gir også 8-10 x mer nikotin enn sigaretter, så skulle tro at abstinensene ble helt jævlige - men nei. Og jeg snusa lett en porsjonsboks om dagen - da snakker vi ikke miniporsjoner heller!!

Er kjempestolt over meg selv, men så at det vanskelige ikke var å slutte men å bestemme seg. Da var bollen i magen en flott motivasjonsfaktor. Jeg skal ALDRI begynne med det tullet igjen. Gir dårlig helse, dårlig ånde og dårligere økonomi. Det greiene der skal ikke få styre livet mitt igjen. Er så deilig å slippe det styret med å alltid måtte ha røyk eller snus, krise om det var tomt. Ønsker ikke at barnet mitt skal vokse opp med en mamma som røyker eller snuser og som lukter vondt. Skal jo være rollemodell også da.

Dere som synes det er vanskelig å være røykfri og er usikre på om dere greier å holde dere : Husk at dere ikke er avhengige av den dritten i dag, det er så utrolig dumt å begynne igjen, det fører ingen ting godt med seg! (Bare de to første trekka kanskje...

Skrevet

ja du har helt rett :)

er jo ikke avhengig av det i dag :) men det jeg mener er at jeg savner litt den følelsen av å sitte ute på terassen med en røyk ;) en DUM tanke, ja, og jeg blåser den bort så fort den kommer.

men jeg er redd denne tanken kommer når jeg på en måte "kan" røyke igjen :) men men....

jeg går inn for å la vær å røyke selvfølgelig, det er jo ingen som tvinger meg til å ta en røyk etter graviditeten ;) det er jo kun mitt eget hode!

men jeg skal ta å vise alle at jeg klarer det! er jo liksom sluttet nå da, må bare holde meg i alle herrens år :) hehe...

men som sagt, jeg er bare 20 år.... har jo ikke røykt så lenge at det er blitt en del av "hele" mitt liv, som det kanskje hadde klart å blitt for en som er 40 år som skal slutte :)

Skrevet

Har det på samme måte. Har nå vært uten røyk i fire måneder, men får av og til skikkelig lyst på en. Men det er utelukkende når jeg blir med på fest eller sosiale sammenkomster. Ellers tenker jeg egentlig aldri på røyk, så kan vel si at selve suget er borte. Jeg bare håper at det første trekket jeg tar etter at jeg har vært gravid smaker så innihampen jævlig at jeg ikke orker å begynne igjen. Er veldig lei og ferdig med å røyke, og har opplevd at økonomien min har blitt helt fantastisk mye bedre etter at jeg slutta.

Har ikke lyst til å røyke når småen kommer, vil gjerne at han skal få vokse opp uten å bli utsatt for å verken lukten eller synet av røykende foreldre, slik jeg gjorde. (Og begynte selv å røyke da jeg var 12, 13...)

Skrevet

Stå på damer! Synes dere er kjempeflinke jeg! Jeg synes det liksom er hardt at jeg ikke kan spise fenalår liksom :P Buuhuu... men dere har jo en avhengighet, som noen kanskje ikke vil ha tilbake når den lille kommer ut?

Lykke til, å tommel opp!

Dere er superflinke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...