Lobita Skrevet 2. april 2010 #1 Del Skrevet 2. april 2010 Hei! Er ny her inne, og kunne ikke finne noe tråd om dette fra før av. Hvis det finnes fra før av, er det bare å henvise meg dit, så kan jeg lese selv. Saken er som følger: Jeg og min samboer har vel så vidt begynt tanken om å prøve å få barn. Jeg jobber på en dyreklinikk med ca 10 ansatte, med et veldig "tett" arbeidsmiljø. I mitt yrke bruker vi røntgen daglig og ofte må vi være med og holde dyret. Ved graviditet slipper man selvfølgelig å være med på røntgenundersøkelser (og enkelte andre ting). Det som er problemet er at jeg lurer på hva man gjør i starten. Det går jo et par uker til en graviditetstest kan tas, og i den tiden ønsker jeg jo heller ikke å utsettes for røntgenstråler (eller har noen noe annen informasjon om røntgenstråler tidlig i graviditeten?). Det vil jo si at i hele tiden fra vi begynner å prøve må jeg unngå røntgen, og for å gjøre det må jo de på jobben få vite hvorfor? På den måten blir jo hele klinikken involvert i noe jeg syns kanskje er litt privat. Jeg trives godt på jobben og alle (bortsett fra kanskje sjefen...) vil sikkert syns det er stas om jeg blir gravid, men jeg er ikke like sikker om om jeg vil at alle skal vite alt helt fra planleggingsstadiet. Hvordan har andre løst dette? Er jo mange yrker der dette er en aktuell problemstilling. Har dere sagt ifra til de andre at dere prøver. Hva hvis det går galt i starten? Da får jo alle vite det, og så er det på'n igjen. Alle tanker og forslag til "taktikk" bli mottatt med takk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141672288-r%C3%B8ntgen-og-graviditet/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå