Julenissens klossmajor Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Er dette normalt, eller er vi bare helt utrolig heldig? Vi gir henne mat i 7-8 tiden på kvelden, og halv 9 er hun i seng, og står ikke opp før i 7-8 tiden på morgenen? Jeg sitter bare å forbereder meg på at det kommer til å snu når som helst, men nå har vi hatt det slik i 2 uker. Irriterende at jeg har vent meg til å sove lenge, for jeg kommer til å få sjokk den natta hun våkner og skal ha mat igjen midt på natten. Når begynte deres barn å sove regelmessig igjennom natten?
abella Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Da Knerten var 3 måneder sov han rundt 9-10 timer uten mat, fikk da ett måltid før jeg la meg om kvelden. Var da ikke spesielt sulten når han våknet til frokost, så tror han egentlig våkner mest av gammel vane. Han får bare mme, så jeg har god oversikt over hvor mye han spiser. :-) Det er vel relativt vanlig at babyer er i stand til å innta mesteparten av den maten de trenger på dagtid når de er over 3 måneder, men en vane er en vane... Nå er han litt over 4 måneder og har sovet hele natten gjennom når han har 'glemt' å våkne. Det blir da 13,5 timer mellom måltidene. Han tømmer allikevel ikke flasken sin til frokost. Han legger på seg som han skal, så jeg bekymrer meg ikke.
Julenissens klossmajor Skrevet 2. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2010 Spiser han mye om dagen da? Vår lille jente tømmer heller ikke flasken til frokost, men jeg tror hun våkner fordi bleien er søkk våt Vår lille spiser 4 ganger om dagen der vi har ca. 200 ml på flasken. Kanskje 2 ganger om dagen spiser hun hele flasken og de andre 2 gangene er det 50-60 ml igjen på flaska Vi har enda ikke vært på 3 månders kontroll, så jeg gleder meg til å se hvordan vekst-kurven hennes er!
Juuuunibaby <3 Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Sånn er min lille engel også. Sånn har han vært siden han var en mnd gammel (4 mnd nå)... Før det sov han 6 timer hver natt. Det er bare herlig. Har en gang opplevd å amme 3 ganger en natt og da ville jeg nesten gråte Så er nok en smule bortskjemt. Min får flaske med 200 ml morsmelk til kvelds. Jeg pumper meg og gir flaske med mm 2 ganger for dag. Klarer ikke å ha slike mengder som han trenger for å bli mett i puppene hvis jeg ikke gjør det slik. Du kommer antagelig til å få en del kommentarer og blikk fra slitne misunnelige mødre.. Det har iallefall jeg fått... Ikke noe morsomt så er begynt å ikke si et ord om soving før noen spør direkte Jeg går forresten også å venter på at det skal snu. Tørr ikke la være å tro det
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Jenteen min er sånn også. Begynte vel rundt 3mnd, nå er hun 7,5mnd. Så jeg har blitt veldig godt vant, men har vel egentlig sluttet å tro at det kommer til å gå over. Så hvis hun plutselig begynner å våkne masse på natten, så kommer jeg sikkert til å få sjokk
Gjest Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Min har sovet mellom 6 og 8 timer hver natt siden han ble født. Nå sover han bare mer og mer om natten å er oppe i 9-10 timer. D er bare ett tegn på at di får nok mat i løpet av dagen sa Helse søster. Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for. Nyt det
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Jenta mi er 9 uker, og hun får kveldsstellet kl 18, da klarer jeg ikke å holde henne oppe lenger. Hun sovner ca 18.30, og da hører jeg ikke noe fra a før hun vil ha flaske kl06. Skikkelig drømmesituasjon;)) Hun har sovet 9-12 i strekk fra hun var 5-6 uker, men som dere andre nevner, så kan det jo snu... Vi får nyte det mens vi kan;)) Hun får ca 6 flasker i døgnet, 2 med 170 og 3 med 125.
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Gutten min har også alltid sovet godt om natten helt siden han var nyfødt, da sov han 6-7timer i strekk. og han har sovet lengre og lengre strekk om natten når han ble eldre, rundt 3mnd sov han vel ca 10-11 timer uten mat, og nå er han 9mnd og sover 12-13 timer sammenhengende uten mat.
Julenissens klossmajor Skrevet 3. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2010 Ja, jeg går bare å forbereder meg på at det skal snu. Men som dere har sagt, vi får bare nyte det mens vi kan
X10ne Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Min datter gjorde det noen uker da hun var rundt 3 mnd. Det endte med null vektoppgang, kraftig reduksjon i melkeproduksjonen og veldig frustrert baby. Har styret veldig med å få ting på stell igjen. Vet ikke om du ammer (tolker innlegget ditt som at du ikke gjør det). Uansett...Nyt søvnen, men pass på vekten. Ikke la det bli en sovepute ;-)
Julenissens klossmajor Skrevet 3. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2010 Nei, hun er et flaskebarn og har fått MME siden vi kom fra sykehuset Vi skal på kontroll på tirsdag, så da får vi se hvordan vekten hennes er
AmExx Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Min første sov 12 timer natta uten mat da hun var 3 mndr, vi hadde problemer med vektoppgang, så hun ble vekket etter tolv timer for å så gi pupp, og etter det sov hun to tre timer til. Fantastisk. Hun er nå snart to og sover fortsatt 11-12 timer natta! Min andre sov 12 timer strekk da han var 2,5 mndr, men da han bikka 4 mndr (8,5 kilo) fikk han behov for mere mat, og våkna to til tre ganger natta for amming. Så innførte vi mat, nå 6 mndr gammel sover han igjen 12 timer natta! Jeg føler meg heldig i allefall!!
Hellobaby Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 Ja, eg har en sånnen baby :-) Vi er heldige :-)
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 Bare kos deg:) datteren min som er 4 mnd 9 april har sovet fra kl 20.00 til 09.30 fra første uken da vi kom hjem fra sykehuset og gjør det fortsatt! "bank i bordet" hun er oppfostra på flaske og fikk grøt fra 2 mnd:) økte på fra 30ml til 200ml i løpet av 1 mnd derfor begynte jeg å gi hun grøt i tillegg til flaska.. hun har heller aldri fått nattemat men legger veldig fint på seg av all maten hun får i løpet av dagen. 8,6kg rund og god;) føler meg rett og slett priveligert som har fått et så rolig og blidt barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå