Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Hei! Jeg er 5+5 uker på vei, og er nå bekymret for om det kan ha skjedd noe galt! Har ikke hatt noe blødninger før, men i dag, etter å ha hatt sex med min samboer, kom det litt blod. Det kom litt under samleiet, og litt når jeg gikk på do etterpå. Kan dette være en abort??
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Det som er mest sannsynlig er nok at din samboer har kommet borti noe , en blodåre som har sprekt =) Er ganske normalt å ha en blødning etter samleie, men vær litt obs på dette.. kanskje drøy litt med sex noen dager ! Krysser fingrene for at det går bra for dere.
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 2. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2010 Har blødd litt utover dagen og... litt sånn brunaktig... skikkelig ekkelt!! Kan det være abort? Og hvor tidlig kan man ta ultralyd får å se om alt er bra?
Gjest ibla Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Brunt blod er gammelt blod, kan være rester av blødningen fra i stad. Det er helt normalt å blø litt etter samleie. Men hvis blødningen øker på, kan det jo være en SA. (MEN den ville i så fall kommet uansett og dere trenger ikke tenke på at samleie førte til SA, et normalt svangerskap tåler sex helt fint:) ). Man skal ikke ha samleie så lenge man blør, så se an det hele og ta det med ro noen dager. Ul vil nok ikke vise noe på en ukes tid ennå, mener de kan se hjertet slå ved 6 uker. Men du kan få målt hcg med noen dagers mellomrom og dermed sjekke om det stiger som det skal eller ikke. Dette kan du evn gjøre hos legen din. Lykke til:)
anik25 Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 titter innom fra2 trimester.. jeg blødde også etter sex med samboern tidlig i svangersakept,ble livredd, tok tidlig ul og alt var i topp stand med den lille, og fikk beskjed at det er helt vanlig og blø etter sex når man er gravid.. så tror ikke det er så mye og beskymre seg over, og hvertfall ikke om det gir seg med en gang
zolajento 88 Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 hei eg leste på svangerskapet at du kunne komme litt blod etter at du har hatt sex. fordi du er mer tørare nedentil og eg at du blør litt etter på. du ville ha merket når du hadde mistet fordi du hadde fott store smerter i magen og det hadde kommet store slimm kluper. eg og merket etter at eg hadde hatt samleie at eg bløde litt etter på og trudde eg haddet mistet. men det eg sa at det er fordi det blir så lettere tørt når du er gravid. eg er no 6+2 i dag. og allt er fint her=) har blit spod at eg skal ha ei jente men det for eg se etter den 12 eller 13 mai for då er eg 3mnd*=)
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 2. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2010 Vil gjerne få tatt en ultralyd for å se om alt er ok, men når kan jeg da gjøre dette?? Blødning har ikke økt utover dagen... Har aldri vært så mye, stort sett bare på dopapiret etter toalettbesøk. Og blitt mer og mer brunlig. Nå er det så og si borte! Man har vel ikke alltid smerter ved blødning om man mister?? Takk for alle svar jenter!!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 jeg hadde en blødning etter samleie i uke 7-8. Den varte resten av kvelden og natta og dagen etter var det brunt til kvelden ca. jeg fikk komme inn på legevakta. Han ville ikke ta ul, for han mente det var tidlig. Men vet det er mange som har fått ul lenge før dette. men han hadde vel sine grunner. Det han gjorde, var å ta en hcg prøve, for å måle nivået av graviditetshormonet i blodet mitt. Så gikk jeg på legekontoret mitt 4 dager senere og tok en til . Denne viste god stigning. Så ingenting var galt. Greide ikke roe meg helt med dette, men både legen og de andre på laben sa dette var heeelt normalt. og etter å ha hengt her inne i 2 mnd, har jeg skjønt at det er rimelig normalt ja I går hørte jeg hjertelyden på bebisen, og nå har jeg slått meg helt til ro med at alt er i orden. Er 12+2, men henger igjen her inne fordi det er litt koslig her Jeg ville anbefalt deg å ringe legevakta og snakke med de. jeg fikk komme inn med en gang, fordi de skjønte jeg var innmari bekymra. Takk og lov for det.. Lykke til til deg! Det går nok bra skal du se Klem
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2010 Ringte legevakta for å høre om de kunne ta en hcg prøve, men det ville de ikke gjøre!!! Er så fortvila og nervøs, men også sint på legevakta!!!
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Ring direkte på sykehuset , det gjordet jeg når jeg mistet i August. Bedre at du får roet deg ned, ikke bra for lille spiren at du stresser heller vettu Masse lykketil , det kommer til å gå så bra =))))
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2010 Men hva gjør sykehuset? Jeg er jo bare 5+6 uker, og har ikke engang noe svangerskapspapirer enda.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Skjønner godt du reagerer på at legevakten ikke vil ta deg inn. Her tok de meg inn fordi de hørte tydelig jeg var bekymra på tlf. De sa ingenting om hcg når jeg ringte, men fikk prata med en lege og han sendte meg opp på laben for ei blodprøve. De ringte meg til og med seinere på dagen for å fortelle meg resultatet. At det var veldig høyt og at mest sannsynlig hadde det gått veldig bra.. Men når jeg tenker meg om, så ringte jeg sykehuset først.. der ble jeg satt over til ei sykesøster på føden. Hun ba meg ringe ned til legevakta og si hvor bekyra jeg var, så de skulle ta meg inn for å få avkrefta at det var noe galt. Kan hende det hjalp at jeg sa det til legevakta når jeg rinbgte. Føler med deg akkurat nå, for jeg vet selv hvor innmari redd jeg var.. men håper det også hjelper at jeg sier at mest sannsynlig er alt bra med deg. Når blødningen kommer etter et samleie og du ikke har blødd i andre sammenhenger, er det mest sannsynlig pga samleiet du blør. Embryoet ligger trygt og beskyttet inni livmoren din Håper du får hjelp og blir hørt, det er ikke noe særlig å gå rundt sånn.. I værste fall får du dra på legekontoret på tirsdag.. de tar hcg oom du marsjerer inn og sier du skal ha Masse lykke til og stoooor trøsteklem
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2010 Tusen takk for trøstende ord,helt lykkelig! Har ringt legevakta her to ganger, og de vil ikke ta meg inn! Sa det var tidlig i svangerskapet å ta hcg også! Håpløst... har dårlige erfaringer med den legevakta her fra før også!! De sier bare de ikke kan gjøre noe uansett, men har tydligvis ingen forståelse for at man kanskje vil vite om man har et barn eller ikke... Ringte nå også til Volvat, for å høre ang ultralyd. De mente det kunne vøre litt tidlig å ta ultralyd, fordi man ikke sikkert kunne se hjerteslag så tidlig... men hun mente det trolig ikke var noe siden jeg ikke hadde vondt og siden det ikke blødde noe særlig mer nå!! Klarer likevel liksom ikke slå meg til ro uten noen form for undersøkelse... men men... dette ble litt av en påske!!!
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 3. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2010 Er det ikke også sånn at dersom det er en MA så får man ikke nødvendigvis noen symptomer?? Å, blir grønn av nervøsitet altså!!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Hadde en Ma for noen år siden, men da blødde jeg ikke. De bare så på ul at det hadde sluttet å vokse. Men jeg vet ikke hva som er vanlig eller ikke. Jeg hadde fremdeles symptomene mine.. Ble så fortvilet på dine vegne i sted og fortalte om deg til samboeren min. Fortalte om for ei idiotisk behandling du får fra legevakten. Ring igjen i natt eller i morgen, når det er noen andre på vakt. kan hende du plutselig møter noen med litt mere forståelse. Fortell alt som det er, ikke legg skjul på hvor redd du er.. de BØR ta deg alvorlig. Skjønner ikke helt det de sier ang hcg.. greit nok at hcg nivået er så individuelt tidlig i svangerskapet.. men de kunne tatt en prøve i dag og en ny på legekontoret ditt på tirsdag.. De skal kunne se om du har stigning, og det er det viktigste. Om man mister begynner hcg å gå ned. Nå må du vente enda noen ekstra dager på svar og jeg kjenner jeg blir så sint, for jeg husker hvor redd jeg var selv. Greide ikke fungere ordentlig før jeg fikk svar på den siste prøven. Tenkte ikke på annet. Men jeg har en ufattelig god følelse på deg og du mååå bare prøve å finne på noe koslig, prøve å få tankene over på noe annet.. for det er vondt å gå å ha det sånn.. Du må fortelle meg hvordan det går Eller skal vi heller si det sånn : Du må oppdatere meg når du får vite at alt er bra til uka Lykke lykke til! Kommer til å følge med tråden din Kleeeem
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 4. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 4. april 2010 Har kontaktet legevakta flere ganger, og istad ringte vi også til sykehuset, men blir ikke tatt seriøst noe sted!! Så da er det bare å vente!!! Ikke klarer jeg å være rolig heller, er nervøs og stressa!!! Har en følelse av at dette går en vei nå!!!
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 5. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2010 Dere som har opplevd slik blødning; sendte legen deres dere til ultralyd på sykehuset? Jeg har nå vært bekymret siden fredag, og ikke blitt tatt seriøst på legevakta! Hva kan jeg "kreve" av legen min i morgen? Orker ikke gå å ikke vite mer, for blir helt dårlig av dette!!!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 Hei! Så ikke det nye innlegget ditt før nå.. så regner med du har vært med legen i dag.. Håper du ble tatt seriøst og at du fikk den hjelpen du trengte.. Hvordan går det med deg??
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 6. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 6. april 2010 Har vært hos legen i dag, og fikk henvisning til gynekolog (skal dit i morgen). De tok også en hcg prøve hos legen, men ville ikke ta nr to før mandag! Men nå håper jeg å få noen svar i morgen! Har ikke en god følelse, og føler meg liksom ikke gravid mer!! Men må få svar... GRUER MEG!!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. april 2010 #20 Skrevet 6. april 2010 Jeg heller følte meg ikke gravid etter blødningen. Men i dag på ul, så jeg en sprell levende liten krabat Jeg og måtte vente 4 dager mellom hcg prøvene.. Og siden det desverre kommer ei helg mellom, må du vente veeelfig lenge stakkar.. Vet du er helt fra deg av bekymring, men du må prøve å tenke at det har gått bra. Det var ikke en stor blødning var det vel? Virker som jeg blødde enda mer enn deg om jeg husker riktig. Har snakket med legen min i etterkant og jordmor i dag og begge sier (som så mange andre) at det er faktisk fleste som opplever en blødning eller flere uten at det er noe som helst galt. Og det er veldig vanlig å få småblødninger i 1.tri. Vet ikke hva jeg skal si for å trøste deg, men vil bare du skal ha det bedre. Nå som jeg vet alt er bra med meg, føles all bekymringen så bortkastet om du skjønner. Dette går bra! KLEM
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 7. april 2010 Forfatter #21 Skrevet 7. april 2010 Nå har vi vært hos gynekolog, og så en bitteliten klump på ultralyd. Og et hjerte som slo:-) Alt bare bra:-)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. april 2010 #22 Skrevet 7. april 2010 Nå ble jeg glad! Det tenker jeg du ble og Lykke til videre! Alt kommer til å gå så bra med deg Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå