Gå til innhold

Gravid, og jobber i ambulansetjenesten.

VIL ha nr.2!

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, jeg jobber ikke i ambulansetjenesten, men i hjemmesykepleien. Og som du sikkert vet av erfaring, vi har jammen litt av hvert av kasuser i denne delen av "bransjen" også. Trange rom å jobbe på etc, og ikke alltid hjelpemidler tilgjengelig ved fallulykker i hjemmet etc.

Nå har jeg ikke tilrettelegging selv enda (gravid i 13.uke, ikke fysisk behov for det enda), men mine kollegaer som har gått gravide har fått sykemeldingsdager/permisjonsdager slik at de ikke jobber i like stor stilling som vanlig. De har også fått oppfølging av Ryggombudet med diverse hjelpemidler som snuplate i bilsete/kontorstol, bilbelte for gravide mager etc, veiledning i bedre arbeidsteknikk++. Det er det jeg har fått med meg av tilrettelegging. Samtidig har de fått "lettere" brukere på sin arbeidsliste- men det er kanskje ikke like lett for deg som er på ambulanse? Vet ikke hvordan din tjeneste fungerer med tanke på 113 kontra rutinekjøring som transport mellom hjem/sykehus.

Lykke til:)

Hei : )

Jeg jobber i oslo/akershus, og der har man en intern regel om at etter uke 16 må gravide ut av tjenesten. Pga risikoene...utrykkningskjøring, bilbelte vd evnt kræsj osv. D er bare d at j føler meg fin, og skulle gjerne jobbet lengre..men istedet blir j da satt i svangerskaps sykemld allerede fordi de dessverre heller ikke har noe annet å tilby meg.

så torsdag har j min siste vakt på lenge..d blir rart. Men men, har bestemt meg for å nyte tiden, kose meg og trene : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...