Gå til innhold

Er det flere som ammer enda etter 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer enda, mest kveld, (og mest kos) hun er blitt 1 år og 2 mnd.

Hadde tenkt å slutte tidlig med ammingen denne gangen (barn nr 2, nr 1 ammet jeg til 8mnd, da bet hun så jeg blødde) men hun fikk tenner så sent. Har enda kun to nede og oppe.

Nå føler jeg folk syns jeg ammer for lenge. Rart det, det er feil hvis du ikke ammer, og feil hvis du ammer for mye.

Jeg ammer til og med om natten (ja, vet det skulle jeg vennet av med for lenge siden, men det er kun kos. Og når man er trøtt er det så lett å gi etter, og den kampen har jeg ikke tatt enda har bare kost med henne).

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer fortsatt, og ho er 15 mnd :)

Slutta å nattamme for ca 1 mnd sidan. har trappa ein del ned på amminga no, så er som regel berre morgon og kveld, og viss ho er veeeldig sliten og lei. Utrulig kva litt pupp kan gjere altså hehe

Forrige gang amma eg til han var nesten 2 år.

Skrevet

Har du noen gode tips til slutte med nattamming?;)

Skrevet

Min er straks 14,5 mnd og jeg ammer 2-4 ganger om dagen. Anbefalingene nå er jo til 2 år. Og så lenge jeg har muligheten til det så kommer jeg til å amme som jeg gjør nå sånn omtrent til 18 mnd, da er planen at han begynner i barnehage. Jeg er hjemmeværende nå, og det gjør det jo lettere.

Nattammingen sluttet vi med for en mnd siden. Det skled helt ut, og han våknet hver eller annenhver time natten i gjennom, og var ofte våken et par timer i strekk. Jeg holdt på å møte veggen av søvnmangel til slutt, så vi måtte bare avslutte. Burde vel egentlig gjort det for lenge siden, men han har tidvis hatt for lite matinntak på dagen, og dermed vært sulten på natta. Nattavvenningen gikk over all forventning, så nå er jeg bare glad for at vi har gjort det. Sover fortsatt ikke natta igjennom, men langt bedre enn før allikevel.

Skrevet

Mitt barn er 13 mnd og jeg ammer morgen og kveld. Har ingen planer om å slutte

Skrevet

Min er 17,5 mnd og jeg ammer henne fortsatt. Jeg jobber ikke og hun er hjemme, so hun får anledning til mye. Har vært bare 1-2 ganger på dagtid, kveldskos, mye om natta (alt mellom 3-6 ganger) og morgenpupp. Har ikke tenkt å slutte før tidligst 2 år. Storesøster sluttet av seg selv da hun var 25 mnd. Har en bitte liten tanke om at jeg kunne tenke meg å fortsette med morgen- og kveldspupp til hun er 3 år, men får se hvordan alt går fram til 2 år.

Vi skal nattavenne når mannen min har ferie da jeg er sikker på at det blir mye skrik (prøvd en gang før), og det går ikke når han må på jobb. Samt storesøster som må på skolen.

Det er rart som du sier, HI, at det er feil om du ikke ammer og feil om du ammer for lenge.

Skrevet

Jeg ammet til litt over 2 år. Fram til 1 år fikk hun når hun ville ha, også om natta. Etter 1,5 år var det stort sett morgen og kveld, med unntak av når hun var syk for da fikk hun når hun ville.

Skrevet

Jeg ammer henne fortsatt, og hun er 17 måneder. Jeg merker også at enkelte reagerer på at det er lenge, men for henne og meg føles det riktig. Regner med det kommer til å ta noen måneder enda før vi får sluttet helt. Vil ikke at det skal bli en veldig brå slutt for henne, så vi trapper det gradvis ned.

Skrevet

Jeg ammer min på 23 mnd flere ganger i døgnet.

Ingen planer om å slutte.

Har full støtte i nærmeste familie, utover det bryr jeg meg fint lite om hva folk måtte mene om det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...