Gå til innhold

Hvorfor spiser noen papir?

Anbefalte innlegg

Altså noen babyer. Eldstemann bladde pent i bøkene sine fra han var 8 mnd og har til dags dato aldri revet i stykker et ark.

Derfor er jeg noe sjokkert over minstas evige jakt på alt av papir og papp hvor hennes lumske hensikt er å tygge det i småbiter.

Hvorfor er det sånn? Hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141668046-hvorfor-spiser-noen-papir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette:

Pica

Personer med diagnosen Pica har en umettelig trang til å spise ikke-fordøyelige stoffer, som lort, papir, lim og leire. Tilstanden er svært sjelden. Den kommer som regel når barnet er ett til to år, men forsvinner vanligvis i oppveksten. Selv om man tror det har sammenheng med mineralmangel, har helseeksperter ikke funnet noen virkelig årsak eller kur for den merkelige sykdommen.

Min eldste spiste jord hehe og minsta har dilla på papir.

Annonse

Det du har gjort galt er å introdusere minsta for papir :-) Ikke lett å unngå det da. Kanskje det blir lettere i fremtiden når det meste forgår via data.

Sønnen min var like dan. Jeg skjønte ikke hvor han fikk tak i papiret han gumlet på...inntil jeg fant lageret i genserermen hans (samme sted som gamle damer oppbevarer lommetørklet sitt). Så han var en strategisk luring og vernet om sine favorittbiter. Dette begynte han med så fort han kunne krabbe. Han har sluttet å spise papir, men liker å tygge på ikke-spisbare ting. Så det går nok over, men nye varianter kan dukke opp...

Hadde jeg helt glemt, eldstejenta spiste papir som en middels geit. Et ubevoktet øyeblikk så var dorullen delvis halvfordøyd allerede. Det gikk over da, men merkelig fenomen egentlig. Jeg likte å tygge på ark, ikke dopapir, da jeg var liten, men det gikk over det også, hehe;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...