Cessa med Christopher&Mia Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jenta mi er 14 mnd. Lenge har hun gått rundt border og langs andre ting. Men når jeg holder henne i hendene og skal prøve å gå med henne så nekter hun og setter seg ned på rumpa. Virker noen ganger som at hun blir litt redd og vil ikke. Er ikke snakk om å prøve engang. Andre som har opplevd det?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Gutten min var også sen med å tørre å slippe seg helt. Begynte å reise seg og gå rundt møbler når han var 9 mnd. Trodde han kom til å begynne å gå tidlig men nei. Først nå når han var rundt 14,5 mnd turde han å slippe seg. Han har ikke protestert så veldig på å blir gått med, men om vi styra for mye med å ha han til å gå kunne han nekte litt. Gjerne gå et par dager før han ville igjen. Vi prøvde å la være å stresse med det og la han styre selv. Og da ble han stadig tøffere, og en dag så bare slapp han seg og gikk tvers over stuegulvet:-), Det er nå rundt 14 dager siden, og nå går han så og si hele tiden. Har litt problemer med å reise seg selv enda, så om han faller eller sitter midt på gulvet må han bort til et møbel e.l. for å reise seg igjen.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 1. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2010 Vi har ikke stresset noe med det i det hele tatt. Eller øvd noe særlig med å holde henne og få henne til å gå. Får det har hun protestert mot hele tiden, så jeg har rett og slett latt være. Men nå lurer jeg på om jeg burde øvd med henne og prøvd få henne til å gå. Men så synes jeg det blir feil også siden hun ikke liker det.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Min eldste gikk ikke før han var 16 mnd, så du får bare smøre deg litt med tålmodighet, så plutselig vagger hun over gulvet :)
Nagilimia Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Min gutt på 15 mnd har heller ikke begynt å gå enda, og når han var 14 mnd ville han heller ikke gå. Det løsna med gåvogna fra brio. Den var vist mye tryggere å holde i enn oss, men jeg måtte holde i vogna da, så den ikke gi så fort, bare ett og ett skritt. Plutselig løsna det og nå gjør vi ikke annet enn å gå!
Nagilimia Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Kansje dere har et lite bord/stol som hun kan skyve foran seg?
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 4. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2010 Er egentlig ikke så utolmodig. Men tenker på hva grunnen kan være til at hun er så usikker på det. Men det kommer når det kommer. I går tok hun faktisk 5 skritt bort over gulvet når jeg holdt henne i hendene. Det har aldri skjedd før. Men så gadd hun ikke mer. Å ha noe hun kan skyve foran seg kunne kanskje være enn ide:-)) Takk for tips.
AO3 Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Gutten min var likedan, ikke snakk om at han skulle gå mens vi holdt ham i hendene eller lignende! Han gikk langs møbler og slikt, det gjorde han i flere måneder før han gikk alene. Da han var ca 14,5 måneder gammel var det som om det plutselig "løsnet" - tidligere hadde han kun tatt et par skritt før han satte seg ned, max 4-5. I løpet av under en uke gikk han (bokstavlig talt) fra å være et barn som kom seg framover ved å krype, til et barn som gikk! Ikke stress, det kommer når det kommer!
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 4. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2010 Godt det er andre som er litt "trege" også:-) Skjønner det kom brått på hos deg. Det gjør det sikkert her også. Hun har krabbet i flere mnd. Og gått rundt border osv en stund også. Men det er vel bare slik at hun ikke stresser med å gå, siden hun kommer seg fort frem med å krabbe. Er det ikke sånn at dem sier at gåing er normalt frem til de er 18mnd. Går dem ikke da så bør man sjekke hva som kan være årsaken?! Mener å ha hørt det en gang.
Gjest Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Cessa: Sånn var mi også, til for et par uker siden:) Hun ville IKKE gå når vi holdt henne i hendene, men satt seg ned på kne. Nå (nettopp blitt 14 mnd) vil hun gå hele tiden:) Ikke uten støtte, men det er ikke lenge til. Nå klarer hun fint å stå helt alene på gulvet, og bøye seg ned for å sette seg på gulvet. Er sååå stolt! (både jeg og hun, hehe) Så du skal se at det kommer hvert øyeblikk:)
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 5. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2010 Det kommer nok før jeg aner det. Begynte bare å tenke på at siden hun ennå ikke ville gå sammen med meg så kom dette til å drøye flere mnd. Skjønner dere begge er stolte. Det er jo et stort øyeblikk:-) Da går hun nok uten støtte snart også:-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Jenta mi begynte å gå en uke før hun var 18 mnd:) Hun er ganske forsiktig av seg, klatrer ikke opp på ting ol - hun var kjempetrygg på å gå med tralla si leeeenge før hun turte å gå uten å holde seg. Det kommer når det kommer - men veldig deilig at hun går selv nå.
CMH Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Hei. Sånn var min og. 14 mnd hun og.. Nylig slapp hun seg ordentlig, helt plutselig. Så nå når vi kom til svigers som har stort hus gikk hun som bare det. Inntil nylig, dvs før påske, satt hun seg bare ned når vi slapp henne. Bare gi det tid, plutslig skjer det Hadde aldri i livet regna med at hun skulle begynne å gå nå i påsken. Min er ganske forsiktig av seg, det er kanskje din og?
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Ja jente mi og er sta å ser ikke gleden av å kunne gå. Men hun startet litt på 14 mnd dagen sin, der hun gikk fra stuen ut til kjøkkenet. altså rundt 15 skritt vil jeg tro. Så var ganske stolt da, nå går hun maks 2 skritt fra bord til sofa, stoler og leker.. hun er ikke noe interessert..
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 8. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. april 2010 Godt å høre at det er andre som ikke gidder å gå også. Hun er veldig forsiktig av seg ja. Har aldri vært sånn som klatrer overalt egentlig. Vi har trapper og hun klatrer bare opp 1 steg på den og så går hun ikke lenger. Kan jo være greit på mange måter også å ha en forsiktig unge. hehe:-) Det er vel ikke alle som synes det er så spennende å gå da. Det kommer vel når de er klare:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå