Gå til innhold

Nå vil han ikke ha grøt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en dag hvor han ikke ville spise noe, bare mme og mm. Så han fikk ov til det, jeg laget mat til tidene hans men ville ikke spise. Dagen etterpå kom hans første tann.

Har vært noen dager med mindre matlyst, men tilbyr og han spiser som regel masse dagen etter.

Jeg syntes du skal gi grøt, men om du erstatter den med noe annet er vel det greit også.

Kan jo kanskje bli litt mye grøt.

Her har knerten blitt litt grøtlei. Spiser bare litt om han får grøt. Så har innført brødmåltid til frokost. Og bare grøt til kvelds. Så får da 2 brødmåltid, 1 middag, og 1 grøtmåltid.

Spiser også bedre om jeg putter litt fruktmos i grøten.

ser ikke ut som det kommer noen tenner med det første...tror jeg prøver meg på bytte ut grøten med brød til frokost jeg...men hvor mye gir dere da? Holder det med en halv skive mon tro?Og litt mme etterpå?

Nå har jeg en veldig glupsk gutt, så han sluker 2 skiver han. Og hadde spist mer om jeg gav han mer. Til lunch spiser han alt fra 1 til 2 skiver. Men han får ikke mme etterpå da. Ammer litt først, men ikke mange supene jeg får i han lengre, så lurer på å gi han litt mme en gang eller 2 om dagen.

Annonse

Kumelk kan i spedbarnsperioden fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten og bør som hovedregel ikke brukes som drikke og i grøt det første leveåret. Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår (ca. ti måneders alder). Fra denne alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk gis.

Hentet fra matportalen.

Derfor jeg lurte på om ost var greit, fikk streng beskjed om å holde han borte fra melk, honning, grønnsakene spinat, rødbete, bladselleri og rosiner. (fra hs)

Har lest at man kan gi ost fordi melken da er varmet opp slik at melkeproteinene ikke gjør skade eller noe sånn. Gjelder i alle fall smøreost og går ut fra at det også gjelder vanlig ost.

Vi gir leverpostei, smøreost, prim og fruktpure på skiven. Synes foreløpig det er mest praktisk med pålegg som kan smøres siden skiven skal deles opp i biter, men funker vel godt med annet også. Så kanskje vi skal prøve litt kjøttpålegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...