Gå til innhold

Nå tror jeg vi er i mål ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vel igrunn bestemt oss for Eline Matilda, men vet ikke hvilket navn vi kommer til å bruke til vanlig, tror egentlig det blir en blanding. Får se hva som faller seg naturlig når hun kommer :)

Annonse

Det kommer jo fullstendig an på hvilket navn dere i dagligtale. Min Matilda har jo et navn til som er ganske likt Eline, men jeg regner ikke med at noen vil bruke det, er bare fordi det er pent på papiret og at det har en litt spesiell historie bak seg som jeg synes er veldig søt.

Så dersom hun kalles Eline Matilda, vil nok Matilda sjeldent - om aldri - bli brukt, men pent på papiret, da! Men i likhet med hun over, elsker jeg Eline, og jeg skulle gjerne brukt det dersom det ikke hadde vært tatt av nær familie. Konklusjon: Begge er flotte, men jeg ville valgt Eline først. Hadde bare ikke sjansen til det selv:-).

Vet altså ikke hvilket navn jeg vil velge å bruke om det kun blir ett. Samboer heller mot Eline, jeg heller mot Matilda. Men kombinasjonen blir nok uansett Eline først. Forøvrig har samboeren min dobbetnavn, og han bruker kun navn nr. to. En annen i familien har også dobbeltnavn, venner bruker første navnet, familie bruker andre navnet, og noen få i familien bruker begge navnene. Så føler meg ikke veldig bundet til å bruke kun Eline til vanlig, men ser jo at det fort kan bli sånn.

Jeg er så fornøyd med navnevalget, har lyst til å rope det høyt:

ELINE MATILDAA!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...