Gå til innhold

Innbildning eller gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ganske så ny her inne. Men trenger å få svar på noe.

Jeg har uregelmessig syklus. Alt mellom 30 til 60 dager.

Fikk noe jeg trodde var perioden min mandag ( 34. dag), men er usikker.

Siden mandag har det væert utrolig lite. Bare rosa når jeg tørker meg, har det slik enda 4. dag.

Har aldrig hatt d slikt før så jeg begynner jo å lure på hva det kan være.

Brystene er litt ømme og har prikking/stikking i brystvorten.

Er også rar i magen. Vanskelig å forklare. Og blir småkvalm etter jeg har spist. Vet liksom ikke om det er bare innbilning eller om jeg er gravid.

Vi har prøvd i over 1 år å bli gravid uten hell. Vi venter på å få komme inn for utredning. Så jeg er "redd" for å ta test for å se om jeg er gravid eller ikke. Veit at jeg blir knust hvist den er negativ.

Håper noen kan svare meg på hvilke symptomer man har som gravid.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Høres ut som om du kan være gravid, ja, men dessverre, kan ikke si noe sikkert før du har testet.

Det er en tråd her med masse nyttig informasjon om blant annet symptomer (+ masse annet)

Jeg har dyttet den opp for deg.

Lykke til videre.

Skrevet

Takk.

Håper jo inderlig jeg er gravid, noe jeg har ønsket lenge men har ikke fått det til pga dårlig sædkvalitet hos min samboer.

Ingen av oss som er unge lenger.

Jeg 31 og han 37 så vi vil gjerne bli foreldre

Skrevet

Hei hei!

Det er en god sjangs i hvert fall! Når jeg ble ble gravid hadde jeg meget lett blødning/spotting i fem dager rundt da jeg skulle hatt mens. Dette skjedde to ganger.

En av de tingene jeg merket før jeg egentlig skjønte at jeg var gravid var at jeg mistet litt matlysten om morgenen og var småkvalm, det eneste jeg fikk i meg var appelsinjuice, men så gikk det bra. Fikk kanskje også litt mer struttende pupper, men det får jeg alltid etter EL.

Nå tror jeg at jeg nok har vært tidlig gravid noen ganger tidligere i prøvetiden. Forstår bedre hva de mener med at "de håper spira sitter". Ikke tenk så mye på om du er gravid eller ikke er gravid. Men hold deg unna alkohol i tilfelle. Ta så en test når du føler at du vil, selv om den er negativ betyr ikke det at du skal tvile på de symptomene du hadde. Kanskje bare spira ikke satt, kanskje den hadde en veldig tidlig feil ved seg. Husk at det er bedre at den slipper tak tidlig enn i uke 11 eller noe!!!

Skulle ikke den eventuelle spira de sitte er er det godt å kanskje tenke at dere jo får det til, og da vil jo et slikt lykketreff sitte etterhvert! Vi brukte 1,5 år, og den store forskjellen akkurat den måndten var faktisk at jeg pga sykdom holdt meg veldig i ro og helt helt uten alkohol. Nå er jeg litt forarget over drikkepresset jeg ble utsatt for tidligere (vi fortalte ingen at vi prøvde). Alkohol er virkelig en av de tingene som øker faren for misdannelser mest, og misdannelser er jo som nevnt ofte en grunn til at spiren ikke sitter....

ps kjæresten som først skjønte at jeg virkelig var gravid den gangen, da jeg var blitt mye videre nedentil (!) Dette hadd jeg fortalt ham var et symptom lenge før og så husket han det plutselig. Han ble også bittelitt redd for at jeg hadde vært utro med noen med stor ....takaars, var jo ikke det da!!!

Skrevet

Har du forresten vært til utredning ang. uregelmessig mens? Veldig viktig altså, kjente noen som prøvde tre år før de gikk til utredning, fikk konstantert pcos og begynte på pergotime, etter andre kur ble hun gravid...verdt et besøk

Skrevet

Takk for svar.

Vi venter faktis på utredning. Det vil si vi venter på at jeg ska lfå perioden min slik at de kan ta blodprøver som trengs. Disse ska taes dag 3, 10, 20 og 24 i en syklus. Så da jeg fikk småblødninger tenkte jeg jippi, nå kan jeg endelig få tatt blodprøver og få hjelp.

Men den gang ei. Siden det bare var småblødninger tenkte jeg det ikke var noe vits med de prøvene.

Vi vet allerede at han har dårlig sædkvalitet så er redd for at det bare er jeg har falske forhåpninger.

Så nå må jeg vel bare vente på neste syklus for å få tatt de blodprøvene.

Uansett tror jeg at jeg vil vente med å teste meg til d har gått over 2 uker. Sån tillfelle. Vil bare så gjerne bli mamma. Men sån er det vel for alle her inne. Føler liksom at tida renner bort fra oss. Han er 37 og jeg 31. Ingen av oss som har barn fra før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...