Gå til innhold

Våkner skikkelig til på natta, roer seg bare med pupp..4mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig lei meg her..

Etter en perioden med greie netter, har lille snuppa nå begynt å tulle på nettene igjen. Inatt fikk jeg ikke lagt hun før 23, og da våknet hun iogjen kl 02.00. Prøvde å roe ned uten puppen, men etter nesten 2 timer med byssing og bæring av både meg og pappaen, tenkte jeg at det kanskje var på tide med mat uansett, så da måtte jeg frem med puppen allikevel. Men var bare et par minutter med sutting så sovnet hun mer eller mindre. Sov da til 07 ved siden av meg i senga (da sover jeg så sykt dårlig i tillegg..), men klarte å dra det ut til 08.30 før vi sto opp. Var så trøtt at jeg bare slengte frem puppen og lot henne ligge å kose.

Hun må ammes i søvn på kveldene også.. Lå å fellte noen tårer igår da jeg la henne, er så lei av hvordan det er blitt. Er jo så uendelig glad i denne lille skapningen, men blir så oppgitt å lei meg når jeg ser hvor avhengig hun er blitt av meg.. Tar hverken flaske eller smokk, så hun trenger meg til å sovne og til å spise selvsagt. Ble noen flere tårer i natt..

Synes hun sover så lite om natta? I natt ble det vel 7-8 timer tilsammen (3-4 i løpet av dagen), kan man ikke forvente en 10-12 tiemr når de er blitt 4 mnd? Hun må gjerne våkne for å spise når hun er sulten altså, det er denne kosepuppen hun vil ha hele natta som tar knekken på meg.. Hun har tydeligvis ikke vondt noe sted, for alt er i orden så fort hun kommer til puppen.

Er så lei meg..

Skrevet

Trist å høre at du er så lei deg. Skjønner godt at du blir sliten etter så mange måneder med vanskelig nattesøvn. Tipper jenta di blir sliten av det også, høres ut som hun sover ganske lite.

Knerten sover minimum 12 timer hver natt nå, han er også 4 måneder. Litt variabelt på dagtid, men ca 2-3 timer. Han får mat bare en gang i løpet av natta, han våkner av seg selv til ca samme tidspunkt hver natt. Våkner han en sjelden gang utenom dette, sovner han igjen av seg selv i løpet av et lite minutt.

Men snuppa di må vel lære seg å sovne på egen hånd, det er vel eneste løsningen? Noen får vel til det med gradvis overgang. Altså forsøke å lirke ut puppen akkurat i det de er i ferd med å sovne, for så å koble på igjen hvis/når det blir skrik, og så forsøke igjen, osv. Så skal man forsøke å koble av tidligere og tidligere etter hvert. Om dette funker aner jeg ikke, har ikke forsøkt det selv. Tror uansett det er en metode som tar litt tid. Knerten sovner med smokk, som jo blir litt av det samme. Men han trenger egentlig bare smokken for å roe seg. Hvis jeg tar den ut like før han sovner, så sovner han allikevel.

Det går jo an å gjøre det på en mer 'streng' måte også. Med å legge henne og trøste henne i sengen. Hvis dere velger det, er det viktig å være konsekvent, ellers vil babyen bli forvirret og det blir mye fram og tilbake (og mye mer skrik) før de skjønner 'cluet'.

Håper dere finner ut av det. Dagene blir jo så slitsomme for de små når de sover for lite. Ønsker deg og snuppa di lykke til!

Skrevet

Hun er jo bare 4 mnd, kanskje hun har økedøgn og faktisk trenger mat? Ingen grunn til å nekte henne puppen synes jeg, da. Hvis du gir henne den med en gang, sovner hun jo kanskje ikke med en gang på puppen.

Skrevet

Formulerte meg litt feil ser jeg.. Vanligvis gir jeg puppen med en gang hun våkner om natta,men hun er for det meste lite interessert i mat, vil bare ha kos. Den natta jeg skreiv om, tilbydde jeg henne pupp med en gang hun våknet kl 02, men var lite interessert da og. Lå bare og koste. Jeg tenkte da å prøve å få henne til å sovne uten puppen for da visste jeg at hun hvertfall ikke var sulten! Men det fungerte jo da alrså ikke..

Og er dette økedøgn så er det noe som har vart (med noen dager/uker unntak her og der) siden hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...