Ronja&Odin Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 oppskrifta med nesqvik og kefir? finner den ikke igjen, og jeg har bestemt at den skal jeg lage NÅ!!!
Trudelutt_ Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 250gr koskesjokolade 250gr smør 4 egg 200gr melis 125gr smør Brekk sjokoladen i små biter og ha dem i en kjele med smøret ( svak verme ) helst over vannbad . Ikke rør det sammen før sjokoladen er helt myk . Visp egg melis sammen og hell i sjokolade/smørblandigen under omrøring . Vend til slutt inn melet . Hell røren i en springform , ca 24 cm i diameter , dekket med bakepapir i bunnen . Stek ved 200 grader i 20 - 25 min , til den har hevet seg langs kanten men fortsatt er bløt i midten. Avkjøl kaken i formen . Kaken skal ha bløt , kremaktig kjerne . Server gjerne med pisket krem eller vaniljeis ved siden av BONAPPETIT ! Skulle skrive en annen oppskrift men fant ut nå når jeg var ferdig at d var feil oppskrift , men denne kaken er også knall god .
Trudelutt_ Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 1 L kefir 5 kopper fulle med mel 3 kopper sukker 200gr smør 1 shot kakao 2ts bakepulver litt kanel Glasur 300gr melis 100gr smør 1ss kaffe 2ss kakao Heilt fantstisk god kake =) Bakte den tidligere i dag .
Ronja&Odin Skrevet 1. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2010 er ikke den.. er en med nesqik og ikke kakao... ble lagt ut her for en tid siden.. mange som lagde den og digga den:p
Gurine og gulla Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 10 dl mel 2 dl oboy 2 ss natron, viktig at dei er store slik at kaken hever. 5 dl sukker 150 g smeltet smør 6 - 7 dl kefir/ skummet kulturmelk Bland godt. stek på 180 grader i 30 min. Glasur 4 dl melis 4 ss oboy 4 ts vaniljesukker 100 gr smeltet smør 1 egg.
Ronja&Odin Skrevet 1. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2010 mmmmmmmmmmmmmmmmmm det var digg =)) gubben og jentungen er nesten mer fornøyd en meg da hehe... den kaka der slår de fleste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå