Gjest Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg begynte og ta folat dagen etter jeg testet positivt, samme som i mitt 1.svangerskap, men hva bør jeg ta i tillegg? Vurderer denne pakken med gravid-vitaminer, da er vel den daglige dosen av folat inkludert? Bør vel også få i meg en del Omega 3, da jeg spiser lite fisk? Tips og råd? Har hørt at det kan være skadelig med for mye vitamin A? Skal man ta folsyre gjennom hele svangerskapet, eller slutter etter 1.trimester? Takk for svar
snartmammapåny Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Folat er bra, men bare nødvendig før man blir gravid og de første 3 mnd. Forskning har vel vist at for mye folat kan gi kvinner kreft, men kortvarig bruk er ikke farlig, og fordelen ved å ta det i 1.tri overvinner farene. Du kan godt spise slike sammensatte vitaminpakker, men de innholder ofte folat også, så da slipper du å ta det seperat. Omega 3 skal gi smarte barn :-) Vitamin A har jeg hørt er fy-fy. Kan gi missdannelser, så det bør man holde seg borte fra.. Men vet ikke så mye om vitamin A..
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 jeg bruker den lifeline komplett for gravide som de har reklame for over alt hær, der er omega 3, no blåbær greier, folat og en ting til. er visst allt man trenger så. kjekke innpakninger, bare å ta en pk hver dag, allt er ferdig fordelt. så glemmer man ikke noe
bente83 Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Jeg har akkurat begynt på den lifeline pakka. Tidligere tok jeg folat og tran utenom. Men nå når jeg får omega 3 gjennom disse tablettene, kan jeg da la være å tvinge i meg tran i tillegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå