Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Og evt blitt kvitt det? Blir så deprimert av dette, selv i perioder hvor det er bra pga kremer, så er det liksom litt rødt der, og ser eldre og mer sliten ut pga dette. Hatt det siden i sommer. Er gravid, men fikk det før det. Brukt kortison pga eksem annet sted.
Underveis --> Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Ville nok ikke brukt kortisonkrem. Grunnen er at kortison ikke dreper bakteriene, men demper immunresponsen slik at det bare ser bra ut, men altså ikke tar knekken på infeksjonen. Når du da slutter med kremen, så blusser det opp igjen (bakteriene lever jo fortsatt). Dra til legen og få resept på en antibiotikakrem i stedet, så kan det hende det løser seg :-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Enig med Underveis--> Har hatt utsett på hendene siden før jul å brukt kortison. Kom meg til hudlege, å han sa det somme som hun over. Få deg en krem med antibiotika istede, det funker:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Ja jeg! Var hos hudlege og fikk en hestkur med Tetracyclin (som du ikke skal ta pga graviditet, og jeg ikke tålte) Skulle ta det i maaaange uker, men det ble vel bare til at jeg tok det i ca 1 uke. Fikk masse annet utslett av pillene. Begynte ikke på noe ny behandling - gikk over av seg selv etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt-1630.html
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Gikk 3 mnd på Tetracycliner og vært helt symptomfri siden. Dette er nå 2 år siden. Fant aldri noen kremer som hjalp jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Oj, takk! Så dette var en pillekur, antibiotika? Kan man ta denne som gravid da..?
Aliena Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Det kan behandles med en type antibiotika som heter ery-max. Den medisinen kan man ikke ta i første trimester, pga fare for fosterskader. Etter første trimester tror jeg de vurderer hvert enkelt tilfelle. Hvis man kan unngå å få de tbl, så er jo det det beste, men har hørt om flere som var så ekstremt plaget at de fikk begynnne med ery-max. De var vel begge i andre trimester.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Jeg ventet til graviditeten og ammingen var over før jeg fikk tetracyclin tabletter. Var mulig siden jeg ikke var alt for plaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå