Gå til innhold

Ultralyd for oss overvektige

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på ordinær ultralyd, og jeg lurer på om det foregår på samme måte for oss overvektige som for andre normalvektige.

Vil man kunne få like klare bilder hos meg som veier 120 kg? Eller har jeg for mye "polstring"

Er det mulig de må gå inn og ta innvendige bilder i steden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665386-ultralyd-for-oss-overvektige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på ultralyd sist svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg var så godt polstret at det var vanskelig å se helt klart,da var jeg litt i underkant av 80 kg.

Nå er det snart 11 mnd siden jeg fødte og er gravid på ny,skal på ultralyd om 1 mnd. Denne gangen er jeg 90 kg og har ganske så mye på magen siden forrige svangerskap så må si jeg gruer meg veeeldig...

Men er ikke sikkert at de er like frekke der du skal,det håper jeg ikke for din del hvertfall. Ikke noe hyggelig med slike kommentarer. Det skal jo gå helt fint å ta fine bilder selv om man har litt ekstra,så lenge utstyret deres er bra!

Det er nok ikke mulig å ta innvendige bilder når du er på ordinær ultralyd,livmora er da blitt så stor og flyttet seg så langt opp.

Vil bare ønske deg lykke til!! :) Det går nok veldig bra!:)

Første svangerskapet så veide jeg 105 kilo da jeg var på UL - fikk fantastiske bilder. Denne gangen veide jeg omtrent det samme men fikk ingen bilder i det hele tatt. Kunne ikke se noe som helst nesten.

Blir litt forvirret selv, men regner med at utstyret har veldig mye å si.

Skal på 3D UL om to uker, håper vi får sett noe mer da!

Jeg veide vel det samme som deg da jeg ble gravid, og vi fikk fine bilder på ultralyden. Ikke noe problem. Det har sikkert med utstyret å gjøre. Og ja, hun var kanskje litt hardhendt, men det var ikke så ille... Jeg måtte "holde" litt på magen for at hun skulle komme til *rødme*, men hun var veldig profesjonell så det føltes ikke altfor ille det heller.

PS - jeg tok en rekke ultralyder før den "vanlige", og tok både innvendig og utvendig. Begge deler gikk utmerket.

Lykke til!

Annonse

Ikke noe problem her heller. Ca 105 kg. Flotte bilder, og beskjed at det var 95% sjanse for gutt. (og det var det jo;-) )

Legen som hadde hun over her som veide under 80 (var det ikke, eller 85?) må jo være syk i hodet og burde SKAMME seg!!!!!!!!!!!

Det kan ha litt å si. Men jeg var 105 da jeg ble gravid, og har morkaken foran på magen, men fikk kjempe bra bilder på både ordinær og 3D ultralyd:-)

Så det trenger ikke:-)

De fleste JM/leger er hyggelige og bare flytter fint på magen og tar UL i nedkant, "under" magen:-) Ingen stygge kommentarer i den forbindelse her i allefall:-)

Lykke til!

jeg var 107 kg på UL, og siden dette svangerskapet er så tett på d andre har ikke magen trenkt seg helt sammen enda. jeg sa bare til jordmora at jeg er klar over at henget kan være et hinder så bare flytt på d eller be meg flytte på d så du får til å se d du vil se så godt som mulig:)

endte i 3 UL da jenta i magen var særdeles uvillig til å ligge i ro og vise alt som skulle til for å bekrefte at hjertet var ok. siste UL med en spesialist, lå jeg både på sidene, og de tok under og over henget.

jeg synes ikke d er sjenerende at d fettet kanskje på flyttes litt på. jeg hater d jo selv, men jeg vil heller at de skal få best mulige bilder og få sett d de skal se. nå har alle mine ULbilder blitt litt mer grumsete enn de kjempetynne sine da.. men d gjør ingenting:)

eg veier 128 og har morkaken foran.. Har vert på flere ultralyder, men det er ingen som har sagt noe som helst om att de ser dårligere eller noe siden eg er stor.. Så eg har hatt kjekke jordmødre..:) de har kanskje trykket litt hardere innimellom, men eg har vertfall ikke hatt noe annet en positive opplevelser når eg har vert inne..:)

• 2 uker senere...

hei, ultralyd er på vanlig måte, bildene kommer veldig ann på hvordan barnet ligger og om det ligger i ro, jeg var på ultralyd i desember og fikk dårlige bilder for barnet ikke ville ligge i ro :-) jeg venter 4 barn med termin i 23 mai, og har alltid fått klare bilder hver gang ellers...

Jeg hadde mange ultralyder sist svangerskap og hørte aldri noe om at de fikk dårlige bilder pga overvekt (hadde ultralyder med jordmødre og diverse leger). De bildene vi fikk var krystallklare og de fikk også gjort alle målingene de skulle og måtte gjøre. Innvendig ultralyd tar de såvidt jeg vet bare opp mot uke 12.

Oi! Dette hadde jeg aldri tenkt over.. Veide over 100 kg da jeg var også, men de sa ingenting og bildene ble bra.. Heldigvis tenkte jeg ikke over dette på forhånd, da ville jeg sikkert gruet meg i forkant.. Mulig de bare trykket litt hardere med apparatet, men jeg hadde ingenting å sammenligne med, så i så fall merket jeg det ikke :) Synes det noen av dere skriver vitner om uprofesjonalitet og direkte frekkhet fra jordmor! Så utrolig flaut..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...