Gå til innhold

Hvilke skoler kan jeg gå på uten studiekompetanse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må finne noe å gjøre til høsten!!! Hjelp meg!!

Fortsetter under...

Skrevet

Påbygging på videregående? Da får du studiekompetanse, og så kan du sikte på en høyskole neste år.

Skrevet

Jeg ville tatt generell studiekompetanse om jeg var deg. Da har du mange fler alternativ å velge mellom.

Skrevet

Endel nettstudier, de fleste er vel på vgs nivå, skal du ha noe på høyre nivå trenger du stort sett generell studiekompetanse, men det finnes noen studier der du kan komme inn på realkompetanse. Spørs helt hva du har lyst til`?

Skrevet

Aner ikke hva jeg har lyst til, det som er problemet, og problem nr 2 er at jeg absolutt ikke orker å ta opp videregående skole fagene, har prøvd, men klarer ikke lese alt det, er sååå kjedelig!!!

Er så håpløst at jeg ikke skal komme inn på noen studier fordi jeg ikke har vgs, kan være en like flink student for det :) Blææææh... oppgitt....

Skrevet

Det er mye mer lesning på de fleste høyskolestudier enn de fagene du trenger for å ta studiekompetanse!

Om du oppfyller 23/5 regelen så trenger du ikke ta så mange vgs fag.

Studiekompetanse er stort sett noe du må ha utansett hva du vil videre. :)

Annonse

Skrevet

Litt usikker, men om du er over en viss alder, og har mye arbeidserfaring tror jeg du kan søke på høyskolen diakonova i oslo, sykepleierutd. Men da inntaket som er i januar. Det er utenom samordna opptak, og man skal i søknaden også beskrive seg selv osv, så de ser på litt andre ting.

vet det var noen litt eldre damer i min klasse for noen år siden som ikke hadde studiekompetanse.

Lykke til

Skrevet

Uansett hva du tenker å studere, så vil det uansett være et fag eller tre som er vanskelige/kjedelige, men som må bestås om du skal få vitnemål/grad. Disse fagene er stort sett "tøffere" enn vgs-faga som du ikke vil ta nå..(vil jeg iallefall tro, så fremt det ikke er kjemi/fysikk du mangler, og du egentlig vil studere håndverk/friluftsliv..)

Jeg hadde nok prøvd meg på vgs-fagene i første omgang, eller et fag på nett fra nks eller lignende og sett hvor landet ligger, før jeg hev meg på evn høyskolestudier.

Antagelig dagens kjipeste svar. Men det er vel greiere å gjøre det sånn, enn å evn komme inn på studie, gå det halvveis ferdig og ikke klare mer og sitte igjen med to uavbrutte utdanninger, enn å ha prøvd å gjort ferdig den ene (vgs)?

Tro meg, jeg har en 85% ferdig bachelor jeg aldri blir ferdig med, men heldigvis kom jeg etter flere år inn på en master på deltid og blir ferdig om noen år med den. Det er jeg veldig takknemlig for, for den uferdige bachelorgraden har hengt over meg som en mare i mange år..

lykke til med tenkingen, du har vel noen dager på deg før evn søkdnadsfrister?

Skrevet

Rampongi: Hva slags master på deltid kommer man inn på uten bachelor?

Enig med de andre her; den eneste fornuftige løsningen om du vil ha en utdannelse er å få deg studiekompetanse. Ellers kan du jo ikke studere noenting skikkelig. Og når du sier "man kan vel være en like god student selv om en ikke har vgs"... jeg vet ikke helt om jeg er enig. Om man ikke vil ta ferdig vgs fordi det er for kjedelig, så er det ikke sikkert man har rett motivasjon til videre studier heller. De er som regel mye hardere enn vgs...

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis du ikke engang greier motivere deg for å ta vgs har du strengt tatt lite i høyere utdanning å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...