judianna Skrevet 31. mars 2010 #1 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei ! Etter mye fram og tilbake har jeg kommet fram til at jeg ønsker å ta keisersnitt , dette er av den grunn at jeg er hjerteoperert 3 ganger og i tillegg hadde en hjerneblødning når jeg var liten . De leger jeg snakker med mener at jeg skal tåle en normal fødsel , men de er fremdeles ikke helt sikker . Dette er ikke godt nok for meg , jeg vil ikke ta en sjanse på at det sikkert går bra . . jeg kjenner min egen kropp best og vet at jeg noen ganger blir uvel og svimmel når jeg anstrenger meg , og en fødsel vil vel være enda mer anstrengende . . noen andre som har vært i en lignende situasjon ? Er det virkelig bare legen som skal bestemme ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665001-%C3%B8nsker-keisersnitt-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnus Skrevet 31. mars 2010 #2 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg har ikke hjerteproblemer, men er i samme situasjon med at legene ikke vet konsekvensene og jeg føler ikke at de skjønner hva jeg er redd for. Jeg er også tilhenger av at man kjenner sin egen kropp best og vet hva den tåler, men jeg har ikke møtt mye forståelse til nå. Nå hører jeg riktig nok til KK som er desidert blant verstingene på området, men heldigvis er ikke siste ord sagt i saken enda.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665001-%C3%B8nsker-keisersnitt-selv/#findComment-141665572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 31. mars 2010 #3 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg lider av en kronisk sykdom og fikk innvilget ks 12 dager før termin. Sliter i tillegg med fødselsangst i forbindelse med fødsel og det å være syk. Hadde to samtaler med jordmord på sykehuset før jeg ble henvist til fødselslege. Han snakket om fordeler og ulemper ved ks, men sa at det til syvende og sist var jeg som måtte velge. Er tross alt jeg som kjenner kroppen min best. Han sa også at de aldri tvinger noen til å føde normalt, hvis de ikke vil ( man må selvfølelig ha en god grunn) Det er bare å stå på. Du kjenner deg selv og kroppen din best. Ta i mot gode råd fra legene, men ikke la deg tvinges til noe du ikke vil. Det å få barn skal tross alt være en flott opplevelse. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665001-%C3%B8nsker-keisersnitt-selv/#findComment-141665635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
judianna Skrevet 1. april 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg også hører til kk , glemte å skrive det, og har også hørt at disse er fryktelig vanskelig når det kommer til keisersnitt . . . det kan bli interesant å se hva som skjer fremover ja . . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665001-%C3%B8nsker-keisersnitt-selv/#findComment-141666023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karamba9 Skrevet 1. april 2010 #5 Del Skrevet 1. april 2010 Hei judianna, jeg har en mye mindre alvorlig hjertesykdom, og ikke har vært hjerteoperert. MEN jeg var ikke mindre bekymret for førdselsforløpet enn deg, først og fremst for babyen- dersom det blir problemer med hjerte, så tar det tid...fant fort ut i 5mnd at jordmor hadde ikke peiling på sykdommen, ikke å snakke om hvordan å håndtere denne...så det tar tid før jordmor tilkaller lege (gynekolog), som etter et par samtaler fant jeg ut ikke hadde plan for hva man egentlig gjør dersom hjerte begynner å "tulle" under fødselen.(ikke så mye tillitt til leger etter det, nei)..da tar det tid før kardiolog er inne i bildet- riktignok ville ikke den tiden bli avgjørende for min helse og liv og død, for JEG tåler det, det vet jeg. MEN det at fødselen stopper av den grunn, og det blir oxygenmangelen for babyen, som kan medføre livsvarige fødselsskader- det var det som bekymret meg mest... Og fullføre fødsel med vakuum ga meg fullstendig panikk, og sjanse for akutt keisersnitt er større i utgangspunktet enn hos friske fødende. hva er vitsen da? å være prøvekanin "la oss være naturlige og se hva som skjer?"... så legen advarte meg riktignok i samsvar med retningslinjer osv, og jeg valgte keisersnitt uten problemer.. MITT friskt barn og jeg var det viktigste. Hadde selvfølgelig vondt i 5 døgn på sykehuset, og 4 uker til hjemme, så var ikke SÅ lettvint for meg som det er for mange, MEN babyen er supersterk og frisk, jeg hadde KUN vondt i snittet- ingen andre komplikasjoner fordi det var planlagt, og ikke akutt som det var stor sjanse for... Noen ganger tenker jeg at jeg kunne "prøve" og KANSKJE alt hadde gått bra, det er mulig...babyen er så skjønn at jeg selvfølgelig har lyst på så mange som mulig, kankskje 5 og kan får max 3-4 pga første operasjon---but WHO CARES, jeg hadde en FANTASTISK fødselspopplevese, et nydelig barn og er i stand til å ta være på babyen, nemlig fordi fødselen har gått bra og hjerte ikke ble "utfordret" Lykke til med valget!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141665001-%C3%B8nsker-keisersnitt-selv/#findComment-141667024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå