oktobermamma2009 Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Har gitt jenta mi på 5 mnd maisgrøt 3 ganger nå, veldig tynn konsistens. Men hun skjønner ikke at den skal svelges, den rinner bare ut igjen. Hvor lang tid tok det før deres små "skjønte poenget"? Og en annen ting: Oppskriften bakpå maisgrøtpakken gir mer mais-suppe enn maisgrøt. Noen som blander den med mindre væske enn det som står på pakken?
Propellll ♥ Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Jeg blander til det blir passe tjukt jeg, følger ikke oppskriften slavisk. Lar du den svelle ferdig? Den tykner litt til når den står litt. Min glupske gutt svelgte med en gang så jeg har ingen råd desverre. Men det er jo noe de må lære, så det kommer seg nok
lykkelig-mamma:-) Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Hun forstår nok etter hvert...bruker hun smokk kan du forsøke å putte smokken inn for hver skje, så begynner hun og suge å vips der var grøten nede ;-) Funket veldig bra på første min...men snuppa nå bruker ikke smokk så renner litt ut her og, men stapper d inn igjen helt til d renner ned..tar tiiiiiiid..he he Når d gjelder tykkelsen på grøten blir den veldig mye tynnere om du blander med mm kontra mme... så bland oppi grøtpulver til ønsket konsistens :-) LYKKE TIL
septbaby09 Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Tok ihvertfall 2 uker før han begynte å gape, så bare vær tålmodig hehe. Han bare skjøv skjea ut igjen med tungen, og grein på nesa. Men plutselig så gaper de som bare det Jeg begynte som deg ganske tynn, og gikk gradvis oppover til tjukk saus aktig, og er nå på nesten oppskriften bakpa, men ikke så tykk. Du kan evt prøve å bytte grøttype. Vi begynte med havregreia, så maisgrøt, igen av de var noen populært. Men rishvete er bra, den er litt søt. Nå har jeg begynt å blande den med litt grovere grøt og ltt grønnsaksmos hehe, da han ikke vil ha noe av det, så tenkte en gradvis overgang. Lykke til, det kommer, bare gi det litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå