☆septemberbarn☆ Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Fra tidlig i svangerskapet har jeg gått mye på do, og må tisse hele tiden. Fikk høre at det er hormonelt og gir seg etter uke 12 som regel. Men nå er jeg i uke 15 og må tisse heele tiden. Det har faktisk blitt verre og verre. I løpet av et kaffebesøk i går så var jeg på to 5 ganger på 2 timer!! Og det er knapt noe som kommer. Jeg er opp 1-4 ganger per natt på do også. Har prøvd alt. Prøvd å la være å drikke så mye før jeg legger meg, men til ingen nytte. Det er nesten umulig å dra et sted hvor det ikke er noe toalett i umiddelbar nærhet. Jeg håper ikke det er noe "unormalt", bare at det er fryktelig plagsomt. Er det flere som springer så mye på do?
mamma til en snart to Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 off, er helt lik deg. hoss meg ble det verst etter uke 12, er nå 16+5, å jeg føler meg litt dum som springer hele tiden. får angst hvis jeg ikke har do i nærheten. skal gifte meg om 2 mnd, så må nesten vurdere bleie. hehe. fatter ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kirka med min blære. og er nok i tilegg nærvøs da hm...
☆septemberbarn☆ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2010 Huff.. Det hørtes ikke bra ut å skal gå i brudekjole å være så avhengig av å gå på do. Har ikke den bekymringen her akkurat. Men vi kan liksom ikke gå noe langt i marka eller være lenge ute borte fra et toalett. (Kunne jo klart tatt med en dorull og satt meg bak en busk men likevel, jeg er ikke prippen men unngår det helst) Så i tillegg så tenker jeg på om det er en urinveisinfeksjon. Da må man jo tilkalle lege. Men det er jo ikke ubehagelig heller så det er så vanskelig å vite
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Uffda...jeg er bare 12+1 og håpet det snart var over... Nå skjønner jeg at den tanken kanskje må revurderes Lykke til, begge to, og "god bedring"
mamma til en snart to Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 ja, kjenner jeg gruer meg litt. men satser på at det går bra. bryllupet har vert planlagt i lang tid, så jeg orket ikke avlyse pga graviditeten. blir nokk en kjekk dag, med masse do besøk:) hehe.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Har det ikke noe med at noe blir slappere og glattere under graviditeten? Beklager at jeg skriver "noe".. bare mener å ha lest det en plass. Lenger uti svangerskapet er det heller ikke uvanlig at noen tisser på seg. Jeg er ekstrem om natta.. omtrent en gang i timen.. får jo aldri sammenhengende søvn jo ! Frustrerende! 12+0 her
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er 16+2 og føler med dere!! Tissetissetisse!! Blir SÅ lei! Men av en eller annen grunn sover jeg hele natta gjennom...merkelig...men så får jeg "betale" for det når klokka ringer da, det er så sprengt og det gjør så vondt at jeg er sikker på at jeg skal tisse blod!
☆septemberbarn☆ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2010 Jo men det har vært så ofte at jeg har nesten syntes det er noe som ikke stemmer. En UVI eller noe, for det er jo lettere å få det nå. Vi er jo mer utsatt. Dessuten har jeg vært sjuk siden jeg ble gravid så i dag har jeg en skikkelig blås-ut-dag hvor alt går galt. Men jeg synes bare jeg går EKSTREMT mye på do, og andre gravide rundt meg er på langt nær så ofte som meg. Jeg har litt lyst å oppsøke lege men vil jo ikke virke hysterisk heller.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Hei Jeg er 25 uker på vei, og rundt uke 16 sprang jeg mye på do, nå springer jeg mye igjen, hele tiden å det er ikke store skvetten som kommer... Natt som dag... Er jo ganske normalt, siden det er en liten baby som rører på seg og presser på blæra vår
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Har samme problem selv, jeg er 25 uker på vei, og det er like ille enda, kanskje verre. Om natten er jeg oppe hvertfall en gang i timen, får aldri sovet ut...
mandalay Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Du er ikke alene! Jeg går på do HELE tiden! Er 15+4 og har vært sånn siden jeg fant ut at jeg var gravid. Noen ganger kan jeg faktisk gå på do og holde på å tisse på meg igjen mindre enn ti min senere. Sovner jeg en halvtime på sofa'n, våkner jeg med en full blære. Om natta er jeg på do mellom 3 og 6 ganger! Jeg er ikke bekymret for UVI, har heller aldri hatt det. Bekymrer meg mer over at jeg ikke drikker nok vann. Er ofte veldig dehydrert. Det er kanskje ikke så rart når det kommer mer ut enn inn:-) Har faktisk ikke hatt noen andre plager foreløpig så skal ikke klage. Heller våkne om natta for å gå på do enn å kaste opp... Men utrolig plagsomt allikevel!
floweria Skrevet 31. mars 2010 #12 Skrevet 31. mars 2010 Tror dere har uvi jeg, sjekk d iallefall for det kan bli farlig om det ikke blir behandlet! Jeg har hatt mye uvi siden jeg var liten, og noen ganger trenger det ikke svi eller være vondt, men bare veldig mye tissetrengt uten at det kommer så mye. Drikk mye appelsinjuice og skvis ut alt dere har når dere er på do.
floweria Skrevet 31. mars 2010 #13 Skrevet 31. mars 2010 og ja man kan få uvi hvis man ikke drikker nok og kanskje holder seg i tillegg når man egentlig må..
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 31. mars 2010 #14 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har sjekket, men har ikke det... Alt har vært fint under hele svangerskapet...
floweria Skrevet 31. mars 2010 #15 Skrevet 31. mars 2010 Bra du har sjekket det!! Er dumt å la det gå for langt fordi man ikke gidder å sjekke det Men uansett lurt å drikke mye når man må fly på do så ofte så forebygger du også Fin link: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/intim-og-underliv/urinveisinfeksjon
gravid me nr 8 :-) Skrevet 1. april 2010 #16 Skrevet 1. april 2010 jeg er gravid i uke 28 å springer på do opp til 4 ganger i løpet av natta..lillegutt er så aktiv å presser på blæra mi å jeg har heller ikke uvi takk å lov.,..jeg drikker veeeeeeldig mye vann for huden min er så tørr å dehydrert..når jeg smører meg me en spesiell krem så sluker huden den å jeg er like tørr igjen nesten men utenom d så nyter jeg hvert et sekund....
☆septemberbarn☆ Skrevet 1. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 1. april 2010 Takk for mange svar :-) Jeg var innom legevakta i dag men ingen tegn til UVI. Overaktiv blære kalte hun det for. Hyggelig lege som tok det på alvor. Hun mente det var lurt å holde seg litt innimellom, hvis ikke ble urinblæra så vant til å tømme seg så fort det bare var litt i den. Prøver å holde ut litt her men vi får begynne i det små å håp det gir seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå