Hibiscrub Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Hvilke reaksjoner tror dere jeg kan forvente fra omgivelsene om vi velger det til vår pike? Er kallenavn for Charlotte, men har lyst å ha Charlie som det offisielle navn, ikke bare kallenavn..
Vipsenmamma Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Nei, nei, nei. Du tror ikke det vil skape vanskeligheter for jenta da? Å alltid bli oppfattet som gutt?
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Synes det kan være søtt jeg. Men ville nok valgt Charlotte som offisielle navnet-og Charlie som kallenavn. Regner med flere engelske kortformer vil dukke opp her hos oss også. Du blir bare tidlig ute, og det kan være moro;-) Vi har allerede kortformer/kosenavn i bruk; Lilly, Molly, Mina, Nina bla. Anne til og med er en vanlig kortform. Det var sikkert dristig en periode å kalle barnet kun for Anne, da de fleste hadde langvarianten Johanne som "ordentlig" navn.
Miranda C Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Det går jo det. Men jeg ville heller valgt Charlotte, og kalt henne Charlie:o) Eller Charite? Det blir som Maddie for Madeleine, og jeg ville heller valgt Madeleine for så å kalle henne Maddie.
Hibiscrub Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2010 HI her Jeg prøver å finne et jentemellomnavn som passer, sånn at hun skal slippe å bli oppfattet som gutt på papiret.. Men to uavhengige navn, tenkte jeg. Ikke fan av bindestrek-melomnavn. Finner jeg en fin kombo så har jeg null probs med å kalle henne Charlie!
Miranda C Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Ja, jeg ser ikke noe problem med å kalle henne Charlie. BLir som f.eks Kim i Norge, eller Taylor i USA, altså unisex navn. Charlie Josefine Charlie Amelia Charlie Natalie Charlie Mathilde Charlie Victoria Charlie Beatrice Charlie Nicoline Charlie Isabel Charlie Michaela Charlie Michelle Charlie Madeleine Charlie Sienna Charlie Savannah Charlie Amanda Charlie Louise Charlie Alida Charlie Angelica Charlie Abigail Charlie Johanna Charlie Marielle Charlie Alexandra Charlie Maria Charlie Annabelle Charlie Mirabell Charlie Aurora Charlie Ariana Charlie Adriana Charlie Felicia Charlie Bianca Charlie Olivia Charlie Sophie Charlie Sophia Charlie Evelina Charlie Desirée Charlie Jasmin Charlie Denise
Azora Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 Huff. Om jeg hadde vært i omgivelsene dine, så hadde du ikke fått positiv reaksjon fra meg på noen som helst måte.
herewego Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Fra de fleste tror jeg du kan forvente litt overraskede uttrykk, et høflig smil og kanskje et "det var et spesielt navn - fint!" - Men etter du har gått tror jeg de fleste vil riste litt på hodet og spørre seg om det faktisk går an å kalle ei jente Charlie...!?! Er du heldig/ uheldig vil du møte på noen som er ærlige nok til å si: "kødder du? Det går da ikke an å kalle jenta si for Charlie!" eller "men hva er hennes ordentlige navn?"
Hibiscrub Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2010 Det blir mest sannsynlig Charlie, for mannen liker det også.. Men er mer åpen for å skrive Charlotte på fødselsattesten, bare for å gi henne et valg selv..
sjokolademams Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Bruk det heller som kallenavn. Mange kjente personer har kallenavn, mens fødselsattesten viser et helt annet navn. Er ikke noe problem det vel? Så kan hun heller velge selv når hun blir større. Min datter likte ikke kallenavnet sitt, og insisterte på at alle skulle bruke døpenavnet henne, så da ble det slik, og det er selvfølgelig greit. En annen ting er at ikke alle kallenavn klinger så veldig bra sammen med norske etternavn.
Miranda C Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 Det var et godt valg Jeg kjenner en Charlotte, og hun går for det meste under kallenavnet Charlie Faktisk to som gjør det :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå