Gå til innhold

Fullstendig flaskenekt - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som er flaskebarn, han er 7 mnd og 1 uke. I går og i dag har han nektet fullstendig å ta flasken. Blir småkrakilsk når jeg nærmer meg med flasken, fekter med armene og sutrer. Hvis tuten kommer inn i munnen hans bare tygger han på den og vil IKKE drikke. Synes dette er så rart - han har pleid å storkose seg med flaska helt frem til nå. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Han holder på å få tenner, vet ikke om det har noe med saken å gjøre? Har god appetitt ellers og spiser grøt, middag og brød med glede. Litt vanskelig å få i ham drikke da han ikke er særlig flink til å drikke av kopp heller ennå, men jeg ga ham litt vann med skje for å være sikker på at han drikker litt. Men vil jo gjerne at han skal drikke litt melk også... håper dette vil gå over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har garantert med tenner å gjøre. Her nekter minsta også flaska når det står på som verst med tenner. I det siste har vi brukt eggeglass til å gi henne drikke, og det har funket supert. Blir ikke like mye væske inn, men nok til at hun har våte bleier.

Skrevet

Svarer her og jeg. Er fra den andre tråden om det samme. Min får og tenner nå, 4 stk oppe. Men han reagerte ikke sånn med de to første tennene han fikk (nede).

Så vet ikke om det er tenner. Kanksje kanskje ikke.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...