Gå til innhold

Er det bedre å amme lite, men kort enn sjeldent og skikkelig...?

Anbefalte innlegg

Ble litt rart det der...greia er at vesla bare sover og sover på dagtid og jeg føler jeg trenger mye stimuli for å få opp produksjonen nå i begynnelsen. (Hun er bare 5 dager) Så jeg vekker henne og ammer annenhver time. Problemet er at hun bare ammer litt på en pupp før hun sovner igjen... er dette bedre enn at jeg venter til hun våkner for så å gi henne et skikkelig måltid? Er redd jeg ikke får nok da, og at jeg går glipp av stimulien...hun kan fint sove i fem timer uten å spise hun..:-/

Fortsetter under...

min lille var også slik i starten, jeg fortsatte å vekke annen hver time på dagen og når h*n sovnet tok jeg et bleie skift og så ammet videre etterpå

prøvde også å massere hender og føtter for å stimulere sugerefleksen.

nå er h*n snart 3,5 mnd å spiser fortsatt annenhver time på dagen men sover 5-7 timer uten mat på natten og stiger fint i vekt....

Så små barn trenger å sove mye. På føden mente de at barnet ikke skulle sove mer enn 4 timer, fordi det da gikk inn i "natte-søvn", og at det også var viktig at hun fikk gode sove-perioder.

Jeg vekket snuppa mi etter at hun hadde sovet 3-4 timer (ofte ca 3,5), stelte og skiftet på henne slik at hun ble ordentlig våken. Så la jeg henne til puppen, og da spiste hun godt. Dette syntes jeg var helt greit, men så hadde jeg plenty av melk også da. :)

hadde ikke gjort det hver annen time ihvertfall. Har selv pre-og dysmatur. Vi fikk beskjed om å mate hver 3. time.

Sånn ellers, så er jeg ikke for å "fikse" noe som virker. Dersom du har en frisk baby, så hadde jeg ikke vekket for å gi mat. Det gjorde jeg vel egentlig aldri med vår lille heller, og hun hadde tatt igjen sine jevnaldringer i størrelse ved 1 år og det hovedsakelig på morsmelk.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...