Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Del Skrevet 31. mars 2010 Heisann...ja nå nærmer det seg veldig termin for noen litt lenger for meg(54 dager til termin). 1). Hvordan har dere det ?? Fin i form? Sover godt? Overskudd??i jobb jeg kjenner jeg er sliten orker ingenting føler jeg, sykemeldt 20 %, sover greit,men oppe en del på do, ikke overskudd. 2) . Hvordan er det med liv?? Jeg føler det er lite liv hos meg eller noen dager MASSE, men som oftest må jeg dytte og drikke vann for og roe meg hihi og da gir den tilbake mld. I dag mye rart nedest i magen hm hikking eller andre ikke spseiellt kraftige spark, bør jeg være beskymret eller slappe av siden jeg har kjent liv. 3) kjøpt inn mye?? Vi har kjøpt vogn brio happy, bilstol britax har en del arvetøy,men skal kjøpe hentesettet 4) stor eller liten mage? Min er ikke så stor hm liten baby ??? 5) Håper mange svarer kjekt og lese hvordan andre har det og en viktig ting glemte jeg . Har dere funnet NAVN?? god påske alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig familie på 4:) Skrevet 2. april 2010 #2 Del Skrevet 2. april 2010 Hei på deg! 58 dager igjen her nå, tida går fort spør du meg 1) Har det egentlig helt greit til å være så nært termin. Har en liten en på 2 år som tar en del oppmerksomhet, så rekker ikke å tenke så mye på den som snart kommer. Kjenner det litt nederst i ryggen etter en lang dag, og sover ikke like godt på natta lengre. Får vondt i hoftene av å ligge lenge på en side. Er også oppe på do minst en gang hver natt. Merker jeg har mer overskudd enkelte dager enn andre, men har en samboer som er flink til å hjelpe til, så det går bra:) Jobber fullt enda, og håper jeg kan gjøre det frem til permisjon 9/5, for hater å gå å vente å ikke ha noe å gjøre:) 2) Tenker ikke så mye over om jeg kjenner liv før jeg setter meg ned om kveldene. Da pleier det ofte å "ta litt av" en periode. Det skjer også som regel når jeg legger meg for kvelden. Men bekymrer meg ikke så lenge jeg kjenner liv og ikke opplever smerte eller ubehag. 3) Har ikke kjøpt inn mye denne gang siden vi har så mye etter forrige mann. Det er deilig. Så har planer om å ta en tur iløpet av april å få handlet inn litt småtteri sånn at alt er på plass i god tid:) 4) Har stort sett lagt på meg over magen denne gang, men vil ikke si at magen er sånn kjempestor. Men ikke liten heller...akkurat passe stor 5) Storebror heter Tobias, og ser ut som lillegutt får navnet Marcus. God påske til deg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141670605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverstill Skrevet 2. april 2010 #3 Del Skrevet 2. april 2010 1). Hvordan har dere det ?? Fin i form? Sover godt? Overskudd?? sliten, sykemeldt pga bekken og bronkitt med pencillin kur. 2) . Hvordan er det med liv?? masse masse liv, hender jeg våkner av det om natten:) veldig koselig 3) kjøpt inn mye?? kjøpt emmaljunga duo edge,graco sete, babygym, vugge/med sengetøy, ammepute, stor ny god joggedress til å ha til meg selv på sykehuset:),masse klær, babycall, kluter etc, flasker, el. brystpumpe, mangler vel egentlig bare stellebordet og noen flere helsetepper, og ammeinnlegg og brystkrem..hentesettet arver hun av meg selv, det jeg dro hjem i da jeg var liten:) synes det var litt koselig. 4) stor eller liten mage? min er veldig stor, ligger på uke 38 iflg symfysemålene på skjema.. er i uke 33(bim 34), flere kryss over normalen.. hehe 5) Håper mange svarer kjekt og lese hvordan andre har det og en viktig ting glemte jeg . Har dere funnet NAVN?? vi tror det blir Emily:) var innom : vicoria linnea camilla og sofie Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141672657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa J10 Skrevet 3. april 2010 #4 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har igjen 32 dager til termin nå 1. Jeg har det veldig bra om dagen! Jeg sover ikke så veldig tungt lenger, men det tar jeg igjen med en hvil på dagtid. Merker at jeg begynner å bli litt utålmodig etter å møte babyen vår nå, men vi prøver å nyte de siste 4 ukene vi har igjen uten barn så godt vi kan! 2. Hos meg er det mye liv. Jenta er aktiv omtrent hele dagen. Sparkene begynner å bli så harde at magen er øm innvendig. 3. Alt utstyr er klart! Bilstol, vogn, sprinkelseng, vugge, lekegrind, klær etc. Dette er vår første, dermed har vi ingenting fra før. 4. Magen min er liten, tror jeg. Men så er jeg liten selv, så en større mage ville vel blitt litt vanskelig for kroppen min 5. Vi har funnet navn til veslejenta vår! Det var ingen tvil fra den dagen vi visste at det ble en jente. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141673806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 4. april 2010 #5 Del Skrevet 4. april 2010 Hei, svarer gjerne jeg :-) 1. Formen er kjempebra! Har ikke noe å klage på egentlig : ) Noen småplager hører med et svangerskap, men jeg plages ikke mye av det småtteriet. Jeg kjenner meg heller ikke tung eller har problemer med pust osv, selv om livmoren visstnok skal være på max nå (34+1 i dag). Jeg sover stort sett både veldig godt og lenge når jeg kan :-) 2. Litt opp og ned. Til tider er han veldig rolig, mens andre stunder er han svært aktiv (helt vill ;-). Har roet seg litt ned i forhold til tidligere og det er ikke så mye spark som før - men mer dytting og pressing. Sist kontroll lå han med hodet ned (etter å ha lagt i sete en god stund) så tror at det er derfor han nå er litt roligere. 3. Har kjøpt mye synes jeg (MYE penger har gått med siden dette er vår første og alt er kjøpt nytt). Mangler fremdeles seng, madrass og stellebord som skal kjøpes inn rundt uke 37 tenker jeg. Ellers mangler litt småtteri som stelleprodukter, noen flere håndklær, laken, helseteppe og muligens et og annet klesplagg + noen ammesingleter/topper til meg selv. 4. Ligger nå på den røde streken på sf-målet (har lagt en del over hele veien) men "alle" sier jeg har liten mage. Siden jeg er relativt høy har den lille god plass å ligge på i lengde og bredde og kanskje derfor ikke magen trenger å stå så mye ut? Jm sier at gutten verken er liten eller stor, så vi får se hva han havner ut med nå på slutten. 5. Vi ble enige om navn med en gang vi ble gravide. Hadde både gutte- og jentenavn klart etter noen dager. Enkelt og greit :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141676711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maya87 Skrevet 4. april 2010 #6 Del Skrevet 4. april 2010 hei og hopp:) 1. jeg har det veldig fint, men kjenenr jeg er mere sliten enn før. sover dårligere og tidlig oppe hver eneste morgen. får ikke sove. jeg er 100% sykmeld, jobbet bare natt så måtte til slutt gi meg, snu døgnet 2-3 ganger i uka ble bare tull. 2. jeg føler liv hver enste dag,sparker en del opp i ribbbeina og glad i å slå til mamman sin i venstre siden:) 3. vi har alt av barne utstyr på plass. kjøpt vogn og sete og stelle bord. fått en del tøy og kjøpt noen få ting selv. nye kommoder er på plass og bleier såper og kremer og det som trengs. 4. jeg har litt stor mage midt foran men ikke noe på sidene. blir en gutt å har typisk gutte mage. jeg har ikke kjempe mage men får heller ingen kjempe unge mener de etter målene på ultralyd. 5. vi har funnet navn til gutten vi får. navnet blir Geir Martin. eneste vi lurer litt på er hvem etternavn vi ksla ta, siden jeg har 2 og han har 1 men tror vi er sånn nesten enige:) lykke til videre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141677011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 4. april 2010 #7 Del Skrevet 4. april 2010 1). Hvordan har dere det ?? Fin i form? Sover godt? Overskudd??i jobb Jeg har det egentlig ganske greit. Føler meg tung til tider og blir ganske fort sliten. Plaget med endel halsbrann osv. Sykemeldt 100% fra en stående jobb. Studerer fulltid og holder på med bacheloroppg for tiden. Sover bra egentlig ja, er oppe en gang eller to for tissing bare. 2) . Hvordan er det med liv?? Mye liv dagen lang 3) kjøpt inn mye?? Vi har endel fra førstemann, men har alikevel handlet endel ting alikevel. Som sengetøy, klær, gulpekluter, ammepute, stelleveske, bilstol, leander vugge, kluter osv. 4) stor eller liten mage? Tror jeg har helt normalt stor mage egentlig 5) Håper mange svarer kjekt og lese hvordan andre har det og en viktig ting glemte jeg . Har dere funnet NAVN?? Ja jeg tror vi har kommet fram til et navn nå og det er Teodor Storebror heter Kasper Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141677951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suen Skrevet 4. april 2010 #8 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg har 32 dager til termin. 1). Hvordan har dere det ?? Fin i form? Sover godt? Overskudd?? Formen er fin og jeg sover godt om natten. Jeg har morkaken på framsiden av magen, så da kjenner jeg ikke sparkene så godt. Overskuddet synker fra dag til dag, og jeg kjenner at det er godt med en hvil på 1-2 timer midt på dagen. Jeg er ikke i jobb nå og er veldig glad for det. 2) . Hvordan er det med liv? I det siste har jeg kjent mindre liv. Jeg regner med han hviler seg litt til fødselen. Jeg tenker også at det er en god ting at han sover mye, og håper han vil fortsette å sove like godt når han kommer ut også. Jeg merker at han blir litt hyper når jeg drikker juice eller cola, og sitter helt rolig. Hikking synes jeg han har begynt mer og mer med. 3) kjøpt inn mye?? Alt er vel så og si klart. Rommet hans er malt lyseblått og er innredet med stellebord og et skap fullt av nyvaskede klær. Sengen er satt opp på soverommet og leandervugge hengt opp i stuen. Bilsete og vogn er bestilt, og skal hentes når vi kommer i mai. 4) stor eller liten mage? Magen min har hele tiden lagt på den røde gjennomsnittsstreken på helsekortet. Men jeg skal til jordmor igjen på onsdag, så da får vi se om jeg ikke ligger over denne gangen. Jeg har spist mye i påsken, og synes magen har blitt veldig stor. Jeg har vært jevnlig på ultralyd pga en virusinfeksjon i begynnelsen av svangerskapet. Så da har jeg sett på nurket ca. en gang i måneden, og sist gang sa legen at babyen ville bli i underkant av 3,5kg ved termin. 5) Har dere funnet NAVN? Ja, vi har hatt navnet klart lenge. Han skal hete Tyr. Det som er nytt er at han skal få mellomnavnet Torvald. Men det skal ikke brukes til vanlig... Fortsatt god påske til deg også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141679100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #9 Del Skrevet 5. april 2010 Har 28dager til termin i dag:) 1). Hvordan har dere det ?? Fin i form? Sover godt? Overskudd?? Fin form, bortsett fra jeg nå har vært syk i 2uker med bihulbetennelse og derfor sovet dårlig, blanda med tungmage, bekken og ryggplager. Er sykemeldt pga ryggen. Men er egentlig i veldig fin form:P 2). Hvordan er det med liv? Masse med liv. Går fint ann å se utenfor at han rører på seg. Henner det stikker ett kne, albue ut i siden.. Ser litt guffent ut, men veldig koselig:) 3). Kjøpt inn mye? Mangler vel egentlig bare småtteri:) 4). Stor eller liten mage? Tror den er ganske normal. Ligger på streken på helsekortet, men får hele tiden høre det er en liten mage. 5). NAVN? njeeeei.... Vi har ikke fastslått noe. Men samboeren min har forelsket seg helt i navnet Oliver, og uansett hva jeg foreslår blir det til sidesatt, så får se hva det blir:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141663464-noen-som-vil-svare-sikkert-en-del-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-her/#findComment-141681105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå