Gå til innhold

Hjelp! Noen som har opplevd lignende???

Gjest

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 2,5 år fra før. Ønsker nummer 2 og hadde først en sa og deretter en ma i høst. Mistet rundt uke 6 begge ganger. Hadde ikke mye svangerskapssymptomer mens jeg var gravid.

Ble gravid igjen nettopp og skal i følge mine beregninger være 7 - 8 uker på vei nå. Har følt meg veldig gravid med kvalme, trøtthet, sulten, hjertebank osv.

Var til ultralyd forrige uke. Først tirsdagen og da fant gynekologen en egghule, og etter en del leting fant han et foster på ca 3 mm. Han anslo at jeg måtte være mellom 5-6 uker på vei. Altså litt mindre enn forventet. Ettersom gynekologen skulle være borte hele påskeuken fikk jeg ny time allerede om fredagen, altså 3 dager seinere.

På denne ultralyden fant han ikke noe mer enn sist, målte foster til ca 4mm. Var ikke mulig å se noe hjerteaktivitet. Han sa at dette mest sansynlig var en ny ma, men ville ta en hcgprøve for sikkerhetsskyld.

Tok derfor hcgprøve fredag som var på 41459, tok ny i går (tirsdag) som var på 60778. I følge legene på kvinneklinikken er dette en fin og normal stigning så alt ser bra ut når det gjelder hcg.

Men jeg tenker jo at det likevel må være ma siden det ikke var mer å se på ultralyd? Nå er det påske, så får jo ikke ny ul før neste uke :/

Hva tror dere? Noen som har opplevd lignende og det gikk bra?

Fortsetter under...

Hei, ville bare si at du ikke må ta sorgen ennå... Kanskje du var bare mellom 5 og 6 uker som gynekologen antydet, og da er vel str i tråd med det? Kanskje det er for tidlig å se hjerteaktivitet grunnet dette?

Vil bare si at jeg har en niese i dag på 2 år, som i følge rikshospitalet var en MA, vi snakker da i uke 8... Det ble oppdaget en fredag, og dem hadde ikke mulighet for utskrapninig før over helgen. Heldigvis!! Svigerinnen min gikk hele helgem med troen på at hun bar på en død baby... Da hun kom tilbake mandagen for utskrapning, tok de ny ul, for sikkerhets skyld.... Da var plutselig babyen sprell levende.... Dette var alså i uke 8, og dem så ikke hjerteaktivitet, men dem tok feil!! Ville bare dele denne historien med deg, siden du har så fine HCG verdier, kan det være at alt er i orden!

Lykke til!

Hei!

Ville bare si at da jeg var på min første UL 6+6, så så legen bare ett foster på 8 mm. Det var bare såvidt hun kunne se hjerteaktivitet. Jeg fikk beskjed om at man vanligvis ikke kan registrere hjerteaktivitet før man er rundt 7 uker på vei, og da var det kanskje ikke så rart at legen din ikke klarte å se noe i uke 5-6?

Da jeg kom på ny UL 7 + 2, så legen tvillinger og god hjerteaktivitet på begge. Så det var tydelig at for min del var det mye lettere å se da jeg var inne i den 8. svangerskapsuken.

Jeg ville derfor forsøkt å ikke ta sorgene på forskudd, men fått en ny UL etter at du har rundet 7 uker. Da får du et mye mer pålitelig resultat.

Masse lykke til fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...