Student89 Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Hei. Jeg fikk i går to positive graviditets tester, ut i fra min egen beregning er jeg akkurat 4 uker i dag (skulle hatt mensen i dag). Men i går kveld kom det brunaktig utflod, ikke mye.. men nok til at jeg ble veldig bekymret. Jeg har også kraftige smerter i rygg, lysken, og i rompa, er i dag hel øm. Er dette slutten? noen som har opplevd det samme? Jeg ringte legevakten, og de meinte det kunne være en sa eller at jeg bare fikk mensen som vanlig.. men det må jo ha vert noe inne der siden jeg fikk 2 positive tester og har alle mulige symptomer.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 hei:) først må jge si at legevakten har det der som standard svar har jeg innrykk av...særlig hvis du sier blod og smerte i samme setning... men de kan ha rett også da....men mulig det bare er litt blodrester fra egget som festet seg...brunt er gammelt blod...som gjerne har lagt litt oppi der.....fra feks når egget festet seg...eller det kna være såre slimhinner....og så er det mange som blør litt rundt den tiden de skulle hatt mens...så det kna være mange årsaker her... jeg er 9+2 idag og har vært plaget med brun utflod og rosa/røde små blødninger hver dag omtrent siden uke 6....har vært på ul 6+5 og 8+0 og alt var bra:) men er stadig bekymret selv om da...men det blir vel sånn at vi forbinder blod med bare negative ting.... var det sterke streker du fikk på testene dine? kanksje du kan kjøpe deg en ny test og at om noen dager og se om de blir sterkere? lykke til og god påske!
Student89 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2010 Jeg testetmeg i går, 1 dag før ikm. og da tok det ca 1 minutt og testen var sterk positiv. Men jeg trodde ikke helt på det så jeg tok en til, av et annet slag (en litt dyrere) Og der tok det også bare 1 minutt og testen var sterk positiv. Men smertene i ryggen er kraftige og akkurat som vanlig menssmerter :S Er egentlig det som plager meg, og gjør meg mest redd.. Har lyst til å springe på do vert minutt for å se om det har kommet mere brunt blod.. :S
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 vet du det e heelt vanlig symptom å føle at mensen er rett rundt hjørnet jeg hadde det sånn i dagene før test og ahr det til tider enda faktisk...men klart man blir redd når man har brun utflod i tillegg.... ikke så mye å gjøre enn å vente å se videre...nå er det vel ikke mulighet for å blodprøver før etter påske heller..så eneste du kan gjøre er å vente...og se hva som skjer videre....føler med deg.... kan jo nevne at når jeg var på ul sist..spurte hun meg om jeg hadde blødd noe(standard sp mål tenker jeg) og jeg sa at jeg hadde hatt en god del brunt i over to uker..sa hun bare åja me ikke friskt blod liksom? også brydde hun seg ikke mer med det...så i de aller fleste tilfeller er det friskt blod som er ett skummelt tegn....selv om ikke det heller trenger være noe gale:) det er utrolig mange som blør i svangerskapet faktisk...men man blir dritt redd når det skjer uansett.. håper det går bra for deg ihvertfall!!
Student89 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2010 Ja, hadde jo vert fint om det bare var vond rygg og brunt utflod uten at det trenger å ha noe å si! Men det kan ikke være tilfelle at graviditets testen var falsk positiv? har tenk på den også, har ikke helt turt å tro på det fine svare testen ga meg, men skal vel kanskej litt til at to tester av forskjelligeslag skal gi feil svar. Jeg brukte ikke en gang morgen urinen, men prøvene var så sterke forde :) Nå håper jeg bare alt går bra. Har ikke hatt mere på pappiret enda. Men smertene i ryggen er fortsatt kraftige Tusen takk for oppmuntrende ord, vet det ikke er bra å stresse og være bekymret i forhold til babyen (viss alt er i orden der inne da)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 falsk negativ test er fullt mulig me falskt positiv går ikke an det...da den kun slår ut på hc hormonet som kun gravide produsere;) men noen kan ha noe som heter kjemisk graviditet hvor egget har sneiet borti livmorveggen nok til å produsre hcg..for så å gå til grunne å bli en litt forsinket mens... MEN det tror jeg ikke gjelder deg hvis du har fått sterkt positiv dagen før ikm og i tillegg ikke på morgenurin:) vil heller tro at det er det man kaller festeblødnig...en sparsom blødning far da egget festet seg som sagt.....du skal se det blir bra dette;) mens murringer hos gravide er tegn på livmoren som vkser og strekker seg og det kan gjøre gansek vondt til tider...jeg ar hatt øyeblikk hvor jeg bare må stå muse stille til det har gått over etter noen min.... håper det går bar med de videre ihvertfall og at det kun er en liten festeblødning som tuller med hodet ditt;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 og siden jeg egentlig var litt dum å nevne dette med kjemisk graviditet som sikkert gjorde deg mer engstelig..så må jeg selvfølgelig også tilføye at de testene er som regel svake på farge og er negative igjen gjerne en dag eller to etterpå pga liiite hcg nivå tror som sagt IKKE at det gjelder deg:)) klem!
Student89 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2010 Det er fint du nevnte det for har faktisk tenkt på det, men jeg også har hørt at testen da er svak positiv og at man omtrent må se opp ned på den for å se den positive krysset håper virkelig dette går bra! frister litt å kjøpe en test til.. er jo dumt, men er rart når man blir gravid så skal det litt til at man tror på det merkelig.. Ja, jeg håper liksom på at det bare er litt murring, og at dette ikke trenger å være noe galt. Men så tenker jeg også at viss det skulel være noe galt, og jg begynte å blø, så er det ikke meininga, og da er det kanskje det beste..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 hei igjen:) hvordan går det med deg? vet du jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier med å ikke tro på det når man endelig har klart det kunststykke å bli gravid!! jeg er over 9 uker og har store problemr med å tro dette her..skal på min 3ul om en uke pga det og pga litt blødinger.... nå skal det være sagt at dette er vårt 3 ivf forsøk og da klaffet det...så ka si det sånn at jeg er ufattelig lykkelig over situasjonen men klarer ikke helt tro at dette virkelig endelig har skjedd oss!! myyye rare tanker hver dag.......
Student89 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2010 Hei hei Jo da, dagene går sakte men sikkert. Skulle jo hatt mens i går, og enda ikek tegn til noe blod. Venter egentlig bare på emns fordi jeg tror nemlig det har skjedd en feil med testene (noe det mest sansynlig ikke har) Klarer liksom ikke slappe av med tanken at JEG er gravid. Det brune utflodet har stoppet helt opp, har ikke kommet noe siden i går morgen. (går ofte på do å skjekker, merkelig men føler at det renner blod, psykisk) hehe. Så jege r definitivt gravid enda i allefall, i dag på jobb holdt jeg på å kaste opp flere ganger. Og plutselig er jeg kjempe sulten, og i neste minutt kvalm. Har også influensa vondt i kroppen, og temperatur forandringer. vet ikke om dette er vanlig jeg. De verste smertene sitter enda i ryggen, nesten utholdelig innimellom men dete r vel også kanskje normalt, Så spennende med ul da. Æsj ja, de fobaskade blødningene. Jeg tenker på graviditeten 24/7 jeg, sover dårlig om natta. Så tror jeg må finne på noe slik at jeg klarer tenke på andre ting
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Bra å høre at du har stoppet med blødningen =) Jeg hadde også en brun "blødning" 1 uke før ikm. Men jaggu var jeg gravid =) Ser du har influensa lignende symp, det har jeg også ! fryser og svetter omhverandre. Satt på jobben her om dagen , brått bare kokte det i kroppen min . Min kollega lurte på om det var noe galt med meg da jeg brått ble helt rød i ansiktet.. hehe
Student89 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2010 Men da var det på`n igjen med brun utflod.. synes jeg glimta litt rosa i det også. og livmorhals tappen min er veldig lavt ende og veldig åpen.. så detta kan vel bare gå en vei trist!!
<3 mi corazoncito <3 Skrevet 1. april 2010 #14 Skrevet 1. april 2010 Vil bare si til deg at selvom livmorstappen din er åpen og lav trenger det ikke være no galt ... i mitt forrige svangerskap var fortsatt tappen lett og nå og til tider åpen.. men alt var bra, men jeg hadde ingen blødninger da,, men nå er jeg i samma situasjon som deg, er 5uker på vei og fikk skikkelig mens kramper tidligere idag og det kom no brun aktig utflod i truseinlegget,,,, så jeg er skikkelig nervøs for at det bare går en vei med meg denne gang :/:/ Må sies at tappen min når jeg såvidt og den er helt lukket.. men alikavel kom dette brune sakene... så vet ikke helt jeg.. Er bare utrolig redd og engstelig, men får vel bare vente å se... I tillegg har jeg null symptomer bortsett fra positiv test... Får helt vondt i hode at dette, er konstant tankekjør liksom... Men jeg krysser fingrene for deg og alt går nok bra skal du se :)
Student89 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 1. april 2010 Ja, hodet blir helt utslitt, sliter med å sove om natta også.. Jeg har jo masse symptomer, og har hatt masse symptomer før i dag. Men sliter med kramper i ryggen, og nedover rumpa.. Huff, ja håper det går bra med oss begge :) er ikke noe annet å gjøre enn å vente, og håpe på det beste
Lenemor 1 rosa og 2 blå=) Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Vil bare si at jeg hadde masse vondt i ryggen mellom uke 4 og 5. Var sånne ilende smerter som gikk nedover mot rumpa. Prøv å ta det litt med ro i forhold til dette.Og ikke kjenn på deg selv "innvendig" det kan føre til at du får infeksjoner. Håper alt går bra,jeg har hatt blødninger i begge mine svangerskap,og har 2 friske gutter:-) Og da var det blod og ikke utflod.
Student89 Skrevet 2. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 2. april 2010 Å, det var oppmuntrende å høre, fordi er helt øm nedover ryggen og rumpa.. blir veldig sliten av å sitte, men når jeg går og ligger er det helt fint:) Jeg hadde en bitteliten situasjon med bruntblod i går kveld også. med det har tydelig gitt seg i dag.. Jeg får bare ha tolmodighet og vente, og vente og vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå