Gå til innhold

Vaske baby med LANO..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, kikket på gamle bilder her en dag.. Mamsen som bader meg, det gule lano-såpestykket lå ved badebalja.. Jeg sier til mor "-jaha, var det lano det gikk på" Mamsen svarer selvdsagt "-lano for liten og lano for stor".. Spør om jeg ikke fikk sår hud av det? Njesj, ikke noe særlig mente hun, smørte jo med Nivea (original, den blå boksen) etterpå. Vi brukte Nivea til solkrem og husker jeg..

Men LANO??? og Niveaen?? Lurer på hvikle parabener vi fikk i oss da vi var småtasser.. Men vi lever jo heldigivs ennå.. Hvem vet, kanskje vi ble herdet og immunforsvaret vårt var bedre da enn nå når man er så obs på alt mulig?

Fortsetter under...

Skrevet

Her gikk det også i Lano, Nivea, Tomotei osv. Nå er det ikke alle parabener som er skadelige (den i Spenol feks. kan man fint bruke) så jeg tror ikke man skal bli "hysterisk" heller.

Alt med måte, tenker jeg:-D

Skrevet

Hehe, helt enig. Alt med måte! Bruker spenol, jeg. 7.90 for flaska tror jeg det koster. Har brukt lotion til 400 kr flaska og..

Men huden ble enda bedre med spenol :) Eneste forskjellen var lukta og at det ikke var glitterglam i spenolen heheh :)

Skrevet

Ja, eller kanskje mange av de som sliter med å bli gravide nå kan takke sine mødres uvitenhet?

At det gikk bra med DEG, betyr ikke at alle andre tålte det like bra.

Skrevet

Og om 30år er det sikkert noen som sier akkurat det samme om oss når forskningen viser noe annet og tidene har forandret seg :-D

Skrevet

Du som har et slikt nick er vel neppe representativ du heller... Tror ikke årsaken til vanskene med å bli gravide gjenspeiler seg i at babyene ble vasket med lano akkurat..

Herregud, det er så mange hysteriske kjerringer her inne at det ligner ikke grisen.. Stakkars barnet ditt, du polstrer det vel med en porolonmadrass og har obligatorisk sykkehjelm på stakkaren før dere går i barnehagen også regner jeg meg.. Og så er barnet syk hele tiden.. Og du kan ikke skjønne hvorfor...

Annonse

Skrevet

Ja, GARANTERT, 1235. Kanskje de har funnet ut at barna på 2010- tallet ble utsatt for så lite skitt og mødrene var så hysteriske at helsen deres faktisk var dårligere i 2010 enn i 1980? Eller at halvparten av forskningen var kjøpt og betalt av legemiddlefirmaene, så man hvar hysteriske av ingen grunn?? Og at masse mat, såpe, kremer osv som vi utsetter våre småttiser for nå som både skal være økologiske og såå sunne, faktisk er kreftfremkallende?

Skrevet

Jævli bra, 12:39, ser barnet for meg med skumgummi rundt kroppen og sykkehjelm, helt alene i et hjørne i barnehagen mens snørret renner, hehe...

Skrevet

Ikke godt å si, men kanhende vi som er obs på dette sparer barna våre for alvorligere sykdommer senere i livet, men som vi selv er utsatt for? Er ikke lege, men jeg synes ikke jeg hørte noe om ME før. Vet man hva det kommer av? Og er det ikke mistenkelig mange fler som får kreft nå enn før? Bare spør, jeg har ikke svarene.

Ting forandrer seg med tiden uansett. Lurer på hva barna våre kommer til å riste på hodet av, av alt vi gjør med de i beste mening i dag? :D

Skrevet

Men om ting var bedre nå enn for 100 år siden, så måtte jo færre fått kreft nå enn før, samme med ME.. Vanskelig å si.. Årsakene er sikkert mange og sammensatte.. Tror at mye med kreften kan være all strålingen man faktisk bli utsatt for. Ting man ikke kan gjøre noe med. Utviklingen i samfunnet går på en måte fortere enn hva forskerene greier å følge med på.. Konsekvensene av hva vi utsettes for i dag, kan jo vise seg katastrofale om 50- 100 år.. På den andre side er det mange sykdommer man pr i dag har fått bukt med og utryddet.

Kanskje bakterier /virus blir mer resistente jo mer medisiner vi finner opp??

Kanskje det er naturens måte å holde nede betstanden på?

Ikke godt å si.. Men barna våre kommer nok itl å riste på hodet av litt av hvert :)

Skrevet

Parabener settes i sammenheng med ufrivillig barnløshet. Ikke alle parabener, men noen. Våre foreldre visste ikke det vi vet i dag, slik vi ikke vet konsekvensene av alt vi putter i ungene våre av tilsetningsstoffer og kjemikalier.

Mine foreldre kjørte med meg usikret i bilen i årevis. Jeg overlevde. Er det likevel ufarlig?

Dere to supersaklige som svarer over meg, dere som IKKE har skumgummipolstrede barn (det har ikke jeg heller), har dere barneseter i bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...