Gå til innhold

Finnes det noen løsning for at jeg kan klare å beholde huset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

utbetalt 21000

barnetrygd 2000 (du får jo dobbel)

bidrag 1500 (mener det er minste bidraget så du får iallefall det, om noen har mer infor om bidrag så rett meg)

leieinntekter 8000 + 4000 =12000

du får dekket 60 prosent av sfo

du kan også få bustøtte men det er usikkert

inn pr mnd har du da

36500 (kanskje litt mer avhengig av bidrag og du må få leigd ut et romm i huset og kjeller leiligheten din)

om lånet skulle stige til 26 500 pr mnd har du enda 10 000 kr å leve for pr mnd, selger du bilen kommer du veldig langt med 10 000 pr mnd når lånet er betalt,men da må du leve deretter....ingen luksus, ut å spise,dyre klær og ferier... 10 000 holder til mat,strøm,tlf,forsikkringer,buss,nødvendig klær og lege....

Skrevet

Du siste har iallafall ikke greie på økonomi !

10.000 er ikke mye ; dette skal dekke absolutt alle utgifter utenom boliglån, dette menneske skal leve ikke sulte....det koster å drifte en hel enebolig, og hva om det ikke kommer inn husleie et par mnd. Hun har ingen mulighet til å legge av til buffer med et slikt budsjett..

Skrevet

Tror dere det er noen vits i å sende bankmannen min en mail?

Hvordan skal jeg i så fall formulere meg slik at jeg får frem det at jeg KAN klare meg med utleie?

Vanskelig dette..

Skrevet

Alle liker mail. Sett opp et budsjett og få ham til å se på det :)

Skrevet

Du får ikke sitte med dette lånet alene. Leieinntekter beregnes ikke med 12 mnd., men 10 mnd som inntekt pr.år-

Hvis du ikke kan få med en medlånetaker går dette garantert ikke,

hvis banken ikke er direkte useriøs.

Hvorfor vil du bo deg i hjel?

Hvorfor ikke selge og kjøpe noe mindre ?

Jobber som finansrådgiver og dette ville vært klart avslag ,

beklager men det er ikke vits å gi det forventninger.

Lykke til uansett :-)

Skrevet

Uansett om dere får selgt hageleiligheten til 2 mill så skal jo mannen ha halparten av det + at han skal ha sin del av overskuddet på huset.

Du klarer ikke å beholde huset.

Trodde du at du skulle få alle pengene ved ett salg?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke selger, og flytter et billigere sted.

Ikke bra å bo seg ihjel.

Skrevet

Når huset har en takst på 3,8 og lånet er 3,3 har eksen din faktisk krav på 250.000 kroner. Tenkt på det?

Skrevet

Jo jeg har tenkt på det. og det må vi evt. finne en løsning på..

Han vil vi skal få dette til han og..

Skrevet

Hvorfor ikke selge huset og flytte ut på en av øyene rundt Bergen? Der kan man fint få seg en vertikaltdelt bolig eller et lite hus til under 2 mill.

Skrevet

Er huset stort nok til at du kan dele det med noen?

Kan det være aktuelt å flytte sammen med en veninne som kan dele utgiftene med deg? Leie ut en del til for eksempel fammiliebarnehage?

Har du noen mulighet for å få forskudd på arv eller liknende fra foreldrene dine? Har du en gammel bestemor som trenger å bo hos noen som kan stå for husarbeid, handling og selskap?

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe mulighet for forskudd på arv.

Min bror + svigerinnen er på jakt etter sted og bo. Og de ville gjerne bodd i hageleiligheten, men de får kun 1,3 i lån de og.. Så det hjelper vel ikke stort :(

Skrevet

Som Annie over her sa: Hvorfor bo seg ihjel? Kan du ikke selge huset og kjøpe deg noe mindre?

Skrevet

Du kan jo prøve å få kommunalt lån, det fikk jeg. Kunne få låne 8 ganger min egen inntekt (trengte ikke så mye da), da rla de inn utvidet bt, bidrag og overgangsstønad som inntekt.

Skrevet

Hvis du virkelig ønsker å beholde huset, hvilket jeg egentlig ikke tror er så lurt, vil det kansje være mulig å avertere etter et eldre ensomt menneske som trenger å bo sammen med noen.Da ville du få en samboer om sikkert til tider ville gå dg på nervene, men som burde kunne betale ganske mye for et rom + tilgang på resten av huset og stell, vask osv. Det er en del eldre som har vansker med å bo alene men som er for friske til å komme på sykehjem. Det + utleie av leiligheten er kansje mulig.

Skrevet

Jeg vil så klart ikke bo meg i hjel. Jeg vil at vi skal klare oss bra.

Jeg vil at sønnen min skal slippe å flytte fra hjemmet og vennene sine. Og jeg vil han skal slippe å måtte miste hundene.

Jeg har sett litt på hva de har av hus rundt på øyene rundt bergen. Og jeg finner en del jeg liker. Men de koster ca. 2 mill. Og jeg vet ikke om jeg har mulighet til det, selv etter huset mitt blir solgt.

Men det hadde vært fantastisk om det lot seg gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...