Gå til innhold

Ultralyd hos gynekolog i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg er så spent!kjenner følelsen varierer veldig fra å være veldig nervøs til å glede meg veldig! Er cirka 6 uker på vei, og var hos gynekologen dagen etter jeg testet positivt. Da var det for tidlig å se noe, så han ville ha meg tilbake i dag... Regner med det er for tidlig å høre hjerte, men håper jo at det går an å se noe så jeg kan slappe litt av...

Men er utrolig redd for at det ikke er noe der, og da kommer jeg til å bli skikkelig knust!

Ellers skal vi ut å spise med foreldrene våre i kveld, og planen er å fortelle dem den gode nyheten da hvis alt ser bra ut på ultralyden.... håper ikke jeg blir snytt for den opplevelsen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, ville bare ønske lykke til :) håper de ser noe :)

Skrevet

Så spennende! Masse lykke til:) Det er helt fantastisk å se den lille spira!

Skrevet

Uff, hadde håpt at jeg kunne senke skuldrene og slippe jubelen løs etter ultralyden i dag... men jeg ble i grunn ikke noe klokere!

Vi så plommesekken, og fikk til slutt øye på noe som måtte være embryoet. Men det var bare 2 mm, og skulle vært 4 mm. Men gynekologen mente at det lå i feil vinkel, og at grunnen til at vi kun så 2 mm var fordi resten lå skjult. Når han zoomet inn mente han at det var litt bevegelse, men jeg klarte ikke se det.

Nå må jeg i stedet vente i spenning ei uke til... Gynekologen mente som sagt at det kun lå skjult, men kjenner jo at frykten for at det har sluttet å utvikle seg etter 2 mm er der, selv om gynekologen ikke nevnte dette som noe alternativ.

Men får prøve å tenke positivt!har symptomer, og ikke hatt noe blødninger. Hatt en del smerter i magen, men dette er vel normalt etter hva jeg har skjønt...

Tror jeg skal prøve å ikke tenke så mye den neste uka, prøve å leve så normalt som mulig uten for mye fokus på graviditeten!

Nå skal jeg kose meg med et sjokoladepåskeegg, tror ikke jeg har spist sjokolade siden jeg testet positivt ;)

Skrevet

Det går helt sikkert kjempe bra med spira!! Gynokologene vet jo som regel hva de snakker om. Kos deg masse med en sjokoladebit :-)

Skrevet

Takk! Er det jeg trøster meg litt selv med også... at han burde nevnt at det var en sjans for at det hadde sluttet å utvikle seg, så jeg var forberedt på det hvis han mente at sjansen for det var der... men han gav meg jo kun grunn til å være optimistisk, og har til nå fått veldig inntrykk av at han vet hva han snakker om :) Får bare håpe den neste uka går fort, og at jeg får bekreftelsen jeg trenger da :)

Skrevet

Ja jeg tror ikke du skal bekymre deg. Jeg er 7+0 idag og har hatt så lyst å få tidlig ultralyd. Men har hørt så mange som har opplevd det samme som deg før uke 7 og har klart å holde meg. Etter 7 uker ser nok gynekologen mer. God påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...