Snooopi Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Hei jenter, dette var det kjipeste påskeegget noensinde... Jeg har vel 10 forsøk bak meg, men nå har det gått riktig dårlig de 2 siste gangene, hvor ingen av eggene er blitt befruktet... Er det kjørt for oss mon tro...?
@Desea Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Hei du! Det var leit å se at du ikke lyktes denne gangen heller, og forstår frustrasjonen din godt. Det kjør noe med psyken å slite så lenge og få null uttelling. En er en type motgang man ikke blir sterk av. Jeg holdt på lenge før jeg lyktes, men måtte til slutt over på eggdonasjon fordi mine egne var små, responderte dårlig på medisinene, og delte seg ikke som de skulle hvis de ble befruktet i det hele tatt. Det begynner å bli endel her inne som har valgt den løsningen også. Jeg var også en det inne på http://forum.onskebarn.no/ hvor det er flere som driver med eggdonasjon. De mest anerkjente klinikkene i europa er: http://www.ciconia.dk/ http://www.institutomarques.com/ http://www.ivi.net/en/home.aspx http://www.avaclinic.com/index.php?26 Jeg brukte Instituto Marqes i Barcelona og har vært godt fornøyd med dem både første forsøk og nå andre runde. Og selv om veien var tung, lang og kostbar før jeg selv ble gravid, så er alt nesten glemt nå. Jeg håper du finner styrke til å ikke gi opp, for det er virkelig verdt allt strevet. Lykke til med hva du enn konkluderer med :-)
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Dette var trist å lese, Snooopi... ... hva sier de på klinikken? Hva sier magefølelsen deg da? Vi byttet fra IVF til ICSI, men den mulighen har jo ikke dere. Jeg ble helt tom nå... Tenker masse på deg og sender over trøstetanker! Klem
Søskenhåp adopterer Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Dette ser jo desverre ikke bra ut nei.... jeg hadde alltid mange og bra egg, ingen problemer med befruktning etc. men ga meg allikevel etter 9 søskenforsøk. Det er vel beviset på at tilsynelatende bra egg nødvendigvis heller ikke fører fram, men du kommer jo ikke en gang til innsett. For en nedtur. Var jeg deg hadde jeg nå enten vurdert eggdonasjon (husker du også Rose som hadde mange neg. forsøk bak seg og også godt voksen, hun lyktes på første forsøk med ed) eller adopsjon som jeg vet du ikke er fremmed for? Jeg tror i alle fall du må over på noe annet enn det du har forsøkt nå.
Eva76 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Hei, her kan jeg faktisk svare deg. Jeg har 4 uttak bak meg . Første uttak: 21 egg 5 befruktet, ett inn og resten ubrukelig. Andre uttak: husker jeg ikke antall egg, men over ti egg ut, ingen befruktet, avbrutt forsøk. Tredje uttak: 3 egg ut ingen befruktet, avbrutt forsøk. Fjerde uttak: 20 egg ut, tre befruktet ett inn og ett på frys. Jeg er nå 6 uker på veg. Det er håp!
Rose69 Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Hei Snooopi Hva sier legen din? Kanskje de kan anbefale p-pillebruk en periode? Noen har fått det anbefalt for å bedre eggkvaliteten.Bl a Hausken-jentene her inne.D hadde j prøvd hadde j vært deg. Jeg har alltid fått null eller kun 1 befruktet av 8-12 egg.Alle gangene. Så enten er eggkvaliteten heller laber eller no match med min mann.Det kunne ikke legen bekrefte. Har jo hørt om par som sliter med å få barn sammen, og vips-hun blir gravid med ny partner. Dette er et mysterium.Hadde man bare hatt en fasit! Jeg ble så sliten og lei av IVF ved søskenforsøket at jeg gikk rett på ED.Og er kjempeglad for det! Masse lykke til videre,uansett valg som gjøres
Snooopi Skrevet 7. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2010 Tuen takk for de fine svar, jenter! I går var jeg og tok blodprøve, AMH (?) for å se om jeg stadig HAR egg igjen. Får svar på fredag. Jeg har snakket med min mann om ED, han sier det er min beslutning:-) Og jeg er slett ikke redd for det! Vil ta en snakk med legen på fredag, når jeg likevel skal snakke med han om resulatet på BP. -Men det et kanskje lang venteliste? Hørte på nyhetene her i DK om jenter som hadde stått på venteliste i årevis! (Det ble diskutert om man kunne stille med en venninne og få en bytter for hennes egg - for da ville det jo fortsatt være anonymt.) Jeg har stadig en magefølelse som sier at jeg skal fortsette.
Lijesol Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Hei! Jeg har et avbrutt forsøk bak meg pga 7 egg ut, 3 umodne og 4 flotte men ingen befruktning med icsi. Jeg gikk på menopur da. Vurderer Puregon neste gang. Men aner ikke om det er lurt valg... er veldig i tvil Har du endret medisiner når du ikke har fått befruktning og hva har du benyttet? Ble litt nysjerrig!
Stjernemagnolia Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 AMH er Anti Mullerial hormone som viser ovarion reserve og eggkvalitet, dvs restaktivitet i eggstokk. Jo lavere AMH, jo mindre eggreserver har du. I mottsatt fall vil svært høye nivåer av AMH representere økt risiko for å bli overstimulert i forbindelse med prøverørsbehandling. Cirka 5 år før overgangsalder vil AMH ligge nærmere 0. Dette er en god test som regnes for å være pålitelig av fagmiljøene. Vanlige leger og gynekologer har ikke rekvisasjonsrett til denne testen i dag. (For å komme i betraktning på Rikshospitalet med assistert befruktning måtte jeg ta både Klomifen og AMH-test (pga alder). Synes det er helt greit for da får vi et svar og kan beslutte hva vi vil gjøre utifra svar på testene.) Vi har også snakket om alternativer og jeg har sjekket opp ED og ventelisten ligger rundt 6 md. Sjekk ut forumet www.onskebarn.no for der er det flere som kan anbefalle gode klinikker om det blir et alternativ. Ellers vil jeg ønske deg/dere lykke til videre uansett hva dere beslutter dere for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå