nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 For en einveikede bedriten lege. Blir så sint. Poden hadde fått masse rødt utslett på lørdagen. vi dro til legen på søndagen. Legen ser så vidt på gutten og sier dette er vannkopper, Vi sa at det var litt rart for det stor jo at da skal det komme blemmer etter en tid som sprekker og så skorpe, og det hadde han ikke. Nei, det varierer sier legen. Nå viser det seg at han har fått røde hunder. Hvordan er det mulig. For et dritt sykehus. Fatter ikke at det er mulig å drite sånn på draget dette sykehuset her. Og jeg må sikkert føde der også. grrr Er ikke første gang de driter seg ut, moren min holdt på å dø der fordi de ikke tok henne alvorlig når hun da hvordårlig hun var. ar noe må ha gått galt etter operasjonen. Lang historie...
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 1. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2010 nei. har ikke gjort det. Ikke at vaksine er en garanti for å ikke få sykdommer. Jeg er vaksinert mot alt og har hatt alle barnesykdommene som det er vaksine for.
Gjest sug lut Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Takk deg sjøl. Du velger å ikke forebygge, da får du holde kjeften når du får sykdommen og fortrinnsvis ikke belaste helsevesenet i det hele tatt.
Gjest Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Som man reder ligger man! UTROLIG å risikere livet til barnet sitt!!
Ziz Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Nå må dere rulle inn!!! Hvorvidt barnet er vaksinert eller ikke har da ingenting med en leges inkompetanse å gjøre. Jeg er vaksinert mot alt som er jeg, og har selv hatt alle barnesykdommene, så den vaksinen er ikke 100% sikker. Og belaste helsevesenet?? Håper virkelig ingen av dere røyker og får kreft. Går på ski og brekker beinet. Spiser dere feite, så mine skattepenger går til å blokke opp deres tette årer, behandling for diabetes, astma osv osv osv. Da snakker vi belastning for helsevesenet!! Et lite barn skal alltid ha beste behandling.
Gjest Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Ja, et barn skal alltid ha den beste medisinske behandlingen. I 2010 er det å vaksinere barnet. Mor velger her ikke å gjøre dette, og det kan by på problemer. At en inkompetent lege ikke tok med i sin vurdering at dette barnet ikke er vaksinert og derfor er i risikosonen for å få en haug med barnesykdommer er ille. Informerte mor om at barnet ikke er med i vaksinasjonsprogrammet? Hvis ikke synes jeg det er mor som er på gyngende grunn....
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 3. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2010 Om barnet er vaksinert eller ikke skal da ikke påvirke legens kunnskap. Og ja, jeg informerte legen om dette. vi sa til legen at han ikke var vaksinert. Etter min mening så er ikke den beste behandlingen den type vaksine som blir gitt. Hadde vært supert om de kunne gitt vaksiner oralt og uten alle de helseskadelige tilleggstoffene som blir brukt. Jeg har lest mye og grundig før jeg tok valget mitt. hvordan tok dere valget deres? Undersøkte dere. Fant dere uavhengig informasjon eller gjorde dere det bare for det er det alle andre gjør og folkehelseinstituttet og WHO anbefaler det så da ,å det jo være bra... Ingen barnesykdommer er farlige for barn, ikke med det helsevesenet vi har i Norge.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 3. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2010 Nå er ikke rødehunder farlig for barn men for gravide kvinner som ikke har hatt sykdommen. Siden at poden var i toppform uten om utslettet så har vi vært ut med han. han har vært med på apoteket på senteret som er i nærheten av der hvor vi bor. Hadde vi vist at det var røde hunder så hadde vi ikke tatt han med på et offentlig sted.
Gjest Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Heldigvis er flertallet i Norge med på vaksinasjonsprogrammet. Det redder liv, over hele verden. Røde runder trenger ikke være livsfarlig for barnet ditt, men risikoen øker jo eldre man er når man får det. Han er selvføgelig en risiko for omgivelsene sine når han beveger seg ute i offentligheten; gravide, immunsupprimerte etc. Å stole på Folkehelsa er ikke det dummeste man gjør. Det er Norges eksperter på helse, og samfunnsmedisin. Hadde du vært kompetent på medisin så hadde du vel kanskje klart å diagnostiserer barnet ditt selv? Du klarte ikke det, men du insisterer på å overprøve Norges ekspertise på vaksiner...Hm litt for stor tro på egen kompetanse?
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 4. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2010 Vi trodde det var rødehunder eller meslinger han hadde men vi drar alltid til legen for å få bekreftet hva det er. Jeg er uenig i din mening ang FHI. Når de klarer å anbefale en vaksine som inneholder både kvikksølv og skvalen. At de også anbefalte gravide kvinner om å ta denne vaksinen synes jeg er hårreisende. Det som forundrer meg er du/dere som er for vaksinen (gjelder så klart ikke alle) kan bli så irritert på oss som velger å ikke vaksinere. Vi rakker ikke ned på dere for at dere velger å vaksinere. Det er snakk om å lese seg til uavhengig informasjon. Jeg synes det finnes for mange tilfeller hvor vaksinen har gjort stor skade på barnet at jeg vil ikke ta den sjansen med mitt barn. Hadde man fått lov til å ha barnesykdommene så hadde det ikke vært noe problem når man ble gravid for da hadde man bygd opp immunforsvaret og vært immun mot sykdommene. Vaksine er ikke garantert å gi 100% immunitet.
Super-Mish Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Rubella har inkubasjonstid på 2 til 3 uker. Dvs ungen din kan rekke å smitte ganske mange gravide og gi barna deres misdannelser før dere oppdager at h*n er syk og begynner å holde h*n hjemme. Egoist.
Gjest Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 Kjenner jeg blir litt irritert over det faktum at DU velger at barnet ditt skal være en smittebærer av en sykdom som faktisk er veldig farlig for mange her i samfunnet.. og det er PÅVIST at rubella er skadelig for foster fks. Hvordan hadde DU følt deg om du ble smittet av et barn der moren nektet å vaksinere og ditt ufødte barn fikk betale for det ?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. april 2010 #15 Skrevet 27. april 2010 Signere Tantoulus! Æ har ikke beskyttelse mot rubella, sjøl etter 2 vaksiner som æ har tadd før hver graviditet Legen min sir at heldivis e både æ og babyen i magen rimelig trygg fordi de fleste velge fornuftig og vaksinere ungan sine..... Hyggelig at du e å springe rundt offentlig med en smittebærer som potensiellt kan føre til fosterdød...
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 27. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 27. april 2010 Jeg utsetter ikke mitt barns liv for å ta hensyn til de som ikke har hatt rødehuder. Som du selv skriver så fungerte ikke vaksinen på deg... Da skulle vel foreldrene dine sørget for at du fikk barnesykdommene mens du var et barn.
Gjest Skrevet 28. april 2010 #17 Skrevet 28. april 2010 Du er jo spik hakke spenna gæren kjerring!!! Så andre ufødte barn, barn med svekket immunforsvar og andre svake, skal utsettes for stor fare fordi du stoler mer på din egen synsing fremfor medisinsk ekspertise. Jeg er et resultat av røde hunder før jeg ble vaksinert som liten. Jeg fikk en alvorlig blødersykdom pga dette og fikk store doser cellegift før jeg var 1 år. Jeg er nå frisk, men de vet ikke om dette har medført at mitt barn kan få det samme. Så skam deg!!! Og det hadde ingenting med at jeg ikke ble utsatt for sykdommen, men jeg var for liten til å tåle den da!!!! Det er godt at fagpersoner reagerer så sterkt at de kjemper for en lovendring når det gjelder MSIS sykdommer!!!!!
aanonym Skrevet 1. mai 2010 #18 Skrevet 1. mai 2010 Siden nesten alle norske barn er vaksinert, så er det kanskje ikke så rart at legen ikke kom på at det kunne være røde hunder. Sa dere klart i fra at dere ikke hadde vaksinert ham?
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2010 Ja, jeg sa klart i fra at han ikke var vaksinert og hvorfor. Flere i min familie tåler ikke vaksinen og så kommer ikke jeg til å utsette mitt barn for det. Jeg tar ikke sjansen på det. Det er ikke alle leget og forskere som er for vaksinering, iallefall ikke måten den blir gitt på og en del av innholdet i det. Til deg som ble så syk av røde hunder. Synes så klart at det er veldig trist alt det du måtte gjennomgå. Men hva med alle de som blir syke av å ta vaksinene? Er det liksom greit. Nei. Jeg skammer meg overhode ikke for å ikke gamble med min sønns liv Du er ditt barn nærmest og jeg er mitt barn nærmest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå