Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Eller bare meg i hele verden? Tror det begynte så smått i ungdomsalder, og ble verre v mensen og bruk av bind osv (plast som ikke puster..). Noen andre? Syns selv det er et meget mystisk sted å få noe slikt, og akkurat der da. På det verste klødde det helt sinnsykt, og flasset, kunne av og til dra av store flak.. Huff, skikelig kjedelig, og ikke greit for selvtillitten og sexliv, å klø og flasse DER! Dette er ikke tull hvis noen skulle tro det altså. Nå er det forresten bedre, kanskje pga graviditet og ingen mens. Har også brukt kortison i perioder. Gynekolog menes det er en form for eksem, men har ennå ikke vært hos hudlegemed dette. Bare lurer på om det er noen flere som har noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Hei, hørtes ut som psoriasis faktisk... Er selv plaget med det i underlivet i perioder, men også på andre steder på kroppen. Mange blir jo bedre når en er gravid. Ikke en morsom plass å ha eksem, nei... :/
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Men så er det jo fint i perioder. Klør psoriassis så mye? Har det ikke andre steder. Hvis det er psoriasis, krever det annen behandling enn eksem? Gode erfaringer som ikke innebærer kortison? ha ha, bortsett fra å la sånne fisker spise opp den overflødige huden, da.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Jeg sliter med det jeg også Dette hemmer selvtillitten.. Det kom for ca 5 år siden på meg, både i underlivet og i hodebunnen.. Jeg klør som bare F til tider, og kan rive av skorper/ flak innimellom, klør til jeg blør osv...Smører med kortison som hjelper etter en dag eller 2. Har fått arr etter kløingen så selvom eksemet er bra i perioder så er jeg rødflasset på kjønnsleppene der eksemen har vært Jeg venter barn nummer to, og kan ikke si jeg ble bedre ved forige svangerskap, men håper nå at dette svangerskapet skal få det bort!!! Hodet blit bare værre og værre, nå må jeg farge håret mitt lyst pga det ser ut som at jeg har hodet full av flass.. Synes skikkelig synd på oss som sliter med dette !!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Hehehe ja, de fiskene hadde gjort seg!! Til meg hjelper det veldig å barbere meg de periodene jeg har nedentil, nå som jeg er gravid kan jeg jo ikke bruke noe særlig med kortison, som også pleier å hjelpe på. Til deg som hadde i hodebunnen: En får kjøpt salisylolje på apoteket som en kan smøre i hodebunnen på kveldene og vaske ut på morgenen, det hjelper for å få bort skjellingen/flasseet. Om det er psoriasis du har da, og jeg vet heller ikke om du kan bruke det når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Tusen takk for tips, da skal jeg kjøpe den oljen..Har forsøkt mange forskjellige typer kremer, shampoer osv uten at noe virker. Kjedelig!!!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Ja, ikke gøy. Jeg bestilte noe som heter magiskrem eller noe, etter tips her. det har hjulpet!! Sjekk det ut. Har du, 21.11 fått noen til å se på dette? http://magiskrem.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå