Gå til innhold

sovende fingrer:) noen opplevelser av de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har 2 fingrer som sover hele veien nesten, gjordt de i ei uke ca. så nå ringte eg legevakten å di ba meg komme inn til en lege å sjekke ka de kan være. hehe rart og. kan de være graviditets tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha fått karpatunnelsyndrom. Det skyldes at nerver i armen kommer i klem. Jeg fikk det etter mye tung bæring på jobb i høst, men i juleferien ga det seg. Det er visst vanlig blandt bl.a. gravide og folk med diabetes (jeg hadde da ingen av delene).

Nevrologen min sa at dersom plagene kom tilbake når jeg blir gravid, må jeg operere nervene i armen under graviditeten, og ikke etter fødselen, for da har man jo en liten en man skal stelle og bære på ;)

Så prikkingen kan være dette, men det er jo nødvendigvis ikke en bra ting! Du burde oppsøke lege snart, for det er visst ganske lang kø hos nevrologene. Jeg måtte vente 1 måned, og det var visst kort ventetid...

Lykke til! :)

Skrevet

Hei! Jeg hadde en sovende tommel i over en uke, det gikk over av seg selv. Men den sovnet etter at jeg satt med saks en god stund, så det dreide seg vel om en nerve som hadde ligget i klem under klippingen..?

Skrevet

Fingrene mine dovner med én gang jeg bærer tungt eller sitter for lenge i ro med armene. For min del er det bare spente muskler og låsninger i nakke/rygg som gjør det.

Skrevet

aldri hørt om sovende fingre som ett symptom....bortsett fra at lemmer kan dovne litt vekk langt ut i svangerskapet.....:)

Skrevet

Trur de kan være dette tunnelsyndrom greiene men ser de an til øve påske. e berre litt ekkelt. eg pleie å bære mye tunge ting på jobb å aldri opplevd dette før:P har lest litt rundt å folk får de vist av mye vann i kroppen og, asså da går nærvene i klem elle noe sånn. e 1 dag øve ikm nå så dette kan bli spennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...