Monique8 Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Etter litt synsing frem og tilbake over målene på ul idag + ul under duo-testen og tidlig ul pga blødninger så fikk jeg da til slutt satt terminen så sent som det var mulig ift disse ) Jeg må vel være den første som har bedt om å få satt terminen lenger frem i tid, og ikke tilbake som det virker som de fleste vil Grunnen til at jeg ville dette er at jeg bærer barna mine lenge, alle fødslene er smertefulle styrtfødsler, så jeg vil i det lengste unngå igangsetting om jeg kan da det vil medføre enda raskere og mer smertefull fødsel for meg. Mtp at jeg ikke får smertestillende uansett så vil jeg ikke gjøre noe som helst som kan medføre sterkere smerter Sist gang fikk jeg gå til dag 17 over før evt igangsetting ville bli vurdert. Da startet fødselen av seg selv den 15. dagen. Bare 4 dagers forskjell det er snakk om, men det kan være nok til at jeg slipper unna en igangsetting. Time will show Ellers viste UL en jente som har en helt perfekt og jevn vekstkurve. Ikke helt samarbeidsvillig, men fikk da tatt alle vitale mål Den kommende storesøster på 3 var strålende fornøyd med å ha sett sin kommende lillesøster på tv ) Så nå må jeg vel ha den perfekte søskenflokk,- 4 gutter og 4 jenter
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Gratulerer så mye :) Flott at alt så bra ut og at du kunne forskyve termin! Wow - 8 barn totalt - du er jamen en tøff supermamma :) Kjønnsfordelingen hørtes jo bare helt perfekt ut da - og du har nok mange gode hjelpere i søskenflokken Masse lykke til videre!!!
Monique8 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2010 Takk Jeg er ikke så tøff når fødselen starter. Da blir jeg den største pinglen av alle :S Er masse god hjelp søsknene imellom. De spenner fra 3-20 år nå, så blir 20 år mellom eldste og yngste Jeg slipper å måtte benytte meg av barnevakter utenfra i hvert fall )
maria isabell Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 så bra at du fikk alt slik du ville:) tenk det 4 gutter og 4 jenter:) har hatt en fødsel på 24 timer og en svært kort og inntens styrt fødsel:) styrt fødselen var en drømme fødsel:) mye betre å ha inntenst vondt i en time enn å ligge et døgn å bli plaget:) det skummle med styrt fødsel er at en kanskje ikke rekker sykehuset i tide.... godt å høre at du også kvir deg til fødselen og har snart 8 barn:) da er det håp får meg også
Monique8 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2010 hehehe ja når det kommer til selve fødselen er det et under at jeg har så mange barn. Kroppen min låser seg i panikkangst når første rie setter i. Så mesteparten av jobbingen min består i å roe ned og prøøøve å "slappe" av ) Styrtfødsler er jo en stor fordel når det kommer til krefter. Rekker jo aldri bli sliten, og er oppe og løper igjen rett etterpå Har så langt rukket frem til sykehuset hver gang (har aldri bodd langt unna). Da jeg fikk tvillingene var det på hengende håret at jeg ikke måtte føde på veien i stedet. Da var jeg bare 7 min på sykehuset før førstemann var ute. Får satse på at jeg rekker frem denne gangen og
maria isabell Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 godt å høre at du rekker fram i tide:) panikkangst det var et dekkende ord for hvordann det er...blir helt dårlig av å tenke på fødselen...vi damer som får mer enn 1 barn er galne! fødselen er jo bare helt forferdelig...men det er verdt det:) eg er så redd for å måtte føde på veien (særlig med tanke på disse kjempene eg føder)...vi bur nærmt,men er det midt i rusjen kan det gå veldig gale... det rare sist gang var at eg ikke merket at fødselen var i gang før den nesten var ferdig, pang der var fødselen i full gang liksom.... ....heldigvis tok det 3 min til sykehuset...husker enda mannen i hu og hast bar 1 åringen ut i bilen med et teppe rundt midt på natta og riene haglet som en gal,mannen kjørte og både eg og 1 åringen hylte (barnevakten rakk ikke fram i tide)
nicki82 Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Huff..denne tråden er jo en drømmetråd for en førstegangs å komme over Kjenner at magen min knyter seg, og jg får en flashback av 1. trimester kvalmen. Jeg er besvimelse nær når jeg ser mitt eget blod, så jg gleder meg ikke til fødselen. Det rare er at panikken har ennå ikke satt seg i meg siden jg ikke vet hva jg går til, men regner med at den titter innom og griper fast i meg om ikke så altfor lenge...hehehe...grøss
nicki82 Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Ps. veldig koselig å lese at alt var fint på UL, forresten!! Nå er det bare å nyte tiden frem til fødselen, for plutselig ligger du der angstfull og i vente på et nytt lite gull komme til verden
maria isabell Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 kjære nicki 82:) har en fødselsangst er en like redd om det er første gang eller 3 - 4- 5 gang:) det sitter oppe i hodet:) eneste forskjellen er at en vet hva en går til de andre gangene:) er sikker på at eg kommer til å være like nervøs uansett hvor mangen barn eg har født:) eg strever med tanker om alt som kan gå galt, hadde eg visst at neste fødsel var lik forrige hadde eg slappet mere av, smertene klarer en alltid på et vis,men det er veldig,veldig vondt ja:) og det blir mere vondt når en får panikk... nå har eg født uten smertelindring begge gangene, første gangen har en som oftest god tid til å få epudiral og andre godsaker visst en vil:) og når en velger å føde igjen til tross for fødsels angst sier jo det ganske mye:)
Monique8 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2010 hehehe fikk flashback fra den første fødselen når jeg visste heller lite om hva jeg gikk til ) Det lille sjokket når det kjentes ut som om ungen skulle komme ut feil vei hehehehe For ikke å snakke om rett etterpå når de sjekket om det lå èn til inni der. Da fikk jeg et øyeblikks angst Er utrolig glad for at på den tiden (20 år siden) da var pc hjemme hos oss vanlige dødelige og gravideforum på nett fremmedord ) Ikke bare fordeler med å få innput om all verdens ting som kan skje underveis. Ellers så har jeg vel klart å kontrollere angsten et ørlite hakk bedre under de to siste fødslene enn det jeg har klart noen av de andre gangene Siste fødsel for 3,5 år siden da var min eldste datter med på fødselen. Hun var da 16. Og hun er helt bestemt på at hun vil ha mange barn, så jeg kan ikke ha gjort det altfor ille da hehehehe Men jeg er veldig heldig da, har født 7 barn, og alle fødslene har vært uten noen form for komplikasjoner og alle har vært friske og raske 1-2t med angst og smerte er en liten pris )
gravid me nr 8 :-) Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Det var jammen meg godt å se at d ikker bare er meg som har mange barn jeg venter nr 7 å har 5 jenter å 1 gutt fra før men,denne siste gangen kommer d en gutt å d er d mange som er glade for her kan man si jeg ble desverre alene mamma for 1 mnd siden nå da så d kjenner jeg sliter litt på men,me støtte fra mamma så går alt bra...ønsker dere lykke til alle i sammen..klem
Sesilia Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Hva heter alle barna dine da? Og har det siste vidunderet fått navn? *krysser fingrene for at du rekker frem også denne gangen*
Monique8 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2010 Du får ta over kallenavnet jeg fikk da jeg gikk med nr 7. "Lucky7" Jeg er og alene nå, men har vært alene så lenge nå at tenker ikke alltid så mye på det. Er liksom blitt normalen for meg ) Selv om jeg skulle ønske det var annerledes. Heldigvis er ikke alle barna like gamle, så da går det jo ihop lell. Og jeg har jo mine spredd over 20 år Vi har jo massevis med erfaring å gå på og vi som har mange barn, og det gjør det jo og litt enklere tross alt. Ønsker deg og masse lykke til klem
Monique8 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 1. april 2010 Takk De jeg har fra før heter (fra eldst til yngst): Charlotte Irèn Christoffer Alexander Adrian Helene Casper Malaika Louise Er helt blank på navn til den jeg venter nå. Blir jo bare vanskeligere og vanskeligere å finne navn. Må vel snart begynne å lete etter navn aktivt nå slik at jeg har god tid på å ombestemme meg mange ggr før fødselen
Sesilia Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Ja, jeg kan godt forestille meg at det med navn blir vanskligere og vanskeligere! Vi sleit mer enn nok med vår lenge navnløse førstemann, og å finne et passende søskennavn til nestemann nå er en hard oppgave... hehe... Lykke til med navnevalg! Og livet som kommer... Du gjør en god jobb!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå