Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til BarneTV-Margrethe.

Finner det ikke i Navneguiden her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe jeg hadde valgt, men hun er ikke helt A4 så passer jo bra til hennes sønn :) Dessuten er han jo oppkalt. Sønnen min trodde Cajus het Karius hehe :)

Skrevet

Ifølge ssb heter 3, 2, 1 eller 0 Cajus.

Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som en hjemmelaget variant av foreldre som ikke fikk den Caja de ønsket.

Skrevet

Cajus er fantastisk! Latinsk som mange av de andre -us navnene. Betydning: rejoice (fryde seg) Skjønner at det er et navn som er gått i arv i generasjoner på barnefarens side. Må ha vært en fryd å få en førstefødt sønn! Brukt av Shakespeare, og i annen litteratur. Moro hvis de starter en ny trend. Mange nok Markuser og Mariuser nå.

Skrevet

Så bilde av ham i dag også, og han var helt nydelig vakker. Får han krøllene etter mor blir han jo til å spise opp:-)

Skrevet

Synes Cajus er custygt, for å si det slik.

Skrevet

Kustygt ja, helt enig!

Skrevet

Klinger ikke bra i mine ører i alle fall, men hvordan uttaler man det? Norsk, rett frem Kajuus? Eller på engelsk? Som nesten høres ut som cages - bur i fl.tall...

Skrevet

Den engelske versjonen er Caius, så det blir en ganske så lik uttale som den norske. J'en er en fornorskning.

Skrevet

Ikke helt min stil, men definitivt annerledes! :-D

Minner meg litt om en som heter Karius, men som ikke kan si R, dermed Cajus.

Men litt søtt er det :o)

Skrevet

Synes det er fantastisk flott!!!! Tenker ikke på karius minus r i det hele tatt, på ingen måte. Hadde kommet høyt på guttenavnlisten om ikke det var en liten frøken i magen nå!!!

Det indikerer styrke og mot og visdom (i mitt hormonelle hode)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...