Gå til innhold

Greit å gi 8 mnd baby fiskeboller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat laget ferdig noen porsjoner med fiskeboller i hvit saus som jeg tenkte å fryse ned. Smakte på maten, og jeg synes det virket så salt! Har ikke tilsatt noe annet enn muskat, men så på boksen at det inneholder salt..Åssen er det, er det greit å gi han det til middag, eller er det fy-fy siden det inneholder salt??

Setter pris på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gitt en såpass liten baby fiskeboller fra boks, det er veldig salt (+ at det inneholder lite fisk og mye fyllstoff). Lag heller selv, det er bedre for babyen og smaker uendelig mye bedre.

Skrevet

Okay, blæh og jeg som har laget en del middager med fiskeboller:-p

Men hvordan lage disse selv da? Bare filetfisk som moses og kokes i vann? Dumme meg som ikke tenkte over det FØR jeg laget det. Men tenkte egentlig ikke over det siden hs sier han kan spise det vi spiser (bare at vi krydrer/salter det etterpå)+ at man får ferdigglass med fiskeboller i hvit saus..

Skrevet

Jeg lager fiskeboller ved å kjøre fiskefilet (ca 500 g) i food processor sammen med 1 ts salt (sløyfes hvis det er til babymat da), pepper, 1 ss potetmel og 2 egg. Lar maskinen kjøre mens jeg sper med 2,5 dl fløte (hvis du vil ha magrere fiskeboller kan du bruke 250 g kesam eller cottage cheese i stedet). Kok opp vann, evt med fiskebuljong i. Form fiskeboller med skje og la trekke i vannet ca 10-12 minutter (til de flyter opp). Kjempegode fiskeboller! Lager du mange på en gang er det enkelt å fryse ned og bare ta opp når dere skal ha det til middag (frys sammen med litt av kokevannet).

Skrevet

Jeg ga Anine fiskebolle fra boks, eller, en smak av min middag da. Hun elsket det! Så jeg kjøpte fiskeboller på glass fra småfolk, men det spyttet hun rett ut igjen. Og hjemmelagde uten salt falt heller ikke i smak, men de syns ikke jeg var gode heller :P ikke helt dreven der..!

Så det kan ihvertfall være lurt å prøve litt forskjellig før du lager en stor porsjon usalta som ingen liker.

Men den oppskriften over her så god ut :)

Skrevet

Jeg ga vesla mi på straks 10måneder fiskebollene fra Småfolk. Begge gangene har hun brekt seg, og den siste gangen spydde hun en stund etterpå.. Så vi venter med mer fisk til hun er over året. Mulig hun hadde tålt hjemmelagede bedre, men venter for sikkerhetskyld. Jeg hadde nok ventet med fiskeboller på boks til hvertfall på slutten av det første året hans. Det vil si etter 10måneder som jeg har forstått på hs.

Skrevet

Klart du kan gi det uansett om du syns det var litt salt.

Bland i en potet eller to før han får det, så smaker det mindre salt.

De tåler greit å få salt,men ikke i ville mengder hver gang de spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...