L & lille L Skrevet 30. mars 2010 #1 Del Skrevet 30. mars 2010 vekta har stoppet opp har gått på kuren i snart 2 uker men nu har alt stoppa og har gått opp cm.. det skjedde etter jeg fikk mensen kan det ha en sammenheng?? spise jeg for lite fett?? hjelp det er ikke så lett ass.. har 50% utslag på stix så skal jo være i forbrenning.. takk for svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 30. mars 2010 #2 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei! Nå er kanskje ikke jeg den du helst vil ha svar fra siden jeg sliter litt sjøl... Har skrevet noen innlegg i den lange ketolysetråden, veit ikke om du har lest det? Der står det hvordan jeg har opplevd starten på ketolysekuren. Har nå gått på kur i akkurat to mnd. Har jo gått ned, men ikke slike tall som de fleste andre tydeligvis opplever.. En aldri så liten nedtur, siden rask nedgang i starten var den største motivasjonen for å velge akkurat denne kuren... Har vel gått ned ca 5 kg totalt... Merker det godt på klærne, og har fått mange kommentarer på at jeg har gått ned, så har klart å holde motivasjonen oppe selv om det går treigt. Største grunnen til dette er at jeg liker maten og ikke er sulten eller godtesjuk:-) Jeg har også mellom 10-50 i utslag på ketostixen, varierer litt fra dag til dag.... Ble litt nysgjerrig på hva du spiser siden vi sliter litt med det samme? Hvor mye har du gått ned? Og opp igjen? Jeg er dessverre litt lite flink til å variere, har en hektisk hverdag nå med tre små og er midt i oppussing.... Har kjøpt et glass cocosa (kokosfett) som jeg tar litt i kaffen av hver dag. Mistenker også at jeg får i meg for lite fett..... Men så er jo spm hva som er "nok" fett???? Tenker å fortsette og se, litt synd å slutte siden det tross alt har virka... Håper du skriver igjen, kanskje vi kan hjelpe hverandre over kneika? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141661879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
L & lille L Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 30. mars 2010 hei hei:) takk for raskt svar:) dette er andre gang jeg går kuren .. gikk fra feb o8-mai 08 ned ca 20 kilo.. denne gangen har jeg ikke gått på kur så lenge begynte 22.03 men alt stoppet opp søndagen og mistenkte derfor at det kunne være mensen sin skyld da man samle litt væske. men i dag har jeg spist ganske mye fett og det virker som det er det som har vært prob. jeg spiste i dag. : frokost 2 kokte egg med bacon og feta ost middag : 2 stk kjøtt med mye fett på ,salat og bearnes og rømme dressing. snack: 2 gele med masse krem krem oy i dag har jeg spist fryktelig lite egenlit.. hmm må sjerpe meg i morgen jeg har sikkertt spist forlite fett da jeg levde på salat med kylling og kjøtt med salat de dagene jeg ikke gikk ned.. skal jo ikke klage jeg da siden jeg gikk ned 5 kilo de første dagene.. blei bare litt nyskjerrig på om kansje mensen kunne bremse ned litt ell om kansje det stoppet opp vis man spiste lite fett. jeg må variere sist blei jeg så fryktelig lei egg og bacon men denne gangen spise jeg det som falle meg inn om det er kjøtt til frokost ell gele det er d samme så lenge jeg ikke bli lei.. jeg har forseten en super god dressing som man kan ha til mat > 1 boks seter rømme (ca 2,9 kh pr.100 g) 1Skvis sitron saft av en sitron 1 Skvis majones salt og pepper 1-2 fed hvitløk( 1 fed ca 2,5) syns og huske det er ca 15-20 kh i hele men den holde lenge og man bruke jo ikke 3 dl på en salat;P ønske deg lykke til og håpe det skjer noe fortgang på deg snart veit kor slitsomt det er når det stopper opp gjorde det sist på slutten og da ga jeg opp..stå på tar gjerne i mot tips om du har noen artige oppskrifter ell noe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141662010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 31. mars 2010 #4 Del Skrevet 31. mars 2010 Så flink du har vært, da:-) Både i 2008 og nå! Helt uvirkelig at det går ann å gå ned 5 kg på ei uke, like mye som jeg har gått ned på 2 mnd, det..... Jeg hadde et mål om å være nede i matchvekt ved utg av april, da skal jeg til Paris og være forlover for ei venninne:-) Trodde jeg hadde god tid med 3 mnd på mine 15kg som skulle bort... Har jo fortsatt 10 igjen, og bare 1 mnd, så veit ikke helt...... Dette med fettmengde er ikke lett syns jeg.... Er det sånn "jo mer, jo bedre" og bare å pøse på? Hva er nok i løpet av en dag etter din erfaring? Jeg elsker kylling, skinkebiff og slikt, men det er jo egentlig fettfattig... Så steker i MYE meierismør, lager saus av fløte osv,... Skal prøve å lage dressingen din, den så kjempegod ut:-) Har også spist en del ost....Men mulig det ikke er nok.,,,??? Er det så enkelt som at forbrenninga stopper opp hvis det blir for lite fett? Hva da med ketostixene? De viser jo ketose...? Bacon er jo en god fettkilde og smaker godt, men syns huset stinker av bacon og fettet spruter overalt når man steker. Så har heller lagd morgenomeletten med skinke.. Kanskje det er dumt av meg? Får vel kanskje holde ut lukta.... he he... Jeg har også spist en del baconcrisp. Litt erstatning for potetgull og så drar det jo opp fettprosenten... Har du noe erfaring med søtningsstoffer? Jeg klarer ikke å holde meg helt unna pepsimax, og må ha en teskje splenda i kaffen... Veit at jeg burde drikke en god del mer vann, det sliter jeg med... Veit du hvor viktig væskeinntaket er for denne kuren? Har lest her at mange blir dårlige i starten av kuren. Det ble ikke jeg, har følt meg helt som vanlig hele tida... Mulig jeg har gjort noe feil helt fra starten av....? Blir litt forvirra når stixene hele tiden viser ketose, da skal vel fettforbrenninga være i gang?? Har hatt en utskeielse ganske tidlig i kuren, men det kan da umulig ha noen innvirkning enda... eller? Vet du om det er lurt å ta en pause og så starte på nytt etter ei stund? Har liksom ikke lyst til det heller siden motivasjonen fortsatt er der... Uff, dette ble mye på en gang.... kjenner jeg er engasjert i dette og har lest mye både i boka og på nettet. Så blir SÅ frustrert av at jeg ikke får det skikkelig til....:-((( Det var dagens frustrasjon, håper du er i gang igjen for det hørtes sånn ut??! Skal du ned mye denne gangen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141665035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
L & lille L Skrevet 1. april 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 1. april 2010 hei:) ser ut som jeg og du har samme prob trur ikke vi får i oss nok fettsiden vi liker kylling og skinke og sont og det er jo iokke så mye i det... har testet litt frem og til bake nu ett par dager og virke ikke som det skjer noe om jeg ikke får i meg noe fet kjøtt ell fløte.. så nu skal jeg pøse på med masse fett i påsken og se.. spiste en del i går og ser ut som jeg har gått ned 0.5 kilo det er jo bra=) jeg har prøvd omelett i dag og holdt på og kast opp det klare jeg ikke så spiste litt kjøtt pålegg og en sprut med krem topp hehe jeg drikker nok oxo forlite man forbrenner jo via urin og man skal ha i seg minst 3 liter veske pr dag helst masse vann pempet jo vann hele tia sist jeg gikk på kuren ,men denne gangen litt sløv siden har en liten jente på 7 månder som kreve sitt så rekk jo ikke altid spise ell drikk hehe har prøvd skrive inne på forumet til ketolyse men ingen som svare meg på dette med det og tisse mye og forbrenning osv men håpe det tra seg opp igjen nu må bare teste meg frem for og se:) ..denne gangen skal jeg ned ca 20 kilo og håpet jeg skull klare det til juli vi får se og håpe det går.. søtningstoffer får jeg mest i meg via pepsi max det drikk jeg mye av, ell gele med 0 kh , noen gang spiser jeg litt 70% sjokolade men prøve holde meg vekke fra det oxo selv om det er lovlig på kuren.. skriver igjen når jeg har spist litt mye fett noen dager og sier hvordan det går:) har ennu 50% utslag på stix og trudde jo at vis man har det så er man i ketose og forbrenner men de sier jo oxo at man kan få utslag vis man drikker for lite .. uff nei nu blie det mye kaos her er nu litt forvirret selv med ka jeg skal gjøre for og få ting på gang igjen.. lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141666608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 1. april 2010 #6 Del Skrevet 1. april 2010 Hei igjen! ! Gikk på vekta i dag tidlig og fikk meg en positiv overraskelse! Hadde gått ned 800g de to siste dagene:-) Har bestemt meg for å gjøre som du; pøse på med fett de nærmeste dagene, samt presse meg til å drikke MYE vann! Så får jeg heller holde meg i nærheten av do...... he he.... Tenk om det er så "enkelt" som det......??? Og så skal jeg klare å la være å veie meg ei ukes tid. Litt lettere å se eventuelle resultater hvis man ikke går på vekta i tide og utide....;-) Må bare være beinhard nå framover, SKAL klare dette!! Er i permisjon fram til aug, og veit at det blir verre å gjennomføre når jeg skal tilbake i jobb! Lurer på om du tenker mye på hva du spiser - sammensetning, næringsstoffer og slikt? Jeg merker at dette med sunn mat henger veldig i...... Har prøvd å spise så "sunt" som mulig, med grønnsaker, litt tomat, paprika og slikt.... Føler det er litt naturstridig med bare det som før var "fymat".....? Men nå merker jeg at jeg gir litt f... bare det virker skikkelig snart;-) Men må prøve å bli flinkere til å variere hvis jeg ikke skal bli lei. Hva gjorde du sist for å holde vekta etter kuren? Lykke til, spent på å lese hvordan det går med deg!! Skriver også igjen om noen dager og forteller hvordan det går:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141668286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
L & lille L Skrevet 3. april 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 3. april 2010 åhh så kjempe bra=) gratis med 800 g ned .. litt artig siden jeg har også drukket og ete masse fett og gått ned 800 g hehe jeg trur det funke.. jeg brysr meg ikke om innhold og sont eter det jeg har lyst på så lenge det holde seg på 15 kh i døgnet . det gjorde jeg sist også. veide litt i begynnelen for og vite ca kor mye som var 100 g og sont så huske fra sist.. jeg blei gravid og måtte slutte på kuren gikk opp 24 kilo siden jeg hadde mye væske og sont og kynnre som gjorde at jeg blei mye i ro.. men gikk ned de første 19 kiloene 2 uker etter fødsel og har slitt med de siste 5 som har vært fett men nu er jeg nede i der jeg slutta sist på kuren og veldig fornøyd:) jeg kjenne flere som har gått på ketolyse og ikke gjort noe spes for og holde vekten de har ikke lagt på seg selv om det er 1-2 år siden dem sluttet.. men jeg kommer til og ikke spise helt som før droppe litt potet ,mindre ris og kansje knekke brød og sont man blir automatisk litt vandt til denne kuren og styre litt unna mye karbohydrater selv om man er slutta . men folk er forskjellig så tørr nok ikke spise helt vanlig kost etter kur slutt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141660411-hjelp-ketolyse/#findComment-141673569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå