Gjest Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg føler at nesten hvert måltid er en kamp for å få jenta mi til å drikke melka si. Hun sier meget klart ifra når hun ikke vil ha, men syns det blir bare oftere og oftere. På natta sluker hun flaska uten protester, men ellers er det meget vanskelig å "lese" om hun er sulten. Hun får bare mme, er 3,5 mnd! På morgenen har jeg funnet ut at hun sjelden er sulten med en gang vi står opp, så der går det egentlig ganske greit nå. Men, utover dagen er hun helt håpløs. Må nesten lure henne til å spise. Hun hadde puppenekt rett før hun ble 2 mndr, og nå syns jeg det virker som hun har flaskenekt Når jeg først har "lurt" henne til å ta flaska, drikker hun stort sett opp, så det virker jo som hun er sulten også.. Hm, blir virkelig ikke klok på denne ungen
Lillemor&Gutta Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Det beste rådet er vel å holde ut. Min var på samme måte rundt 3 mnd alderen. Leste mye rundt omkring og det virket som di fleste plagdes med det i denne alderen. Har du en rutine på matinga? det kan hjelpe veldig på da hun vet hva hun har i vente på en måte. Prøv å gi mat på et stille mørkt rom uten noen forstyrrelser. I denne alderen oppdager di for alvor at det finnes en verden der ute å blir utroli nyskjerrig. Men hold ut det blir bedre med tiden
Kortslutning Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Vi slet med akkurat det sammen rundt 3-4 mnds alder. Vi prøvde nye flasker, større tutter og skifte mme. Men det gikk over av seg selv hos oss. Hun var likedan som deres. Vi måtte kjempe for å få henne til å drikke, men når hun først "ga opp" drakk hun alt:) Vi følte at det hjalp litt å bytte tutt, så det kan jo vært at det hjelper hos dere også?
abella Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Vi opplever også det fra tid til annen. Vet ikke om det er akkurat det samme som hos dere, men jeg har erfart: -Han må være ordentlig sulten for å ville ha flaska, ellers nekter han. Får derfor mat med 3,5 timers mellomrom på dagtid (forutsatt at han tømte forrige flaske selvfølgelig) -Han vil ikke ha mat når han er trøtt. Får siste måltid minimum en time før sengetid -Slår han seg vrang undervegs hjelper det nesten alltid å synge en av sangene våre Aner ikke om dette kan hjelpe deg, du får bare prøve! :-)
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Ok, godt å høre at det kanskje bare er en liten fase Det er jo ikke noe stort problem egentlig! Jenta mi har vært supernysgjerrig hele tiden, så det spørs om det er litt av problemet ja...hehe
Rødhette <309+<312 Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Vi hadde det på akkurat samme måte rundt 3mnd alder, han hadde ikke tid til å spise rett og slett, var nysgjerrig på ALT, noen ganger måtte jeg bare gå på soverommet, dempe belysningen og gi han mat. Og han måtte være veldig sulten for å ha tid til å spise, men vi stresset ikke med det, det gikk over etter en liten stund. Jeg hadde også et langt smykke han fikk fikle med mens han spiste, da gikk det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå