Gå til innhold

Noen som har en god alkoholfri RØDVIN å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd endel forskjellig innen alkoholfri vin, og min beste anbefaling er å droppe det. Det er tydeligvis vanskeligere å lage god alkoholfri vin enn å sende raketter til mars:) Men om under 3 måneder går det jo an igjen:D

Skrevet

Samme her, det smaker som saft, vond saft ;)

Av alkoholfri øl har jeg falt for Carlsberg sin, så mulig det kan være et forslag?

Skrevet

Jeg har faktisk funnet en på meny som er helt grei. Det er ikke vin liksom, men fungerer som alternativ. Tenk druejuice... :) Tror den heter vini vici.

De jeg har prøvd som er fra polet har ikke vært noe gode...

Skrevet

Du kan like gjerne ta et glass kisebærsaft, hvis du skal ha rødvin.

Har smakt en type hvitvin som er grei,men husker ikke hva den heter

Skrevet

Helt enig med de over. Alkoholfri vin er generelt ikke spesielt godt. De smaker ofte surt. Druejuice, kirsebarsaft eller ripssaft er mye bedre alternativer :)

Skrevet

Kan bare signere de over her.

Skrevet

Jeg sitter nå å drikker en som heter "LOXTON Medea Valley Cabernet Sauvignon" som jeg kjøpte i Sverige. Den er ikke sur, og smaker definitivt bedre enn juice, i hvertfall kirsebærjuice! :) Fortsatt ikke ordentlig vin, men en god substitutt syntes nå jeg. Har, som nevnt over, smakt mange alkoholfrie viner som smaker dritt, men det finnes de som er ok også. Det var vel det gummitarzan var ute etter? :)

(Kanskje trikset er at de er de-alkoholisert? Altså, de har fjernet alkoholen etter produksjon, ikke produsert uten alkohol? )

• 15 år senere...
Skrevet

Ulf Dalheim roste Miris Blend sin Cabernet Sauvignon veldig i intervju, så da testet jeg den ut selv: 

https://mirisblend.no/products/cabernet-sauvignon

Eiket et år på store eiketfat, som gir smak av vanilje og lær. Silkemyke tanniner og mye rød og mørk frukt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...