Gå til innhold

Tine eller Q-melk? hvem støtter du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min far var på butikken i sta. hvor det ble en liten disputt om vi skulle kjøpte tine eller q-melk.

jeg mente at vi burde støtte oppom konkuransen.

han mente at vi burde støtte oppom landbruksamvirket, og at det detsuten var et poeng av i er i regjering med senterpartiet.

det endte med vi kjøpte halvparten av vær.

så hva kjøper dere og hvorfor?

Skrevet

Drikker lite melk, men blir Tine når vi først kjøper. Synes ikke Q-melk er så god:-S.

Skrevet

Tine, Q er bare i hus når de er tomme for tine i butikken..

Mannen som er melkedrikkern, så han bestemmer:o)

Skrevet

hehe,,, jeg tror du gir deg selv et langt enklere liv en det vi gjør her i huset :D

Skrevet

Jeg kjøper Q-melk, Synnøve Finden hvitost, fløte og rømme fra Q

Synes det er flott at det er noen som tar opp kampen mot monopolet Tine. Liker produktene også :)

Skrevet

Vi kjøper Tine lettmelk og Q-melk skummet :-) så her går det i begge deler.

Skrevet

Jeg kjøper Q når det finnes i butikken. Av den grunnen du nevner over her. Mener alle har godt av litt konkurranse.

Skrevet

Hipp som happ egentlig, men prøver å kjøpe en del andre meieriprodukter enn Tine, f. eks fra Røros, Brimi, Q osv.

Men rømmen til Q smaker bæsj assa.

Skrevet

Kjøper Tine fordi jeg vil støtte opp under kampen for norsk landbruk i hele landet. Kjøper Gilde av samme grunn.

Skrevet

Her er bare Tine og Gilde som blir kjøpt.

Er oppvokst med en far som er gårdbruker, og er innprentet det fra barnsben av:)

Konkurranse er greit det, men da må det være på like vilkår.

Tine har jo leveringsplikt, og det syns jeg ikke er rettferdig.

Skrevet

Jeg støtter ingen. Kjøper 1,5 liter lettmelk fra tine fordi de er de eneste som har det.

Skrevet

Vi kjøper den som er billigst og det er oftest Q-melk, og holdbarhet spiller en stor rolle.

Vi liker Q-rømme best, for den " er litt stivere" enn tine sin og billigere. Smaken synes jeg kansje er litt annerledes, men ikke så jeg kunne tatt noen blind-test. Rømme er farlig godt uansett ;)

Skrevet

Q-melk uten tvil. Jeg liker ikke måten tine prøvde å skvise dem ut på!

Skrevet

Kjøper bare Q-melk av to grunner, liker skrukorken og liker at det er mer enn en leverandør på markedet.

Kjøper ellers bare Tine, både i ost, yoghurt, fløte, rømme osv. Det er bare av gammel vane tror jeg.

Skrevet

Tine

Vil støtte det norske lanbruket istadenfor enkle privatforetak.

Me treng eit levedyktig landbruk i Norge, og då er det viktig at folket støtter oppunder det.

Skrevet

Kjøper bare Tine. Konkurranse er kanskje bra, men da bør det være på like vilkår. Tine har plikt til å hente melk over hele landet, selv der hvor det bare er ei ku og lang vei. Q-meieriet henter bare av de store. Dessuten går overskuddet til Tine tilbake til eigerne (som er bøndene), overskuddet til Q-meieriet går rett i lommen til eigeren. Så hvis vi vil ha landbruk i hele Norge er vi avhengige av Tine og Gilde, ellers er det bare de store brukene i de sentale områdene som blir igjen.

Skrevet

Q. Barna liker å se hvor mye melk som er igjen, og det er greit å støtte de små.

Skrevet

Kjøper tine av samme grunn som flere over her.

Skrevet

Kjøper melk fra Q og yoghurt fra Tine. Ost kjøpes fra Tine da det går mest i Jarlsberg her. Rømme og annet er hipp som happ. Men melken fra Q er absolutt best :)

Skrevet

Q hvis de har, for den har litt mindre fettprosent. Men utløpsdatoen bestemmer.

Skrevet

Kjøper Tine produkta, etter å ha fått det innprenta av gardbrukarfar min. Hans argument er at Tine er sameige for alle bønder, og tek i mot mjølk frå alle utkantar og betalar same pris til alle. Q- meireia ligg i jordbruksområde, som td Jæren, og betalar dei nærliggande bøndene litt meir for mjølka, slik at dei slepp å køyre land og strand for å hente mjølk. Difor er det distriktspolitikk å støtte Tine.

Synnøve Finden synes eg skuffar, då dei stort sett berre har kopiert Tine sine produkt (med dårlegare kvalitet på ein del) i staden for å lage eigne produkt og dermed gje eit breiare utval.

Dessutan er eg svoren Jarlsberg elskar, og den lagar berre Tine :-)

Skrevet

q melk, kun pga skrukorka. Ikke alle steder Tine har skrukork....

Skrevet

Kjøper Q-melk. Syns det er viktig å støtte konkurranse for å motvirke monopol-tilstander.

Skrevet

Mest Q-melk.

Veldig god og fint med konkurranse.

Skrevet

Kjøper Q-melk.

Liker skrukorken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...