:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 jeg og min far var på butikken i sta. hvor det ble en liten disputt om vi skulle kjøpte tine eller q-melk. jeg mente at vi burde støtte oppom konkuransen. han mente at vi burde støtte oppom landbruksamvirket, og at det detsuten var et poeng av i er i regjering med senterpartiet. det endte med vi kjøpte halvparten av vær. så hva kjøper dere og hvorfor?
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Drikker lite melk, men blir Tine når vi først kjøper. Synes ikke Q-melk er så god:-S.
Mammaen til Isak Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Tine, Q er bare i hus når de er tomme for tine i butikken.. Mannen som er melkedrikkern, så han bestemmer:o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2010 hehe,,, jeg tror du gir deg selv et langt enklere liv en det vi gjør her i huset
frk Nilsen Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Jeg kjøper Q-melk, Synnøve Finden hvitost, fløte og rømme fra Q Synes det er flott at det er noen som tar opp kampen mot monopolet Tine. Liker produktene også
melkekua™ Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Vi kjøper Tine lettmelk og Q-melk skummet :-) så her går det i begge deler.
tante grusom master of law Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Jeg kjøper Q når det finnes i butikken. Av den grunnen du nevner over her. Mener alle har godt av litt konkurranse.
Mom2Two Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Hipp som happ egentlig, men prøver å kjøpe en del andre meieriprodukter enn Tine, f. eks fra Røros, Brimi, Q osv. Men rømmen til Q smaker bæsj assa.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper Tine fordi jeg vil støtte opp under kampen for norsk landbruk i hele landet. Kjøper Gilde av samme grunn.
Fillerya Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Her er bare Tine og Gilde som blir kjøpt. Er oppvokst med en far som er gårdbruker, og er innprentet det fra barnsben av:) Konkurranse er greit det, men da må det være på like vilkår. Tine har jo leveringsplikt, og det syns jeg ikke er rettferdig.
Hopptetussa90 Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 Jeg støtter ingen. Kjøper 1,5 liter lettmelk fra tine fordi de er de eneste som har det.
Nagilimia Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Vi kjøper den som er billigst og det er oftest Q-melk, og holdbarhet spiller en stor rolle. Vi liker Q-rømme best, for den " er litt stivere" enn tine sin og billigere. Smaken synes jeg kansje er litt annerledes, men ikke så jeg kunne tatt noen blind-test. Rømme er farlig godt uansett
Rampongi Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Q-melk uten tvil. Jeg liker ikke måten tine prøvde å skvise dem ut på!
Fire småtroll Skrevet 30. mars 2010 #14 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper bare Q-melk av to grunner, liker skrukorken og liker at det er mer enn en leverandør på markedet. Kjøper ellers bare Tine, både i ost, yoghurt, fløte, rømme osv. Det er bare av gammel vane tror jeg.
trollmamma Skrevet 30. mars 2010 #15 Skrevet 30. mars 2010 Tine Vil støtte det norske lanbruket istadenfor enkle privatforetak. Me treng eit levedyktig landbruk i Norge, og då er det viktig at folket støtter oppunder det.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 30. mars 2010 #16 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper bare Tine. Konkurranse er kanskje bra, men da bør det være på like vilkår. Tine har plikt til å hente melk over hele landet, selv der hvor det bare er ei ku og lang vei. Q-meieriet henter bare av de store. Dessuten går overskuddet til Tine tilbake til eigerne (som er bøndene), overskuddet til Q-meieriet går rett i lommen til eigeren. Så hvis vi vil ha landbruk i hele Norge er vi avhengige av Tine og Gilde, ellers er det bare de store brukene i de sentale områdene som blir igjen.
erteposen + 4 Skrevet 30. mars 2010 #17 Skrevet 30. mars 2010 Q. Barna liker å se hvor mye melk som er igjen, og det er greit å støtte de små.
Kaffemocca Skrevet 30. mars 2010 #18 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper tine av samme grunn som flere over her.
Turid Laila Skrevet 30. mars 2010 #19 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper melk fra Q og yoghurt fra Tine. Ost kjøpes fra Tine da det går mest i Jarlsberg her. Rømme og annet er hipp som happ. Men melken fra Q er absolutt best
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. mars 2010 #20 Skrevet 30. mars 2010 Q hvis de har, for den har litt mindre fettprosent. Men utløpsdatoen bestemmer.
soleia Skrevet 30. mars 2010 #21 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper Tine produkta, etter å ha fått det innprenta av gardbrukarfar min. Hans argument er at Tine er sameige for alle bønder, og tek i mot mjølk frå alle utkantar og betalar same pris til alle. Q- meireia ligg i jordbruksområde, som td Jæren, og betalar dei nærliggande bøndene litt meir for mjølka, slik at dei slepp å køyre land og strand for å hente mjølk. Difor er det distriktspolitikk å støtte Tine. Synnøve Finden synes eg skuffar, då dei stort sett berre har kopiert Tine sine produkt (med dårlegare kvalitet på ein del) i staden for å lage eigne produkt og dermed gje eit breiare utval. Dessutan er eg svoren Jarlsberg elskar, og den lagar berre Tine :-)
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #22 Skrevet 30. mars 2010 q melk, kun pga skrukorka. Ikke alle steder Tine har skrukork....
Tante Gustava Skrevet 30. mars 2010 #23 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper Q-melk. Syns det er viktig å støtte konkurranse for å motvirke monopol-tilstander.
Alba44 Skrevet 30. mars 2010 #24 Skrevet 30. mars 2010 Mest Q-melk. Veldig god og fint med konkurranse.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mars 2010 #25 Skrevet 30. mars 2010 Kjøper Q-melk. Liker skrukorken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå