Gå til innhold

Flasking av tvillinger - noen erfaringer??

Anbefalte innlegg

Mine tvillingjenter er ventet når som helst nå, og jeg kan ikke amme. Har lest en del på flaskeposten.no og snakket med jordmødre, men matingen er faktisk det jeg gruer meg mest til (mer enn selve fødselen). Tror det kan bli veldig tøft med to, derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med flasking av tvillinger som de kan dele med meg?

Fortsetter under...

Hei - har svigerinne med tvillinger som flaskemates. I begynnelsen ammet hun dem, og livet hennes ble mye enklere etter hun sluttet å amme. De er ikke hysterisk sultne samtidig, og den ene spiser veldig fort (han får derfor først). I starten var jo pappaen også hjemme, og da matet de en hver ved hvert stell. Så lenge du har satt deg godt inn i rett tilbereding kommer dette sikkert til å gå heeelt fint! Lykke til!

jeg flaske matet begge tvillingene mine, å amme er ikke noe for meg så jeg valgte flaskene av egen fri vilje! (det samme har jeg gjort denne ganga) syns det var veldig greit å gi flaske, man vet hvor mye barna får i seg, å det er mye letter å arbeide inn rutiner mtp når barna skal ha mat. ved å f.eks holde intervaller på 2,5 til 3 timer mellom måltidene. De beste tipsene mine må være å investere i en tvilingammepute hvis du ønsker å gi barna mme samtidig om du er alene (hvis mannen er på jobb) å ha nok flasker slik at du kan ta flaskevask en gang i døgnet. å ha en sterilisator ( jeg bruker den elektriske fra avent kjempe fornøyd) fins også slike til å ha i microen er ikke kjent med de, men de funker sikkert like bra. (dr.browns flasker er værdt å investere i koster litt, men for barn med luft problemer er dette kansje de beste flaskene) du får de mye billigere om du bestiller på ebay.co.uk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...