dutte<3 Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Vi har en sprinkelseng hvor vi har tatt av den ene siden på sengen og festet den til vår seng. Superenkelt når junior våkner på natten og er sulten. Men så lurer jeg på hvor lenge jeg kan ha det sånn? Jeg tenker på om han kanskje blir "avhengig" av å ligge sammen med oss etter hvert. Noen som har noen tanker og erfaringer rundt dette?
Trultetryne Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Vi har gjort det samme med senga, og har det sånn enda. Snuppis er nå 4 1/2 mnd og jeg har tenkt å ha det sånn til vi slutter med nattamming.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Til hun var nesten to år! Dvs hun la seg i egen seng og alt om kvelden, men havnet ofte sammen med oss i løpet av natten eller tidlig morgenen. Nå er det sjeldent hun våkner og har eget rom. Lillebror har tatt over showet!
trollmamma Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Eldstemann samsov til ca året, då sov han heile natta og låg då i si eige seng på vårt rom. Nest eldste var eit hel***e med søvnen til ho var 3 år. Og me både samsov og hadde eiga seng, ingenting nytta ;o) Nest yngste samsov til han var tja, 2 1/2 år trur eg. berre kos. Minsta har nettopp flytta på eige rom, dessverre. Ho er 15 mnd og det vart berre tull med samsoving. Ho våkna av oss heile tida og styrte på, me kunne ikkje snu oss i senga ein gong før ho våkna. Søv roligare på eige rom.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 sover med mamma ennå, å er snart 9 mnd. (sovet med meg siden han kom ut) ligger seg i min seng når de er natt å sover best der.. pappa sover i egen seng men er vel på tide å få han i egen seng, når vårt rom er ferdig oppusset over påsken
Aibell Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Til hun var 2,5 Nå sover hun for seg selv hele natten.
Julenissens klossmajor Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Jeg er førstegangsmamma, så jeg er litt usikker på hva dere mener med samsoving? Er det i samme seng som dere eller er det i egen seng på rommet deres? Vår lille snuppe ligger i sin egen seng hele natten, men på morgenen i 6 tiden kommer hun over til oss, og i 7 tiden står vi opp. Vil det kvalifisere som samsoving?
IAdor Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Har aldri samsovet med min baby. Men, jeg har tatt babyen på morgenen over til min seng, da ligger vi og koser oss. Babyen har sovet godt i sin egen sprinkelseng fra fødsel nærmest. Til deg over: Samsoving er et begrep som brukes der foreldrene, eller en av foreldrene sover sammen med barnet, enten i egen seng, men da inn mot sengen til foreldren.
Gjest eelis+kian Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Gutten min er 5,5 mnd nå, og han sover i egen seng. Til han var 4 mnd sov han kun i min seng, og til han var ca 5 mnd kom han over i min seng en gang i løpet av natten eller morgenen.
dutte<3 Skrevet 4. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2010 Takk for svar! Litt forskjellig hvordan man gjør det da ser jeg. Det er jo så koselig å ha babyen så nære seg, jeg kan ligge og beundre han før jeg sovner selv. :-)
heldigstemamma Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Hvordan gikk overgangen deres fra samsoving til å at barnet sov i egen seng? Hvordan gjorde dere det?
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Vi samsover ennå med lillemor på snart 3 år. Hun har rom ved siden av vårt (uten dør) med egen seng som hun sover i halve natta. Noen ganger hele natta også I begynnelsen sov hun i sprinkelseng som sto inntil vår seng, Vi hadde fjernet ene sideveggen slik at madrassene gikk i ett. Sov vel slik frem til hun var ca 1 år, da bygde vi om slik at hun fikk eget rom. Flytta inn der og sov de første nattetimene i egen seng. Gikk veldig fint Men ville jo opp når vi la oss og er slik ennå. Hun har alltid hatt et stort behov for nærhet, spesielt om natta. Hun sover til tider veldig urolig, har vært slik siden fødsel. Minstejenta har et godt sovehjerte og sover best alene. Sover nå i en hengevugge over sengen vår. Hun er 5 uker og sover allerede natta igjennom! (sjokkert, trodde ikke slikt var mulig Om det skulle endre seg er hun hjertelig velkommen i store senga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå