Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på snart 10 uker som ikke sovner ordentlig inn når han ligger på ryggen. HAn sovner bare godt på magen.

På kvelden kan vi klare å snu han slik at han ligger på ryggen noe timer, men når han har våknet og fått mat, så klarer han ikke roe seg ordentlig igjen på ryggen, slik at vi legger han jo på magen, han må jo sove stakkars. Vi synes dette er ekkelt mtp krybbedød. På dagtid ligger han bare å sover i stuen og etter at han har fått første måltid på natten så ligger han sammen med meg. Jeg passer på at han ikke er for varm og at han ikke har noe foran ansiktet sitt, ingen av oss røyker.

Har noen noe råd å komme med. Det er litt fortvilende. Noen i samme situasjon??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141659530-sove-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kjomsa!

Vi har en gutt som fra han var 6 uker har sovet som en engel på magen. Før vi fant ut at det var sånn han likte å ligge sov han nesten ikke i det hele tatt og vi var alle helt utslitte. I starten var jeg overnervøs og sjekket Poden hele natten, men det gikk kjempe fint! Har ikke lyst til å anbefale deg å la han ligge sånn i og med risikoen, men jeg mener dere som foreldre vet hva som er riktig for deres lille gutt.

Lykke til!

Hei Golfkone.

Tusen takk for svaret ditt :-)

Etter at jeg hadde skrevet dette inlegget googlet jeg dette med barn som sover på magen, og fant ut at det er flere som har dette problemet.

Jeg har også funnet ut at jeg bare må la han ligge på magen, og sørge for at han har helt frie luftveier og ikke har noe som han kan rote ansiktet inni, og sørge for at han ikke blir for varm. Så tror jeg dette skal gå helt fint :-) Vi har liksom roet oss ned og funet ut at han er en mageligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...