lale Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 fullammer min lille på 4 mnd , hun har hat det sånn siden hun var 2 mnd men den har ikke gått opp mer enn til 10 dager , men denne gangen er det 15 dager som hun ikke har bæsjet, hun har fått dårlig apetitt siden hun bæsjer sjeldent og legger på seg lite, og hun har det veldig urolig om kvelden , fikk beskjed om åbegynne med grøt slik at den hjelper, men hun har fått den siden søndag og ingen tegn til bæsj,,,, noen som har erfaring ?
lykkeligmor til to<3 Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Prøvd sviskesaft?? Vet nestle har en sånn for babyer. Det funket iallfall på snuppa mi:O)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 svisker bruker vi innimellom, men føler malt å sukker vann har mye større efekt 2 timer etter han har drukket dette kommer bæsjen 1 ss malt i 5 dl vann å hm 1 dl sukker tar 1-2 dl av de i flaska å resten vann.. da blir de fart på sakene
Knerten :0) Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Sønnen min har vært akkurat slik. Men da vi så smått begynte å innføre grøt gikk det faktisk fire uker før han bæsjet igjen!! Var hos legen med han og fikk beskjed om at tarmen hans bare var veldig effektiv og tok opp mesteparten av næringa og at han før eller senere ville bæsje. Det stemte jo, men jeg var utrolig glad da det endelig kom :0) Jeg masserte magen hans og ga han 2-3 ml laktulose for at avføringen ikke skulle bli hard når han først måtte bæsje. Etter denne episoden har han stort sett bæsjet hver dag og han får bare litt sviske oppi grøten sin. Han er forresten 6 mnd.. Lykke til :0)
Tigerpote Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Hei:) Vesla mi er 5 mnd nå, og var slik en periode. Vi fikk beskjed om å gi litt sviskesaft, og massere litt ved endetarmsåpningen. Lett magemassasje er også fint. Det kom bæsj etterhvert, men hva som gjorde susen vet jeg ikke, men trolig var det sviskesaften:) Så fikk hun omgangssyke, og etter det har hun vært litt mer regelmessig. Barn som fullammes blir jo ikke opstiperte i ordets rette forstand, men av og til kan det bli litt lite bæsj også for dem;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå