November_rain Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Mini er ikke så interresert i pupp lenger. Enten bruker han de fine tennene sine til å bite, eller så er det fullt hyl når han ser puppen. Natta har til nå gått greit, så jeg tenkte å prøve med fortsatt å amme på natten. Noen som har forsøkt det samme? Vil det bli nok melk? Han spiser fortsatt 2-3 ganger på natten (han er 5 mnd), og det virker ikke som han har tenkt til å trappe ned ennå. :-S
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Jeg ammet om natten til jenta mi var over året, men selvsagt mindre og mindre da. Og hun tok pupp på dagtid også.. Men det sies jo at det blir mer melk av å nattamme, så hvorfor ikke om du orker det da? Prøv å amme han innpå soverommet om dagen også da, kanskje han får den samme roen da også? Ha det litt mørkt og sånt.
Vimsetrollet Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Jenta mi på 2,5 mnd tar bare pupp på natta (vi måtte begyne med flaske fordi hun la på seg så lite, og så ble det bare mindre og mindre pupping). Jeg har prøvd å legge meg på soverommet med henne på dagen, men hun nekter å ta puppen. Det samme gjelder på morgenen. Rarejenta!! Jeg pumper meg 4 ganger om dagen jeg da, og da holder jeg jo produsksjonen oppe på dagtid og. Sønnen min sluttet med dagpupp da han var 7 mnd. Fortsatte å nattamme noen uker til, men slutta da han bare ble liggende å sutte på puppen - vet ikke om det var fordi det ikke var melk i den eller om han bare ikke var sulten... På helsestasjonen sier de at det ,meste av melkeproduksjonen skjer om natta, så det kan godt hende det går ann å amme bare på natt.
MathildeC Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Skulle tro at det gikk fint ann å amme bare på natt, for det er jo mange som f.eks bare gir en morgenpupp og en kveldspupp? Og de også opprettholder jo litt melk.
septbaby09 Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Hei. Lurer på akkurat det samme nå, sjelden jeg får til noen som helst amming på dagtid. Så her er det stort sett bare kveld/nattamming. Får du i han mer melk på dagtid med flaske?? Gjør ikke jeg, så redd han ikke får nok væske jeg. Hvor mye spiser og drikker babyen din i døgnet?
Vimsetrollet Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Vet ikke om det var meg du spurte, men svarer likevel jeg. Jenta mi spiser mer når hun får flaske ja. Fordelen er jo og at jeg ser hvor mye hun spiser. Vi er på helsestasjonen hver uke og veier. En periode spiste ikke jenta mi mellom kl 13 og kl 21. Jeg ble jo helt hysterisk, men på helsestasjonen sa de at hvis hun fikk i seg noen dråper i døgnet var det nok til at hun ikke ble dehydrert. Det var snakk om at hun skulle legges inn og utredes, men da vi sluttet å vekke henne for å presse i henne mat, ble det bedre. Jeg snakket også med en barnelege som sa at 100 ml per kg unge i døgnet var en tommelfingerregel, men det er vel når de får bare mm/mme. Det er jo litt væske i mat også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå