ellaaa Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Dere som har små barn fra för av.. ca 2-3 år som man av og til må löfte eller bäre, hvor mye/ofte gjör dere det? Jeg er i uke 11 og det blir en del löfting her og der..ikke helt glad for det men noen ganger må det til.. Dessuten har jeg en jobb der det er en god del tunge löft.. Hvor går grensen liksom? Hva er farlig?
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Dette er noe jeg også tenker litt på.. Har en på snart 2 og en på 3 år. så det bli en del løft! Selv om jeg prøver å begrense det max. Jobber mye med å motivere til egen innsats, som å klatre inn og ut av bil/vogn, gå i trapper o.l. Men det er ikke bestandig like lett å få en trassig 3 åring til å gjøre som man vil... Fort gjort å bare løfte, spesielt når man har dårlig tid!
snartmammapåny Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Nå er vel myten med at gravide ikke skal løfte avlivet for lenge siden. Det er ikke noe sammenheng mellom friske gravide og abort. Derimot er riktig løfteteknikk viktigere enn noen gang når man er gravid. Hormonene gjør at leddbånd blir mer tøylige og vi kan påføre oss selv belastningskader om løfter feil. Dere har vel kanskje kjent at dere kjenner det lettere i f.eks korsryggen når dere står litt forkjært. Bøyer dere over barna eller liknende? Så er igrun bare å løfte i vei etter egen evne, men husk løfteteknikken og ikke løft mer en kroppen din tåler, du kjenner det fort om det blir belastende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå